تکنولوژیفضا

مشاهده شی عجیب مکعبی‌شکل در نیمه تاریک ماه توسط کاوشگر چینی

کاوشگر چینی یوتو-۲ که برای ماموریت‌های اکتشافی در نیمه تاریک ماه حضور دارد، اخیرا یک شی مرموز مکعبی‌شکل را در این کره مشاهده کرده است.

اگرچه تصویر متعلق به این شی که توسط کانال خبری Our Space متعلق به سازمان فضایی چین منتشر شده، توجهات زیادی را به خود جلب کرده اما اندرو جونز، روزنامه‌نگار این حوزه، با انتشار این تصاویر در حساب کاربری توییتر خود عنوان کرد که این شی نمی‎‌تواند نشانه‌ای از حیات فرازمینی باشد.

وی در توییتی نوشت: این شی یک موجود فضایی نیست، اما قطعا نیازمند بررسی‌های بیشتر است و فعلا با این تصویر نمی‌‎توان به اطلاعات دقیق و درستی از آن دست یافت. وی همچنین عنوان کرد که احتمالا این شی، یک تخته سنگ بزرگ است که در اثر ضربه به بالا پرتاب شده است.

با این حال، از این شی که به طور غیررسمی ‎از آن به عنوان «کلبه مرموز» یاد می‌‎شود، در فاصله تقریبا ۸۰ متری محل فعلی ماه‌نورد یوتو-۲ واقع شده و در کنار یک دهانه بزرگ قرار دارد. محققان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از این شی عجیب هستند و کاوشگر نیز به زودی به سمت آن حرکت خواهد کرد، اما به گفته محققان، این اتفاق حداقل دو تا سه ماهی طول خواهد کشید.

یکی از دلایلی که باعث طولانی شدن سفر در سطح ماه می‌شود، چرخه شب و روز در این کره است. ماه در هر ۲۷ روز، یک بار به دور خود می‌چرخد که این بازه زمانی تقریبا با زمان چرخش به دور زمین برابر است.  به همین دلیل است که یک نیمه ماه به سمت زمین و نیمه دیگر آن تاریک است و کاوشگر یوتو-۲ در آن حضور دارد.

از آنجایی که کاوشگرهایی همچون یوتو-۲ با انرژی خورشیدی کار می‌کنند، در بازه زمانی شب به خواب می‌روند و فقط در طول روز می‌توانند به فعالیت کاوشگری خود بپردازند. به همین دلیل است که حرکت کاوشگران روی سطح ماه بسیار طولانی خواهد شد. البته در این بین، نباید از حرکت آهسته این کاوشگرها به منظور جلوگیری از فرسودگی و عدم برخورد با سنگ‌های سطح ماه غافل شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا