اینترنتگوناگون

بهترین آنتی ویروس‌های سال ۲۰۲۲

از جمله شگفت انگیزترین و کاربردی‌ترین لوازمی که ما انسان‌ها در حال حاضر به لطف پیشرفت‌های علم و تکنولوژی از آن استفاده کرده و بسیاری از امور خویش را سر و سامان می‌بخشیم دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و… می‌باشند؛ اما همان گونه که می‌دانید این دستگاه‌ها ممکن است به شیوه‌های مختلف به ویروس آلوده شده و آسیب ببیند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بهترین آنتی ویروس‌های سال ۲۰۲۲ را خدمت شما معرفی کنیم.

ویروس چیست؟

قبل از این که به مبحث آنتی ویروس اشاره کنیم، باید به این نکته بپردازیم که ویروس چیست و وجود آن چه آسیبی به سیستم ما وارد می‌نماید؟ ویروس‌ها در واقع برنامه‌های مخربی هستند که به شیوه‌های مختلف مانند اینترنت، فلش مموری، دیسک، ایمیل و… وارد دستگاه ما شده و باعث ایجاد آسیب برای آن می‌گردند.

شاید شما نیز با این مشکل در سیستم کامپیوتر خود مواجه شده‌اید که در هنگام استفاده از آن به ناگهان دستگاه خاموش می‌گردد و یا سرعت آن بیش از اندازه کاهش پیدا کرده است؛ همچنین ویروس‌ها می‌توانند به بسیاری از فایل‌های شما آسیب وارد نموده و یا اطلاعات موجود در رایانه شما را به سرقت ببرند.

خوشبختانه راه حل بسیار خوبی برای مبارزه با انواع ویروس‌های کامپیوتری وجود دارد که این راه حل چیزی نیست جز استفاده از آنتی ویروس. آنتی ویروس برنامه‌ای بسیار قدرتمند است که از طریق آن می‌توان اقدام به شناسایی انواع ویروس‌ها نمود و آن‌ها را به سرعت از درون سیستم پاکسازی نمود.

برخی از بهترین آنتی ویروس‌های سال ۲۰۲۲

این روزها در جهان شرکت‌های معتبری در زمینه تولید آنتی ویروس به فعالیت مشغول می‌باشند و نمونه‌های قدرتمندی از این برنامه‌ها را با قابلیت بالا تولید کرده و ارائه نموده اند. برخی از این آنتی ویروس‌ها عبارتند از:

  • آنتی ویروس سیمانتک
  • آنتی ویروس کسپرکسی
  • آنتی ویروس نود ۳۲

در ادامه مطلب به صورت کامل در مورد ویژگی آنتی ویروس‌های ذکر شده توضیحاتی خدمت شما عزیزان ارائه می‌نماییم.

آنتی ویروس
آنتی ویروس

آنتی ویروس سیمانتک

آنتی ویروس سیمانتک تولید شده توسط کمپانی symantec می‌باشد؛ این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگانی است که در سال ۱۹۸۲ تاسیس شد و در ابتدا در زمینه هوش مصنوعی به فعالیت مشغول بود. اما از سال ۱۹۸۴توسط شرکت C&E خریداری شد و از آن به بعد به عنوان تولید کننده نرم افزارهای امنیتی برای رایانه‌های شخصی آغاز به فعالیت نمود.

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که آنتی ویروس سیمانتک توسط یکی از بهترین آزمایشگاه‌های مستقل جهان به نام V-TEST آزمایش شده و سپس به بازار ارائه گردیده است؛ این آزمایشگاه معمولاً آنتی ویروس‌ها را در یک دنیای کاملاً واقعی قرار داده و با دقت هر چه تمام‌تر میزان استقامت آن‌ها را تست نموده و آن‌ها را از سه نظر اندازه گیری می‌کند:

  • قدرت حفاظت در برابر ویروس ها
  • عملکرد سریع و به موقع
  • قابلیت‌های استفاده.

خوشبختانه آنتی ویروس سیمانتک از تمامی این آزمایشات سربلند بیرون آمد و همین موضوع سبب شده که به عنوان بهترین آنتی ویروس‌های سال ۲۰۲۲ مطرح شود.

البته ذکر این نکته ضروری است که سیانتک سالهای بسیاری است که در رده ۱۰ آنتی ویروس برتر جهان قرار داده و توانسته است همچنان این جایگاه را حفظ نماید؛ زیرا از این قابلیت برخوردار است که هر ۱۵ دقیقه یکبار خود را به روز کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع ویروس‌های جدید را شناسایی کرده و از ورود آن‌ها به سیستم جلوگیری به عمل آورد.

یکی از معروف‌ترین جملات آندریاس مارکس مدیر عامل آزمایشگاه V-TEST در مورد آنتی ویروس سیمانتک این است: راه حل‌های سیمانتک همیشه یک قدم جلوتر از تهدیدها می‌باشد و همین موضوع باعث اطمینان مشتریان به آن شده است.

آنتی ویروس کسپرکسی

کسپرکسی نیز یکی از قدرتمندترین شرکت‌های امنیت سایبری در جهان به شمار می‌رود که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد. یکی از مهم‌ترین اهدافی که آنتی ویروس کسپرکسی دنبال می‌کند این است که تمامی رایانه‌های شخصی، خانگی، اداری و دولتی را تحت پوشش قرار داده و به بهترین شکل ممکن از اطلاعات آن‌ها محافظت نماید.

با وجود این که این آنتی ویروس در قیاس با سایر نمونه‌های موجود در جهان از قیمت بالایی برخوردار می‌باشد، اما در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر شخصی و سازمانی از آن استفاده می‌نمایند؛ این آنتی ویروس نیز مانند سیانتک توسط آزمایشگاه V-TEST به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و توانسته است نمره 99.3 از ۱۰۰ را کسب کند که نمره‌ای بسیار قابل قبول است و به همین سبب و با اطمینان می‌توان گفت که آنتی ویروس کسپرکسیجزو قدرتمندترین نمونه‌های آنتی ویروس در سراسر دنیاست.

بررسی‌ها نشان دهنده آن است که آنتی ویروس کسپرسکی علاوه بر جلوگیری از ورود انواع ویروس‌های کامپیوتری، مانع از ورود نرم افزارهای تبلیغاتی نیز می‌گردد. یکی دیگر از قابلیت‌های ارزشمند آنتی ویروس کسپرسکی این است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع روت کیت ها، نرم افزارهای جاسوسی، کی لورگرها، کرم و تروجان را شناسایی کرده و آن‌ها را از سیستم پاکسازی نماید؛

اگر یک کاربر در چت روم حضور داشته و به علت ویروس‌های ناشناخته امنیت اطلاعات او در خطر باشد، آنتی ویروس کسپرکسی به سرعت وارد عمل شده و از کاربر و اطلاعات و داده‌های او محافظت به عمل آورده و مانع از سرقت اطلاعات او می‌گردد؛ شایان ذکر است که در حال حاضر آنتی ویروس کسپرکسی در سه نسخه موبایل، شبکه و خانگی در بازار عرضه می‌گردد.

آنتی ویروس نود ۳۲

یکی از کاربردی‌ترین و نام آشنا‌ترین آنتی ویروس‌های جهان به خصوص برای کاربران ایرانی آنتی ویروس نود ۳۲ می‌باشد که در حال حاضر ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و با وجود این که شهرت آن به پای رقبایش نمی‌رسد، اما در عملکرد و حفاظتی که برای سیستم و اطلاعات کاربران به وجود می‌آورد، در رده بهترین‌های جهان قرار می‌گیرد و به همین سبب است که نام آنتی ویروس نود ۳۲ در لیست بهترین آنتی ویروس‌های سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است.

شرکت تولید کننده آنتی ویروس نود ۳۲ هر ساله آن را به روز کرده و به بازار ارائه می‌نماید؛ البته قبل از آن نسخه آزمایشی رایگان آنتی ویروس نود ۳۲ به روز شده را در دسترس کاربران قرار می‌دهد تا به خوبی از آن استفاده کرده، با امکانات آن آشنا شده و در صورت تمایل اقدام به خرید آن نمایند.

در سال ۲۰۱۸ آنتی ویروس نود ۳۲ توسط آزمایشگاه AV- Comparatives تست شد و توانست نمره 98.5 درصد را به دست آورد. تیم تحقیقاتی آن ماه‌ها بر روی کیفیت و کارایی این نرم‌افزار کار کردند و در نهایت توانستند این عدد را به 99.1 درصد برسانند که در میان آنتی ویروس‌ها جایگاه بسیار خوبی است.

شرکت فانوس ارائه دهنده لایسنس معتبر محصولات کمپانی کسپرسکی ،سیمانتک و ایست  در ایران می باشد.این شرکت همواره در ضمینه پشتیبانی و خدمات پس از فروش سعی مینماید تا مشتریان عزیز از عملکرد این شرکت رضایت حداکثری را دارا باشند.

در دنیای علم و تکنولوژی که این روزها ما در آن زندگی می کنیم، حفاظت از اطلاعات و داده‌ها از ارزش بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و باید برای افزایش امنیت سیستم‌های کامپیوتری، لپ تاپ و یا موبایل خود از آنتی ویروس‌های قدرتمندی استفاده کنیم و به این صورت امنیت خاطر فراوانی برای خود به وجود آوریم.

یکی از نکات بسیار حائز اهمیتی که در مورد آنتی ویروس‌های ذکر شده وجود دارد این است که نسخه کرک شده آن نیز در بازار وجود دارد و برخی از کاربران از آن استفاده می‌نمایند؛ در چنین شرایطی و در اثر استفاده از چنین آنتی ویروس‌هایی باید بدانید که هر لحظه امکان آلوده شدن سیستم و سرقت اطلاعات شما توسط هکرها وجود دارد.

بنابراین سعی کنید بهترین آنتی ویروس‌های سال ۲۰۲۲ و یا هر آنتی ویروس دیگری که مد نظر دارید را از طریق سایت‌های اصلی آن‌ها تهیه کنید و لایسنس قانونی آن را خریداری کنید تا بتوانید همواره از نسخه‌های به روز شده آن‌ها استفاده کرده و سیستم خود را در برابر تمامی ویروس‌های جدید ایمن کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا