تکنولوژیفضا

ویرجین اوربیت هفت ماهواره جدید به مدار زمین فرستاد

شرکت ویرجین اوربیت (Virgin Orbit) که با هدف پرتاب ماهواره‌های کوچک از آسمان به فضا راه‌اندازی شده، اخیرا توانست با موفقیت هفت ماهواره را به مدار زمین پرتاب کند.

این پرتاب سومین ماموریت موفقیت‌آمیز ویرجین اوربیت که به عنوان زیرمجموعه ویرجین گلکتیک فعالیت می‌کند، محسوب می‌شود. طبق گفته این شرکت، در ماموریت اخیر چند ماهواره تحقیقاتی برای وزارت دفاع ایالات متحده به همراه ماهواره‌های کوچکی از شرکت‌های SatRevolution  و Spire Global مسافر فضا شدند.

این پرتاب موفقیت‌آمیز در حالی رقم خورد که چند روز پیش، سهام ویرجین اوربیت در بورس نیویوک به صورت عمومی‌عرضه شد. ویرجین اروبیت از جمله چند شرکت فضایی یا موشکی در جهان به شمار می‌رود که فعالیت خود را در طی سال‌های اخیر و با هدف پرتاب ماهواره‌های کوچک تا متوسط به مدار زمین آغاز کرده است.

با این حال رویکرد این شرکت در پرتاب ماهواره‌ها به مدار در مقایسه با رقبای آن، منحصربه‌فرد است. بدین معنی که ویجرجین اوربیت به جای پرتاب عمودی موشک از زمین، موشک لانچروان خود را زیر بال یک هواپیمای بوئینگ که برای این منظور بازطراحی شده، به مدار پرتاب می‌کند.

این هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که برای پرتاب این موشک، به‌روزرسانی شده تحت عنوان کازمیک گرل -Cosmic Girl- شناخته می‌شود. این هواپیما می‌تواند موشک لانچروان را تا ارتفاع ۳۵ هزار فوتی حمل و سپس آن را رها می‌کند.

این موشک نیز موتور اصلی خود را در هوا روشن می‌کند و محموله‌های خود را که شامل ماهواره‌هایی با ابعاد کوچک و متوسط می‌شوند، به مدار زمین می‌برد.

در پرواز اخیر این شرکت نیز که تحت عنوان «بر فراز ابرها» صورت گرفت، هواپیمای کازمیک گرل از باند فرودگاهی در کالیفرنیا به سمت آسمان بلند شد و بر فراز اقیانوس آرام به سمت غرب پرواز کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا