اپل

آیفون ۱۴ احتمالا همراه با ناچ عرضه می‌شود

علی‌رغم ادعای بسیاری از منابع متعدد خبری مبنی بر حذف ناچ در نسل جدید گوشی‌های آیفون ۱۴ و استفاده از نمایشگرهای punch-hole، گزارش‌های جدید خلاف این ادعا را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارشی که اخیرا در شبکه اجتماعی ویبو چین و وب‌سایت MacRumors منتشر شده، ویژگی ناچ حداقل تا یک سال دیگر در گوشی‌های آیفون حفظ خواهد شد. این در حالی است که با توجه به باریک‌تر شدن ناچ در مدل‌های آیفون ۱۳، انتظار می‌رفت که اپل، آیفون ۱۴ خود را با طراحی جدید و بدون ناچ عرضه کند.

البته این تصمیم اپل مبنی بر حفظ ناچ، چندان هم غیرمنطقی نیست و این شرکت دلایل خاص به خود را دارد. نخست آنکه، استفاده از سیستم دوربین True Depth نیازمند فضای فیزیکی است و اگر اپل همچنان قصد استفاده از فیس آیدی را داشته باشد، راهی جز حفظ ناچ ندارد.

البته شاید بعضی‌ها، حذف فیس آیدی و استفاده از سیستم اثر انگشت زیر نمایشگر را راه چاره عنوان کنند؛ اما این فناوری فعلا در آغاز راه خود است و رویه اپل در سال‌های اخیر نشان داده که هرگز عجله‌ای برای استفاده از قابلیت‌های جدید در محصولات خود ندارد.

مورد بعد، مربوط به طراحی گوشی است؛ بدین معنی که این روزها کاربران، آیفون را با طراحی همراه با ناچ آن می‌شناسند و این ویژگی، آن را از دیگر گوشی‌های این شرکت که با دکمه هوم عرضه می‌شدند، متمایز می‌کند.

اگرچه کاربران اندروید گوشی‌هایی با ناچ باریک‌تر و حتی بدون ناچ را به نسبت دیگر مدل‌ها ترجیح می‌دهند اما این قضیه در خصوص علاقه‌مندان آیفون صدق نمی‌کند و گزارش‌ها نشان داده که وجود ناچ، تاثیری در میزان فروش این گوشی‌ها نداشته است.

در هر صورت، اگر اپل بخواهد که قابلیت فیس آیدی را همچنان در گوشی آیفون ۱۴ خود داشته باشد، راهی جز حفظ ناچ ندارد و اگر هم قصد استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را داشته باشد، این موضوع احتمالا در نسل جدید گوشی‌های این شرکت محقق نخواهد شد.

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا