ایراناینترنت

اولین آزمون وزارت ارتباطات

رضا الفت نسب – روز گذشته پنجمین جلسه کمیسیون ویژه طرح صیانت برگزار شد. در این جلسه آیین نامه داخلی کمیسیون به پایان رسید و از جلسه بعدی کمیسون (۱۸ آبان) بررسی کلیات طرح آغاز خواهد شد. بر اساس ماده ۱۵ آیین‌نامه داخلی کمیسیون پیش از رای گیری برای کلیات طرح پس از استماع نظر نماینده بخش خصوصی، مرکز پژوهش‌ها و دیگر اعضا، نماینده دولت باید نظر خود را در رابطه با کلیات طرح بیان کند.

این اولین آزمون برای وزارت ارتباطات دولتی است که رئیس‌جمهور آن در زمان تبلیغات انتخاباتی، خود را مدافع کسب و کارها در فضای مجازی می‌دانست. دولتی که دائماً صحبت از تسهیل در امور مختلف از جمله اشتغال و معیشت مردم می‌کند.

پس از انتخابات و اعلام رسمی طرح صیانت در مجلس دولت هیچ‌گاه موضع شفافی در خصوص طرح نگرفت و این نوع برخورد موجی از نگرانی‌ها را برای کسب و کارهای خرد و کلان در فضای مجازی ایجاد کرد. به عقیده بسیاری از کارشناسان این طرح با شکل و شمایل فعلی می‌تواند ضربه بسیار مهلکی بر پیکر اکوسیستم کسب و کارهای آنلاین کشور بزند.

چیزی که عیان است اینکه دولت مجری قوانین است و جهت اجرای هرچه بهتر قوانین نیاز به اقناع و همراهی مردم دارد مردمی که این روزها جهت تامین معاش خود به استفاده از ابزارهایی همچون شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند و هرگونه اختلال در آن را به ضرر خود می‌بینند. دولت می‌تواند ضمن مخالفت با کلیات طرح پیشنهاد ارائه طرح جدید با مشارکت بخش خصوصی از سوی دولت را بنماید.

حال باید دید دولت چقدر نسبت به وعده های انتخاباتی رییس جمهور پایبند است. بیان صدای مردم و کارشناسان فضای مجازی در نظرات نماینده دولت در کمیسیون صیانت می تواند مرهمی باشد بر زخم عمیق بی‌اعتمادی این سال‌ها و روزهای مردم و دولت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا