پروفایلتکنولوژی

الیزابت چرچیل؛ در جستجوی ارتباطات مدرن

او مدیر بخش تجربه کاربری گوگل است.

قصه‌ها از کودکی راه‌شان را به دنیای ما باز کرده و همیشه آینه‌ای از خیال و حقیقت در برابر ما گذاشته‌اند. مرورِ حقیقت اما همان داستان تجربه‌ی زندگی‌های ناکرده است که اغلب آموختنی‌هایی با چاشنی جذابیت دارد. در این میان داستان زندگی آنهایی که مسیرشان را از دل دنیای تکنولوژی دنبال می‌کنند، پی‌رنگ متفاوتی دارد و هیچ شبیه داستان‌های کلاسیک نیست که در آنها موفقیت و شکست، فرمول یکسانی دارند. «پروفایل» قرار است روایت‌گر داستان مستند روزگار همین آدم‌ها باشد؛ آنهایی که نقش موثری در شکل‌گیری آنچه امروز به عنوان صنعت تکنولوژی می‌شناسیم، داشته و دارند؛ آنهایی که از انتخاب مسیر متفاوت نترسیدند؛ نه می‌خواستند قهرمان باشند و نه ضدقهرمان. «پروفایل» را هر هفته پنج‌شنبه‌ها در آی تی ایران بخوانید یا بشنوید.


تدوین و تنظیم پادکست : یاسمن سرهنگی

پادکست پروفایل در اپل پادکست

نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که بقا و حیات ما در گرو ایجاد ارتباطات درست و سازنده است. به عبارت دیگر، روابط انسانی همیشه مهم‌ترین و در عین حال چالش‌برانگیزترین عنصر تاریخ بشریت بوده است. در دنیای امروز و با ظهور پدیده‌هایی مثل هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تعاملات ما وارد مرحله جدید و البته پیچیده‌تری شده‌اند. با این اوصاف است که تعامل انسان و کامپیوتر و همچنین رایانش اجتماعی به دغدغه بسیاری به خصوص «الیزابت چرچیل» تبدیل شده‌اند؛ یک روانشناس باتجربه و علاقمند به کشف هزارتوی روابط انسان‌ها با ماشین‌ها که حالا به عنوان مدیر بخش تجربه کاربری در گوگل مشغول به کار است. او در واقع سال‌هاست که تلاش می‌کند به کمک علوم شناختی، روش‌های بهتری برای ایجاد ارتباط موثر انسان با دنیای مدرن پیدا کند.

از کلکته تا کالیفرنیا

احتمالا خانواده چرچیل در میان انگلیسی‌هایی بودند که در سال‌های حضور امپراتوری بریتانیا در هندوستان، در آنجا کار می‌کردند. به همین دلیل است که الیزابت در شهر کلکته به دنیا آمده است که در آن زمان پرجمعیت‌ترین شهر هندوستان بود. با این حال او در همان دوران کودکی و همراه با خانواده‌اش به سواحل رود تاین و شهر نیوکاسل در شمال‌شرقی انگلستان بازگشتند. او بعد از پایان دوران مدرسه راهی دانشگاه ساسکس شد تا دوره کارشناسی خودش را در رشته روانشناسی تجربی در آنجا بگذراند. در آن دوره او همزمان مشغول کار روی سیستم‌های شبیه‌ساز ساختار شناختی سیستم‌های توسعه رفتارهای هوشمندانه بود. الیزابت چرچیل در ادامه مطالعات و تحقیقاتش در زمینه تعاملات انسانی با سیستم‌ها و ماشین‌ها، دوره دکترا را در دانشگاه کمبریج تکمیل کرد و در نهایت در سال ۱۹۹۳ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

الیزابت چرچیل؛ در جستجوی ارتباطات مدرن
احتمالا خانواده چرچیل در میان انگلیسی‌هایی بودند که در سال‌های حضور امپراتوری بریتانیا در هندوستان، در آنجا کار می‌کردند. به همین دلیل است که الیزابت در شهر کلکته به دنیا آمده است که در آن زمان پرجمعیت‌ترین شهر هندوستان بود

با این همه، کنجکاوی و علاقه چرچیل بعد از پایان دوران تحصیلاتش هم او را به ادامه تحقیقات در این زمینه ترغیب کرد و به این ترتیب بود که او برای انجام مطالعات پسادکترای خودش به دانشگاه ناتینگهام پیوست که یکی از بهترین دانشگاه‌های بریتانیا در زمینه علوم کامپیوتر به حساب می‌آید. اما اشتیاق الیزابت چرچیل برای کشف ناشناخته‌های رفتاری و تعاملی در حوزه علوم کامپیوتر به قدری بود که سرانجام او را به آمریکا کشاند. چرچیل در سال ۱۹۹۷ به آمریکا مهاجرت کرد تا به کالیفرنیا برود و به جمع محققان ارشد لابراتوار فوجی زیراکس در پائولو آلتو ملحق شود. این مرکز تحقیقاتی بیشتر در زمینه‌های بازیابی اطلاعات، رایانش چندرسانه‌ای، تعامل انسان با کامپیوتر و محیط‌های هوشمند فعالیت می‌کرد و به همین دلیل این امکان را برای الیزابت چرچیل فراهم کرد تا گروه تحقیقاتی خودش در زمینه رایانش اجتماعی را ایجاد و رهبری کند. هفت سال بعد او به مرکز تحقیقاتی پائولو آلتو رفت و ادامه تحقیقاتش را در آنجا دنبال کرد.

تحقیق در دره تکنولوژی

بالاخره در سال ۲۰۰۶ پای الیزابت چرچیل به شرکت‌های تکنولوژی باز شد. او در آن سال به عنوان پژوهشگر ارشد به شرکت یاهو (Yahoo) رفت و یک گروه تحقیقاتی در زمینه تجربه‌های اینترنتی را تشکیل داد که در آزمایشگاه یاهو به تحقیق درباره سیستم‌های اجتماعی و اقتصاد خرد می‌پرداختند. آنها تحقیقاتشان را به حوزه‌های میان‌رشته‌ای از قبیل علوم کامپیوتری، روانشناسی شناختی و اجتماعی، علوم طراحی، عصب‌شناسی و انسان‌شناسی هم گسترش دادند. البته چرچیل قبل از پیوستن به یاهو، مدت کوتاهی در آزمایشگاه تحقیقاتی شرکت ای‌بی (eBay) به عنوان مدیر بخش تعامل انسان و کامپیوتر، فعالیت می‌کرد. همین سابقه کافی بود تا چرچیل بتواند نظر مدیران مانتین‌ویو را به خودش جلب کند و راهی غول جستجوی اینترنتی شود. حالا الیزابت چرچیل به عنوان مدیر بخش تجربه کاربری در گوگل مشغول به کار است.

چرچیل در سال ۲۰۰۹ به عنوان معاون ارشد گروه تحقیقاتی ویژه تعاملات انسان با کامپیوتر، به انجمن ماشین‌های رایانشی (ACM) پیوست که قدیمی‌ترین انجمن علمی، فنی و آموزشی در زمینه علوم کامپیوتر در جهان به حساب می‌آید. او که به خاطر کار روی عوامل تعاملی مجسم شناخته می‌شود، کتابی را هم در این زمینه ویرایش کرده که درباره استفاده از عوامل مجسم تولید شده توسط کامپیوتر در کنار الگویی ازحالت‌های اشاره و صورت است که امکان ارتباط گفتگویی چهره به چهره را به افراد می‌دهند. او همچنین مدیریت و اجرای برنامه‌های فنی مختلفی را در کنفرانس‌های رده بالا به عهده داشته است و مقالات تحقیقاتی‌اش در بسیاری از روزنامه‌ها، مجلات و نشریات علمی معتبر منتشر شده‌اند.

الیزابت چرچیل طرفدار جنبش آزادی زنان و برابری حقوق زنان و مردان است. به همین دلیل در سال ۲۰۱۱ مقاله‌ای درباره فمنیسم و تعامل انسان و کامپیوتر نوشت و در یک نشریه تخصصی منتشر کرد.

یک فمنیست ورزشکار

الیزابت چرچیل طرفدار جنبش آزادی زنان و برابری حقوق زنان و مردان است. به همین دلیل در سال ۲۰۱۱ مقاله‌ای درباره فمنیسم و تعامل انسان و کامپیوتر نوشت و در یک نشریه تخصصی منتشر کرد. فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعات او باعث شد مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات به نفع جامعه در دانشگاه کالیفرنیا در سال ۲۰۱۶ به خاطر رهبری اجرایی برجسته‌اش در این زمینه، جایزه آتنا (Athena) را به او اهدا کند. او همچنین به خاطر تداوم فعالیت‌های موثرش در زمینه رایانش اجتماعی و تعاملات انسان با کامپیوتر، در سال ۲۰۱۸ از دانشگاه ساسکس و در سال ۲۰۱۹ از دانشگاه استکلهم، مدرک دکترای افتخاری دریافت کرد.

الیزابت چرچیل علاقه زیادی به تماشای فیلم دارد و اوقات فراغتش را با عکاسی، اسنوبرد سواری و دوچرخه‌سواری پر می‌کند. او عاشق مسافرت به نقاط مختلف جهان است، اما به خاطر مسئولیت‌هایش ناچار است بیشتر اوقات در سانفرانسیسکو بماند.

قسمت‌های قبلی پروفایل:

۱- آدام موسری؛ صدای رسای فیس‌بوک 

۲- لینا خان؛ سردمدار مبارزه با انحصارطلبی 

۳- ریما قریشی؛ یک مدیر بالفطره 

۴- کریستیانو آمون؛ مدیر جدید و خندان کوآلکام 

۵- اندی جیسی؛ مدیرعامل گران‌قیمت آمازون با تبار ایرانی

۶- آیلین لی؛ کاشف تک‌شاخ‌های سیلیکون‌ولی

۷- اریک یوآن؛ یک عاشق مصمم

۸- سوزان اثی؛ شیفته‌ی اقتصاد تکنولوژی

۹- امین ذوالفنون؛ از تار تا تکنولوژی

۱۰- جسیکا روزنورسل؛ مدیری با دغدغه‌های اجتماعی

 ۱۱- کریس یانگ؛ امید تازه‌ی مایکروسافت برای آینده

۱۲ ویتالیک بوترین؛ خالق اتریوم

۱۳- جن‌سن هوآنگ؛ یک مدیر هدفمند

۱۴ – ملانی پرکینز؛ ثروتمندترین زن جوان کارآفرین

۱۵- پت جلسینگر؛ ناخدای جدید اینتل

۱۶- الیزابت هولمز؛ ظهور و سقوط یک امپراطوری

۱۷- سوزان وجسیکی؛ ؛ قدرتمندترین زن در اینترنت

۱۸- کاتالین کاریکو؛ مبدع اولین واکسن کووید-19

۱۹- لیزا سو، یکی از بهترین مدیران صنعت نیمه‌رسانا

۲۰ – رید هستینگز؛ ایده‌پرداز صنعت سرگرمی مدرن

۲۱- سفرا کتز؛ در ستایش تجربه‌گرایی

۲۲- گویین شات‌ول؛ ستاره‌ی صنعت فضانوردی

۲۳-روث پورات؛ مهره کلیدی گوگل

۲۴- آیچا اِوِنز؛ ملکه‌ی صنعت خودروهای خودران

۲۵- امی هود؛ برگ برنده غول نرم‌افزاری جهان

۲۶- لیزا جکسون؛ سفیر اپل در حفاظت از محیط زیست

۲۷- آدام نیومن؛ زخم‌خورده‌ی جاه‌طلبی‌ها

۲۸- جولی سوییت؛ پرچمدار عدالت

 

نوشته های مشابه

‫8,694 دیدگاه ها

  1. https://gosznak-diploma.com/ Купить старый диплом техникума- Таков вариант завладеть официальный бумага о завершении образовательного учреждения. Свидетельство раскрывает двери к последующим карьерным возможностям и профессиональному росту.

  2. 선도적인 제공 업체인 최신 프라그마틱 게임은 iGaming 분야에서 혁신적인 콘텐츠를 선보이고 있으며 슬롯, 라이브 카지노, 빙고 등 다양한 제품을 제공합니다.
    프라그마틱

    프라그마틱에 대한 글 읽는 것이 흥미로웠어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 제공하고 있어요. 함께 발전하며 지식을 나눠봐요!

    https://www.12315lt.cn/
    https://dtcfelt.com/hot/
    https://accountantslink.net/link/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا