ارز دیجیتالتکنولوژی

شرکتهای دارای بیشترین بیت کوین کدامند؟

میکرواستراتژی، گلکسی دیجیتال، تسلا و اسکوئر شرکتهای دارای بیشترین بیت کوین هستند

در حال حاضر ۲۶ شرکت سهامی عام دارای بیت‌کوین هستند و بیشترین تعداد بیت‌کوین را نه تسلا (که اخیرا اعلام کرده این ارز دیجیتال را برای خرید  خودروهایش به رسمیت می‌شناسد) و نه شرکت اسکوئر متعلق به جک دورسی، بلکه یک شرکت نرم افزاری در اختیار دارد.

بر اساس داده‌های شرکت  تحلیلگر کوین گکو، بزرگترین شرکت دارنده بیت کوین یک شرکت نرم افزاری مستقر در ویرجینیا به نام میکرواستراتژی است  که ۱۲۱ هزار بیت کوین در مالکیت خود داردکه دوبرابر تعداد بیت‌کوین‌های متعلق به شرکت تسلاست.

این شرکت که ۳.۶ میلیارد دلار ارزش دارد اکنون تعداد بیتکوین‌هایش بالغ بر ۴.۴ میلیارد دلار ارزش دارد. که ۲۵ درصد بیشتر از ارزش خود شرکت است.

میکرواستراتژی نخستین بخش از بیت کوین‌هایش را در سال ۲۰۲۰ خرید و دلیل آن نگرانی از افت ارزش دلار به دنبال بروز پاندمی بود.

این شرکت از آن زمان تا کنون ۳.۵ میلیارد دلار دیگر بیت کوین به دارایی‌های خود افزوده است که تا قبل از افت اخیر ارزش بیت کوین سودی بالغ بر ۸۵۰ میلیون دلار را صرفا از بابت این سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به دست اورده است.

در حال حاضر شرکتهای نرم افزاری دارای بیشترین بیت کوین (۵۷ درصد)   هستند و سپس شرکتهای خودروسازی (۲۲ درصد)   و بعد شرکتهای سرمایه‌گذاری کریپتو  (۸ درصد) قرار دارند.

جدول شرکتهای سهامی عام دارای بیشترین بیت‌کوین
جدول شرکتهای سهامی عام دارای بیشترین بیت‌کوین

سهم دارندگان شرکتی بیت کوین بر اساس صنعت
سهم دارندگان شرکتی بیت کوین بر اساس صنعت

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا