گوناگون

تماشای زیبا‌یی های طبیعت از پنجره ی ویلایی رو به ساحل

تصور کنید به جای اینکه هر روز پنجره‌تان را رو به خیابان و شلوغی‌های شهر باز کنید، چند روزی تنها صدایی که به گوش‌تان می‌رسد، صدای امواج و مرغان دریایی باشد که بر فراز دریا پرواز می‌کنند و تنها تصویری که می‌بینید، ساحل و آبی بی‌انتهایی‌ست که چشم‌تان از دیدن آن سیر نخواهد شد. این تجربه بی‌نظیر چندان دور از دسترس نیست و با اجاره ویلا شمال از سایت شب امکان‌پذیر است. یعنی از بین تنوع بالای ویلاهای ساحلی می‌توانید هر یک از آن‌ها را برای اقامت و تجربه چند روزه آرامش در طبیعت رزرو کنید.

در نوار ساحلی دریای خزر، شهرها و روستاهای زیادی در این بخش قرار دارند که از نظر آب‌وهوایی، موقعیت مکانی، امکانات و دسترسی‌ها با هم متفاوت هستند. اگر به دنبال اقامت ساحلی در یک منطقه بکر هستید بهتر است روستاهایی را انتخاب کنید که فاصله کمی با دریا دارند که با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خود را به آنجا برسانید. ویلاهایی که بیشتر آن‌ها چشم‌انداز زیبایی از ساحل را پیش‌روی شما می‌گذارند.

اگر هم می‌خواهید علاوه‌بر اقامت در یک منطقه ساحلی در یک ویلای لوکس به تفریحات مختلفی مثل قایق‌سواری، جت اسکی و غیره دسترسی داشته باشید، شهرهایی را برای اقامت و رزرو هتل انتخاب کنید که در نوار ساحلی قرار دارند و از این نظر امکانات کامل را در اختیارتان می‌گذارند.

با توجه به رطوبت زیاد شهرهای ساحلی بهترین زمان برای سفر به آنجا، بهار و پاییز است که نه تنها خبری از هوای شرجی تابستان نیست که خنکی آن بهترین فصل را برای سفر و اقامت چند روزه در شهرهای شمالی و جوار دریای زیبای خزر برایتان رقم می‌زند.

تجربه‌ای منحصربه‌فرد در آغوش طبیعت با اجاره ویلا چالوس

آنقدر که جاده چالوس معروف است شاید شهر زیبای چالوس شناخته شده نباشد و بیشتر ما برای رفتن به شمال به جای اقامت در این شهر، از آنجا رد شده‌ایم تا به شهرهای دیگر برویم. اما شهر چالوس اینقدر جاذبه دیدنی دارد که خودش بهترین بهانه برای سفر و بودن در دل طبیعت است. جایی که می‌توانید با اجاره ویلا چالوس در منطقه جنگلی یا ساحلی چند روزی مهمان طبیعت باشید.

تجربه‌ای منحصربه‌فرد در آغوش طبیعت با اجاره ویلا چالوس
تجربه‌ای منحصربه‌فرد در آغوش طبیعت با اجاره ویلا چالوس

چالوس زیبا دارای جاذبه‌های مختلفی مثل سواحل دیدنی از ساحل‌های بکر تا ساحل‌هایی که برای تفریح مناسبند، مرداب‌هایی مانند مرداب هسل، آبشارهایی مثل آبشار آکاپل، ، مناطق جنگلی، دریاچه‌هایی با چشم‌اندازهای زیبا مثل دریاچه ولشت و حتی آثار تاریخی است. با این توصیف در زمان سفر به چالوس می‌توانید اقامت در سواحل یا مناطق جنگلی آن را انتخاب کنید و به گشت‌وگذار در جاذبه‌های مختلف آن بپردازید.

از آنجایی که چالوس از شهرهای کوهستانی شمالی به‌شمار می‌رود، برای سفر به آنجا می‌توانید هم در فصل گرمی مثل تابستان و هم در فصل‌های معتدل مثل بهار و پاییز برنامه‌ریزی کنید. در تابستان مناطق جنگلی آن رطوبت کمی دارند و زمان مناسبی برای سفر است که البته اوایل تیرماه و اواسط شهریور ماه زمان بهتری در این فصل هستند. یکی از جذابیت‌های سفر در تابستان برای مسافران انواع تفریحات آبی هستند که باعث می‌شوند، چالوس تبدیل به یکی از شهرهای پرطرفداری شمالی شود در بهار و پاییز هم هوا خنک است برای اقامت در ویلای ساحلی یا جنگلی می‌توانید روی آن حساب کنید.

تماشای ستارگان در آسمان کویر یزد

یک شب پرستاره در آسمانی که انتهایش معلوم نیست با سکوت و آرامش مطلق، هدیه طبیعت کویری به شما خواهد بود. آن هم در یکی از زیباترین شهرهای ایران که به طبیعت کویری با معماری و سازه‌های منحصربه‌فردش از بادگیرها تا کوچه‌و پس‌کوچه‌های خشتی در کل جهان معروف است. اینجا یزد است و شما مهمان کویر بی‌انتهایش هستید. شهری که با وجود تنوع خانه‌ و سوئيت‌ها به سادگی می‌توانید خانه اجاره ای ارزان در یزد را جستجو کرده و نسبت به رزرو آن اقدام کنید.

تماشای ستارگان در آسمان کویر یزد
تماشای ستارگان در آسمان کویر یزد

یزد شهری‌ست با ترکیب تاریخ و طبیعت که با هر نیتی به آنجا سفر کنید، خاطرات فراموش‌نشدنی را برایتان به یادگار می‌گذارد. شب‌های کویری که به سکوت و آرامش می‌گذرد و روزهایی که برای تفریحات جذابی مثل سافاری در کویر، موتور سواری یا حتی تجربه شترسواری و آفرود در کویر یا گشت‌وگذار شهری مناسبند.

معماری سنتی یزد نه فقط در یک بخش از شهر بلکه در قسمت زیادی از خیابان‌ها و کوچه‌های آن در قالب بافت سنتی باقی‌مانده است. به‌طوری که با راه رفتن در کوچه‌ها تصور می‌کنید که وارد یک شهر تاریخی در ۵۰۰ سال پیش شده‌اید. این سازه‌ها را با بناهای تاریخی، بادگیرهای بلند، قنات‌هایی که در گوشه و کنار شهر به چشم می‌خورند و البته لهجه شیرین مردم در کوچه و خیابان ترکیب کنید. یزد دیدنی البته به سوغاتی‌های شیرین و خوشمزه‌اش مثل قطاب و باقلوا، کیک یزدی، نبات و انواع شیرینی‌های خوش عطر و طعم در کنار صنایع دستی مثل ترمه و چادر شب حسابی معروف است.

از این مجموعه کامل چه چیز بیشتری از یک مقصد برای سفرتان می‌خواهید؟ پس بار سفر ببندید و راهی یکی از شهرهای جنوبی ایران در دل کویرهایش شوید تا شکوه طبیعت پذیرای شما باشد.

این شهر دیدنی و جذاب به دلیل آب‌وهوای گرم، مقصد جذابی برای اوایل بهار، فصل پاییز و همچنین زمستان است که به جای آفتاب سوزان، خنکای هوا را به شما هدیه می‌دهد. البته اگر در زمستان سفر می‌کنید مراقب شب‌های سرد کویری باشید.

در نهایت اینکه گاهی جدا شدن از روتین زندگی، بهترین دلیل برای برنامه‌ریزی یک سفر است و باید دل به جاده بزنید یا با خرید یک بلیط راهی شوید. برای اقامت نیز با وجود تنوع بالای سوئیت، خانه، ویلا در شهرهای مختلف دغدغه‌ای نخواهید داشت و حتی اگر در تعطیلات یا ایام پر مسافر برنامه سفر چیده‌اید، پیدا کردن و رزرو آن‌ها بسیار ساده است.

 

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. The Beatles – легендарная британская рок-группа, сформированная в 1960 году в Ливерпуле. Их музыка стала символом эпохи и оказала огромное влияние на мировую культуру. Среди их лучших песен: “Hey Jude”, “Let It Be”, “Yesterday”, “Come Together”, “Here Comes the Sun”, “A Day in the Life”, “Something”, “Eleanor Rigby” и многие другие. Их творчество отличается мелодичностью, глубиной текстов и экспериментами в звуке, что сделало их одной из самых влиятельных групп в истории музыки. Музыка 2024 года слушать онлайн и скачать бесплатно mp3.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا