شبکه‌های اجتماعیمتا

فیسبوک در روسیه محدود شد

در پی اقدام اخیر متا، شرکت مادر فیسبوک در محدودسازی اکانت‌های متعلق به چهار رسانه متعلق به کرملین، نهاد رگولاتور مخابراتی روسیه موسوم به Roskomnadzor، از محدود شدن دسترسی به فیسبوک در این کشور خبر داد.

طبق اعلام این نهاد، اقدام اخیر فیسبوک ناقض قوانین روسیه قلمداد می‌شود و تصمیم متقابل Roskomnadzor در حالی اتخاذ شد که این نهاد اخیرا از شرکت متا خواست تا ضمن ارائه توضیح در خصوص علت این تصمیم، تا روز پنجشنبه این چهار اکانت را به حالت قبل برگرداند.

اما از آنجایی که متا، درخواست رفع این محدودیت را نپذیرفت، مقامات روسیه نیز دسترسی به این شبکه اجتماعی را تا حدی محدود کردند. اقدامی‌که طبق گفته Roskomnadzor، مطابق با قانون صورت گرفته است.

این سازمان روسی مدعی شد که فیسبوک از اکتبر ۲۰۲۰ طی ۲۳ مورد، اقدام به سانسور رسانه‌های روسی و منابع اینترنتی کرده است. هنوز جزییاتی در خصوص میزان این محدودیت برای دسترسی به فیسبوک منتشر نشده است

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا در این خصوص گفت: مقامات روسی به ما گفتند که «بررسی مستقل محتوای منتشر شده توسط این چهار رسانه به منظور کشف صحت و سقم این مطالب و برچسب‌گذاری آنها را متوقف کنید. اما ما نپذیرفتیم و در نتیجه، آنها اعلام کردند که استفاده از سرویس فیسبوک را در روسیه محدود خواهند کرد.

کلگ در ادامه عنوان کرد: روس‌ها از برنامه‌های متا برای بیان دیدگاه‌ها و سازماندهی اقدامات خود استفاده می‌کنند. ما از آنها می‌خواهیم صدای خود را به گوش جهانیان برسانند، آنچه را که اتفاق می‌افتد به اشتراک بگذارند و از طریق فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر این فعالیت‌ها را مدیریت کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه، هفته‌های قبل از آغاز حمله به اوکراین، اقدام به نشر اطلاعات نادرست و تبلیغات سوء در این زمینه کرده است. به گزارش ABC News، کارشناسان انتظار دارند که میزان انتشار اطلاعات نادرسد در شبکه‌های اجتماعی به طور قابل‌توجهی افزایش یابد.

با شروع حمله روسیه به اوکراین در روز پنجشهبه، فیسبوک ابزار «قفل پروفایل» خود را در اوکران فعال کرد تا مردم این کشور بتوانند از حساب‌های کاربری خود محافظت کنند. در همین راستا، توییتر نیز نکاتی را به زبان اوکراینی در خصوص نحوه ایمن نگه داشتن حساب‌های کاربری به اشتراک گذاشته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا