اپلساعت هوشمند

ویژگی‌های مورد انتظار اپل واچ SE 2

اپل در سال ۲۰۲۰ و در کنار اپل واچ سری ۶، از نسخه دیگری از این ساعت به نام اپل واچٍSE نیز رونمایی کرد. محصولی که به لطف قیمت پایین و مقرون به‌صرفه خود، طرفداران زیادی پیدا کرد و توانست حضوری موفق را در بازار اسمارت‌واچ‌ها تجربه کند.

حال با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۲، شنیده‌ها و اخبار زیادی پیرامون تصمیم اپل برای عرضه نسل جدید این ساعت به گوش می‌رسد. این گوشی جدید احتمالا تحت عنوان اپل واچ SE ۲ عرضه خواهد شد و در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به هرآنچه تاکنون از این محصول و قابلیت‌های احتمالی آن منتشر شده است.

نمایشگر بزرگ‌تر

ویژگی بارز اپل واچ SE در این بود که از لحاظ ظاهری و مشخصات فنی، شباهت زیادی به اپل واچ سری ۶ داشت. خریداران این ساعت می‌توانستند لذت کار با سخت‌افزاری پیشرفته را با چندین قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید (اما محدودتر نسبت به نسخه اصلی) را تجربه کنند.

اما اپل در نسخه اپل واچ سری ۷ دست به تغییراتی در طراحی این ساعت زد و از نمایشگری بزرگ‌تر استفاده کرد. این تغییر باعث شد تا راه برای اضافه شدن برخی از قابلیت‌های جدید به ساعت باز شود که از جمله آنها می‌توان به صفحه کلید کامل اشاره کرد.

اپل واچ SE 2

حال اگر اپل به دنبال جلب نظر کاربران است می‌بایست در اپل واچ SE ۲ نیز از چنین طراحی نمایشگری استفاده کند تا بتواند ویژگی‌های جدیدی را از این طریق در اختیار کاربران قرار دهد. از جمله این ویژگی‌های جدید می‌توان به واچ فیس‌های جدید و امکان کار با صفحه کلیدی با دکمه‌های کامل اشاره کرد.

ارتقای قابلیت ردیابی خواب

در بازاری که رقبایی هچون هواوی و امازفیت، قابلیت‌های ردیابی خواب پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، بدیهی است که اپل برای جا نماندن از این رقابت و جلب نظر خریداران، می‌بایست توجه ویژه‌ای به این قابلیت و ارتقای آن در اپل واچ SE ۲ داشته باشد.

اپل واچ SE 2

در حال حاضر، عملکرد قابلیت ردیابی خواب اپل واچ از دقت بالایی برخوردار نیست و اپل می‌بایست قبل از هرچیز به فکر توسعه الگوریتم‌های مانیتورینگ خواب در این ساعت باشد. همچنین، عملکرد این قابلیت در اپل واچ تا حد زیادی به گوشی‌های آیفون متکی است، در حالی که ساعت‌های هواوی و امازفیت می‌توانند با مانیتورینگ خواب کاربر، اطلاعاتی دقیقی را از حالت‌ها و ساعت‌های مختلف خواب وی ارائه دهند.

اضافه شدن قابلیت نمایشگر همیشه روشن

اپل واچ SE ۲ برای حضوری قوی‌تر در میان بزرگان این عرصه، می‌بایست قابلیت‌های جدید و امروزی را در خود جای دهد. نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) از جمله این ویژگی‌های محسوب می‌شود که می‌تواند در حفظ میزان شارژ باتری بسیار تاثیرگذار باشد و قطعا مورد استقبال و توجه کاربران قرار خواهد گرفت.

اپل واچ SE 2

ارتقای طول عمر باتری و فناوری شارژ سریع

باتری اپل واچ SE حداکثر تا ۱.۵روز دوام می‌آورد و اکنون طرفداران برند اپل انتظار دارند که این مدت زمان در اپل واچ SE ۲ حداقل به دو روز ارتقا یابد. اپل همچنین از فناوری شارژ سریع در اپل واچ سری ۷ استفاده کرد و اکنون زمان آن رسیده تا این قابلیت به اپل واچ SE ۲ نیز اضافه شود تا کاربران بتوانند در مدت زمان کمتری، این ساعت را شارژ کنند.

اپل واچ SE 2

عدم افزایش قیمت

اپل واچ SE با قیمت ۲۷۹ دلار وارد بازار شد که در مقایسه با قابلیت‌ها و ویژگی‌های این ساعت، قیمت مقرون به‌صرفه‌ای محسوب می‌شد. حال کاربران امیدوارند که نسل جدید این ساعت نیز با همین قیمت به دست خریداران برسد.

زمان عرضه اپل واچ؟

شنیده‌ها از عرضه این محصول در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ حکایت دارند. البته در این بین، برخی از منابع خبری از تصمیم اپل برای عرضه مدل جان‌سخت اپل واچ نیز در کنار اپل واچ سری ۸ خبر می‌دهند که فعلا اطلاعات دقیقی در این خصوص منتشر نشده و باید دید که طی هفته‌ها و ماه‌های پیش رو، چه جزییاتی از برنامه‌های اپل برای کسب‌وکار ساعت‌های هوشمند این شرکت فاش خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا