تکنولوژی

تبلت تاشوی «ذن‌بوک ۱۷ فولد» ایسوس رونمایی شد

ایسوس همه‌ساله از چندین محصول جدید در نمایشگاه CES رونمایی می‌کند و امسال نیز در کنار معرفی چند لپ‌تاپ، از یک تبلت مجهز به نمایشگر تاشو به نام ذن‌بوک ۱۷ فولد –ZenBook ۱۷ Fold- نیز پرده برداشت.

محصولی که نتیجه تلاش‌های ایسوس روی پروژه PreCog است که مهندسان این شرکت از سال ۲۰۱۸ تاکنون در حال کار روی آن هستند. این تبلت تاشو از یک کیبورد بلوتوثی مجهز به تاچ‌پد بهره می‌برد و زمانی که نمایشگر تا نیمه، تا می‌شود می‌توان کیبورد را روی قسمت پایینی تاشده نمایشگر قرار داد و از آن استفاده کرد.

در این حالت، می‌توان از نمایشگر ۱۲.۵ اینچی قسمت بالایی برای کار با دستگاه و تماشای انواع محتواها بهره برد. اگر هم کاربر به فضا بیشتری از نمایشگر نیاز داشته باشد، می‌تواند کیبورد را روی میز و یا یک پایه قرار دهد و تمامی‌سطح نمایشگر که به ۱۷.۳ اینچ خواهد رسید، استفاده کند.

به گفته ایسوس، این نمایشگر از نسبت ابعاد ۴:۳ و رزولوشن کوآد اچ‌دی ۲۵۶۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد و سرعت پاسخ آن نیز برابر با ۰.۲ میلی‌ثانیه عنوان شده است. این نمایشگر همچنین از نرخ رفرش ۹۰ هرتزی، استاندارد DisplayHDR ۵۰۰ True Black و فناوری دالبی ویژن بهره می‌برد.

ظرفیت باتری ذن‌بوک ۱۷ فولد برابر با ۷۵ وات‌ساعت عنوان شده و از وای‌فای ۶E، بلوتوث ۵.۲ و سیستم اسپیکر چهارتایی دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند. در این تبلت از حافظه داخلی یک ترابایتی NVMe M. ۲ SSD، رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 و جدیدترین پردازنده شرکت اینتل با کارت گرافیک یکپارچه استفاده شده است.

تبلت تاشوی «ذن‌بوک 17 فولد» شرکت ایسوس رونمایی شد

در خصوص قابلیت‌های ارتباطی نیز باید گفت که ذن‌بوک ۱۷ فولد از یک درگاه تاندربولت ۴ و ورودی ۳.۵ میلیمتری هدفون بهره می‌برد. اگر خاطرتان باشد شرکت لنوو نیز در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از یک محصول تاشو به نام ThinkPad X۱ Fold رونمایی کرد که البته با توجه به قیمت بالای آن، چندان مورد استقبال واقع نشد.

این شرکت هنوز اطلاعاتی را در خصوص قیمت ذن‌بوک ۱۷ فولد منتشر نکرده و گفته می‌شود که جزییات بیشتر از این محصول در جریان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۱ که قرار است در ماه مه برگزار شود، اعلام خواهد شد.

تبلت تاشوی «ذن‌بوک 17 فولد» شرکت ایسوس رونمایی شد

نوشته های مشابه

‫1,021 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا