تکنولوژیموبایل

احتمال عرضه گوشی جدید شیائومی‌ با نمایشگر 4K

به نظر می‌رسد که شیائومی این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات رونمایی از اولین گوشی مجهز به نمایشگر اولد 4K خود است.

محصولی که اخیرا اطلاعات مربوط به آن توسط وب‌سایت XDA Developers به بیرون درز کرده و از آنجایی که مشخصات مربوط به آن در وب‌سایت چینی TENAA نیز رویت شده، این احتمال می‌رود که به زودی وارد بازار چین شود

بر اساس این گزارش، گوشی جدید شیائومی که هنوز نامی‌برای آن مشخص نشده، به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی 4K اولد با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل مجهز خواهد بود. ترکم پیکسل آن نیز برابر با ۶۷۲ پیکسل بر اینچ عنوان شده است.

در حال حاضر، سونی تنها شرکتی است که توانسته از نمایشگرهای 4K در گوشی‌های خود استفاده کند و جدیدترین محصول این شرکت نیز اکسپریا ۱ مارک ۳ است که از نمایشگر ۶.۵ اینچی با تراکم پیکسل ۶۴۳ پیکسل بر اینچ بهره می‌برد.

حال اگر اطلاعات منتسب به گوشی 4K شیائومی‌درست باشد، این شرکت می‌تواند خود را به عنوان شرکتی که توانسته از بالاترین رزولوشن در یک نمایشگر گوشی استفاده کند، معرفی کند. با این حال، شواهد نشان می‌دهد که اگر این محصول، راه به واقعیت پیدا کند و به مرحله تولید برسد، به احتمال زیاد تنها در بازار چین عرضه خواهد شد.

شماره مدل این گوشی با گوشی شیائومی Civi مطابقت دارد که در اواخر ماه سپتامبر، اطلاعات آن منتشر شد و قرار است تنها در بازار چین عرضه شود. برای این گوشی نیز نمایشگر ۶.۵۵ اینچی قید شده اما حرفی از پنل ۴K برای آن زده نشد. شواهد نشان می‌دهد این دو محصول حداقل در یک خانواده خواهند بود.

از طرفی دیگر، این احتمال نیز وجود دارد که اطلاعات موجود در وب‌سایت TENNA درست نباشد و به این زودی‌ها شاهد عرضه گوشی هوشمندی مجهز به نمایشگر 4K از سوی شیائومی نباشیم.

استفاده از پنل‌های 4K در گوشی‌های هوشمند به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد؛ زمانی که سونی برای اولین بار با عرضه گوشی اکسپریا زد ۵ پریمیوم، نام خود را به عنوان پیشگام تولید محصولات مجهز به نمایشگرهای 4K ثبت کرد.

منبع
Techradar

نوشته های مشابه

‫135 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا