اپلفضا

ثبت عکسی از زمین با آیفون ۱۲ توسط سرنشینان فضاپیمای اسپیس ایکس

سرنشینان کپسول فضایی کرو دراگون اسپیس ایکس که چند پیش طی ماموریت «اینسپیریشن۴» به فضا سفر کرده بودند، اخیرا اطلاعات و تصاویر جالبی را از این تجربه فضایی با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشتند.

پس از انتشار چند عکس خارق‌العاده از زمین که توسط یکی از دوربین‌های پیشرفته نیکون ثبت شده بود، ساعاتی پیش  نوبت به جرد ایزاکسون رسید که با انتشار عکسی جدید که این‌بار با یک گوشی و آن هم آیفون ۱۲ گرفته شد، طرفداران برند اپل را غافلگیر کند.

اپل همواره به استفاده از دوربین‌هایی قدرتمند در گوشی‌های خود شهرت دارد و تصویری که آیفون ۱۲ این شرکت از فاصله ۵۷۵ کیلومتری از زمین ثبت کرده، در نوع خود قابل توجه است. ایزاکمن این عکس را از پشت گنبد شیشه‌ای که زیر دماغه مخروطی شکل فضاپیمای کرو دراگون واقع شده بود، گرفت؛ جایی که چهار سرنشین غیرفضانورد برای اولین بار در ماموریتی سه روزه، به فضا سفر کردند.

ایزاکمن همچنین ویدویی را نیز با دوربین آیفون ۱۲ از لحظه پرواز بر فراز کشور برزیل ثبت و منتشر کرد. گفته می‌شود که در طی روزها و هفته‌های پیش رو، خدمه این پرواز فضایی، تصاویر و ویدیوهای بیشتری را از فاصله‌ای حتی بیشتر از ایستگاه بین المللی فضایی نسبت به زمین که با گوشی آیفون و دوربین نیکون ثبت کرده‌اند، منتشر خواهد کند.

البته اپل تنها شرکتی نیست که توانسته از دوربین‌هایی پیشرفته در گوشی‌های خود استفاده کند؛ شرکت‌هایی همچون سامسونگ نیز در این زمینه پیشگام هستند که نمونه بارز آن، گوشی گلکسی اس۲۱ این شرکت است که دوربین پیشرفته آن توانسته تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیزد.

 

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا