ارز دیجیتال

هند ارزهای دیجیتال و NFT را به رسمیت شناخت اما با مالیات ۳۰ درصدی

هند امروز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد همزمان با راه‌اندازی ارز دیجیتال خود در سال آینده روی درآمد ناشی از رمزارزها و همچنین NFT مالیات ۳۰ درصدی وضع کند. این اقدام هند به معنی به رسمیت شناختن کریپتو در یکی از بزرگترین بازارهای اینترنتی جهانی است.

نیرمالا سیتارمان وزیر امور مالی هند در این زمینه اعلام کرد هر نوع درآمد ناشی از انتقال هر نوع دارایی دیجیتال شامل ۳۰ درصد مالیات می‌شود. او همچنین پیشنهاد کرده که از منبع پرداخت ارزهای دیجیتالی هم ۱ درصد مالیات انتقال گرفته شود.

این مقام هندی همچنین گفته است که دریافت هدیه ارزهای دیجیتال نیز شامل مالیات بر فرد دریافت کننده می‌شود.

این مقررات جدید مالیاتی بر ارزهای دیجیتالی در هند در زمانی اعلام می‌شود که میزان خرید رمزارزها و همچنین NFT به سرعت در این کشور رشد کرده در حالی که تاکنون قانون مشخصی درباره این دارایی‌های دیجیتال وجود نداشته است.

بازار کریپتو در هند رشد سریعی داشته و پذیرش ارزهای دیجیتال توسط دولت این کشور تاثیر مهمی بر این فضا و استارتاپهای فعال در این عرصه ایجاد میکند.
اندرسین هوروویتز یکی از شرکتهای سرمایه گذار جسورانه سیلیکون ولی سال گذشته در صرافی هندی کوین‌سوییچ کوبر سرمایه‌گذاری کرد.

بانک مرکزی هند قرار است سال آینده ارز دیجیتال ملی این کشور را معرفی کند. به گفته وزیر امور مالی هند معرفی ارز دیجیتال هند حرکت مهمی در حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال است. به گفته وی تبادل پول دیجیتالی بسیار به صرفه‌تر و ارزان‌تر از تبادل پول واقعی است.

همسایه هند یعنی چین اوایل ماه ژانویه ۲۰۲۲ اعلام کرد که یوان دیجیتالی در این ماه ۳ میلیون ترنزکشن یا انتقال به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا