گوگل

ساعت هوشمند اختصاصی گوگل سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود

نظر می‌رسد که مهندسان گوگل این روزها در حال ساخت ساعت هوشمند جدیدی هستند که به گفته منابع نزدیک به این شرکت، در سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد.

گوگل چند سالی است که تولید گوشی‌های سری پیکسل و همچنین برخی محصولات جانبی همچون هدفون‌های وایرلس را آغاز کرده اما حتی علی‌رغم عرضه پلتفرمی‌ اختصاصی برای ساعت‌های هوشمند از سال ۲۰۱۴ تاکنون، هنوز ساعت هوشمندی اختصاصی توسط مهندسان این شرکت تولید نشده است.

این ساعت که با اسم رمز Rohan شناخته می‌شود، توسط تیم سخت‌افزاری پیکسل این شرکت و جدای از تیم فیت‌بیت که در سال گذشته و با قیمت ۲.۱ میلیارد دلار به زیرمجموعه گوگل اضافه شد، تولید خواهد شد.

هنوز اطلاعاتی در خصوص نام این ساعت منتشر نشده و مشخص نیست که آیا گوگل نام «پیکسل واچ» را برای آن انتخاب خواهد کرد یا خیر. همچنین جزییات دقیقی در خصوص نحوه عملکرد و ارتباط این ساعت با دیگر دستگاه‌های سخت‌افزاری این شرکت در دست نیست.

گفته می‌شود که این ساعت با قیمتی بالاتر از ساعت‌های فیت‌بیت عرضه و احتمالا به عنوان رقیبی جدید برای ساعت اپل واچ وارد بازار خواهد شد. از دیگر قابلیت‌های احتمالی این ساعت می‌توان به پشتیبانی از قابلیت‌های ردیابی سلامتی همچون گام‌شمار و سنسور ضربان قلب اشاره کرد.

گوگل همچنین در این روزها مشغول کار روی نسخه جدید Wear OS ۳ است. برخلاف نسخه‌های قبل، این نسخه جدید با همکاری شرکت سامسونگ طراحی شده و با پلتفرم اختصاصی تایزن سامسونگ ادغام شده است.

تاکنون، Wear OS ۳ تنها برای ساعت گلکسی واچ ۴ عرضه شده و قابلیت‌های متنوع گوگل و سامسونگ را در در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته گوگل پیشتر و در سال ۲۰۱۹ نیز به دنبال ساخت یک پیکسل واچ بود که در نهایت به مرحله تولید نرسید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا