گوناگون

پروفیل در و پنجره دو جداره را از کدام شرکت ایرانی تهیه کنیم؟

مهم‌ترین دلیل استقبال از در و پنجره های یو پی وی سی عایق‌بندی در برابر سرما و گرما است. فرض کنید در خانه‌ای با پنجره‌های آهنگی با شیشه‌های یک‌جداره معمولی زندگی می‌کنید. این پنجره‌ها دمای بیرون را به داخل منتقل می‌کنند. در تابستان گرمای بیرون وارد خانه می‌شود و شما مدت زمان بیشتری باید از کولر خود استفاده کنید تا محیط داخل خنک شود و خنک بماند. همچنین در زمستان سرما به داخل وارد می‌شود و انرژی بیشتری برای گرم‌کردن خانه باید مصرف کنید. در نگاه اول، هزینه‌ی برق، آب و گاز شما با وجود پنجره‌های معمولی بالا می‌رود و در نگاه کلان‌تر، هدررفت انرژی موجب ضررهای اقتصادی و محیط زیستی بسیاری به جامعه می‌شود.

جالب است بدانید ماده یو پی وی سی برای اولین بار در سال ۱۹۱۲ در دنیا به‌شکل آزمایشگاهی ساخته شد. در ساخت این ماده از نفت و سنگ نمک استفاده می‌شود و در پایان فرایند تولید، نوعی پودر سفید به دست می‌آید که از آن می‌توان برای پروفیل پنجره عایق، در شیشه‌ای استخر، ساخت آلاچیق‌های عایق و … استفاده کرد. همچنین در سیستم‌های لوله‌کشی، پرده، شلنگ، سیم‌های برق روکش‌دار، از این پودر استفاده می‌شود. در ایران پیش از انقلاب شرکت صنایع پی‌وی‌سی ایران شروع به ساخت یو پی وی سی کرد. بعد از دو دهه وقفه، مجددا در دهه ۷۰ تولید یو پی وی سی از سر گرفته شد ولی به دلیل آشنا نبودن مردم و سازندگان با ارزش این ماده، تقاضای کمی برای آن وجود داشت. همچنین قیمت پنجره دو جداره از پنجره معمولی بیشتر است و در نگاه اول، افراد به هزینه‌های بلندمدت ناشی از ضررهای پنجره‌های معمولی توجه نمی‌کنند.

با تصویب مقرراتی در زمینه استفاده بهینه از انرژی در کشورمان، اقبال به پروفیل یو پی وی سی افزایش یافت و امروزه چندین کارخانه و برند داخلی مشغول تولید و عرضه این محصول به بازار هستند. مصرف‌کنندگان نیز پذیرفته‌اند پرداخت قیمت پنجره دو جداره نوعی سرمایه‌گذاری برای کاهش هزینه‌های انرژی و تعویض پنجره است. در ادامه با چند تولیدکننده پروفیل یو پی وی سی داخلی آشنا می‌شویم و سپس معیارهای انتخاب بهترین شرکت تولیدکننده را بررسی می‌کنیم.

شرکت هافمن (Hofmann)

هافمن اولین تولیدکننده پروفیل یو پی وی سی لاستیک‌دار و سری ۷۰ در کشورمان است که از جدیدترین تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی استفاده می‌کند. هافمن همواره در تلاش است با استانداردهای جهانی و تکنولوژی به‌روز، پروفیل‌های باکیفیت تولید کند. این شرکت در سال ۱۳۸۶ در مکانی به مساحت شش هزار متر مربع در شهر تبریز خط تولید خود را افتتاح کرد. اکنون ظرفیت تولید هافمن در سال چیزی حدود ۱۷۰۰۰ تن است. قیمت پروفیل پنجره دوجداره هافمن در مقایسه با محصول آن متناسب است و می‌تواند انتخاب خوبی برای نیازهای شما باشد.

پروفیل در و پنجره دو جداره را از کدام شرکت ایرانی تهیه کنیم؟

شرکت واناوین (Vanawin)

واناوین یک نام تجاری از شرکت تکنما پی وی سی سپاهان است که در مساحت ۱۰ هزار متر مربعی در شهرک صنعتی رازی اصفهان از سال ۱۳۸۹ به تولید پروفیل یو پی وی سی می‌پردازد. واناوین تا سال ۱۳۹۳ با نام تجاری پان شناخته می‌شد و پس از ری‌برندینگ با نام واناوین شناخته می‌شود. این ری‌برندینگ فقط در نام محصول نبود و کیفیت و ظاهر محصول نیز تغییر کرد. واناوین به کشورهای همسایه صادرات نیز دارد.

شرکت ایده‌آل (Ideal)

ایده‌آل یک نام تجاری از گروه صنعتی اکسیر آسا است که در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد تا پروفیل‌های در و پنجره دو جداره یو پی وی سی تولید کند. هدف ایده‌آل براساس وب‌سایت این مجموعه ایجاد توسعه و نوآوری در حوزه پروفیل یو پی وی سی بوده است. ایده‌آل محصولاتی مثل پروفیل پر و پنحره، پروفیل میان ثابت پنجره دو جداره، پروفیل لنگه پنجره داخل بازشو و پروفیل میانی متحرک پنجره است.

وین تک (Wintech)

وین تک نام مجموعه کارخانه‌هایی در ایران و دیگر کشورها شامل ترکیه، آلمان، روسیه، اکراین، آذربایجان، تونس و هند است. این برند یک نام تجاری از شرکت مادر ADO ترکیه محسوب می‌شود که در شهر آنتالیا مستقر است. سابقه آن به سال ۱۹۵۶ بازمی‌گردد که آن زمان زیره‌ی کفش تولید می‌کرد. این شرکت اکنون محصولاتی مثل متریال کامپوزیت، پوشش‌های سالن از جنس یو پی وی سی، پروفیل پنجره‌های عایق، و لوله پی وی سی تولید می‌کند. تولیدی این شرکت در ایران در شرکت آدوپن آذربایجان غربی واقع شده است.

ویستابست (Vistabest)

برندی در حوزه تولید یو پی وی سی است که از سال ۱۳۸۶ در این حوزه فعالیت می‌کند. ویستابست پروفیل‌های رنگی با تکنولوژی لمینیت نیز تولید می‌کند و علاوه بر پروفیل یو پی وی سی، پروفیل میانی ثابت پنجره عایق، پروفیل فریم بزرگ پنجره دوجداره، پروفیل لنگه پنجره، پروفیل قاب پنجره و … به بازار عرضه می‌کند.

نتیجه‌گیری

افزون بر برندهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، نام‌های تجاری مختلفی در بازار به چشم می‌خورند و می‌توان گفت این حوزه، یک بازار رقابتی در ایران است و همه‌ی تولیدکنندگان در تلاشند محصول با کیفیتی به دست سازندگان و مشتریان نهایی برسانند. اما هافمن از نظر کیفیت و قیمت پنجره دو جداره، محصولی پرطرفدار در میان مشتریان است و به دلیل پشتیبانی گسترده و تخصصی و طرح تعویض پنجره که ارائه می‌کند، با استقبال همیشگی مشتریان روبه‌رو بوده است.

پروفیل در و پنجره دو جداره را از کدام شرکت ایرانی تهیه کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا