تکنولوژی

معرفی بهترین مدل‌های لپ تاپ اچ پی در بازار ایران

بهترین مدل‌های لپ تاپ اچ پی کدامند؟ واقعاً اینکه بتوان گفت کدام مدل یک لپ تاپ جزو بهترین‌ها است، شاید از نظر تخصصی خیلی درست نباشد. بهتر یا بدتر بودن مدلی را کیفیت ساخت آن و همچنین تطابق ساختارش با نیاز کاربران تعیین می‌کند؛ اما حالا بین این همه مدل، نمونه‌هایی هستند که بیشترین فروش را داشته‌اند. مسلماً مدلی فروش بالایی دارد که از نظر کارایی نسبت به بقیه بهتر بوده است. برای همین است که آن را جزو بهترین‌ها به حساب می‌آورند. در این مطلب ما چند مورد از بهترین مدل‌های لپ تاپ اچ پی در بازار ایران را برای شما معرفی کرده‌ایم. مدل‌هایی که توانسته‌اند تا فروش بالایی نسبت به بقیه نه تنها در HP بلکه بین دیگر برندها را هم به دست بیاورند.

البته یک نکته خیلی مهم را باید در نظر داشته باشید؛ این لپ تاپ‌های اچ پی تا الآن (شهریور 1400) جزو بهترین‌ها و پرفروش‌ترین‌ها هستند. ممکن است که چند ماه دیگر، مدل‌های دیگری جایگزینشان شوند؛ حتماً هم همین خواهد بود.

در ادامه لیستی از بهترین مدل‌های لپ تاپ اچ پی در بازار ایران را می‌بینید:

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل 15df1013dx

مدلی است که در همان نگاه اول، به دلیل ظاهر ساده و زیبا و رنگ نقره‌ای عالی که دارد، خود ما را جذب کرده است. لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل 15df1013dx با امکانات سخت افزاری که دارد، هم می‌توان از آن برای بازی و هم برای کارهای مالتی مدیا و همچنین فعالیت‌های عمومی و روزمره استفاده کرد. در حقیقت مدلی است که با خرید آن، با یک تیر، سه نشان زده‌اید.

 

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل 15df1013dx

 

حالا ببینیم که چرا این لپ تاپ توانسته جزو بهترین‌های اچ پی قرار بگیرد:

  • پردازنده رایزن 7 همراه با رم 8 گیگابایت نشان از یک دستگاه نسبتاً قدرتمند را می‌دهد؛ البته گرافیک آن 512 مگابایت AMD است که برای اجرای بازی‌های سنگین مناسب نیست؛ اما از پس بازی‌های سبک برمی‌آید. البته این مدل بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند فعالیت‌های روزمره و فروشگاهی خود (حتی تا پردازش‌های سنگین محاسباتی) را با سرعت بالایی انجام دهند. چنین لپ تاپ‌هایی در حال حاضر بیشتر از همه فروش دارد.
  • مورد بعدی نمایشگر 15.6 اینچی آن با پشتیبانی از رزولوشن 1080×1920 و پنل Bright View، علاوه بر اینکه صفحه‌ای بزرگی است، باعث می‌شود تا تصاویر و ویدئوها با کیفیت بالایی نمایش داده شود. برای کاربر لپ تاپ با هر هدفی، ارتباط تصویری بیشتر از همه اهمیت دارد.

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل DB1069AU-C

لپ تاپ اچ پی مدل DB1069AU-C یک لپ تاپ مهندسی می‌نامند. قابلیت‌های سخت افزاری این مدل به صورتی است که از عهده انجام فعالیت مهندسی به ویژه معماری و عمران به راحتی برمی‌آید. همچنین به دلیل قیمت مناسب آن، دانشجویان و آن‌هایی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند، می‌توانند از این مدل استفاده کنند.

 

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل DB1069AU-C

 

  • پردازنده رایزن 3 از نوع AMD شاید در نگاه اول خیلی ظرفیت بالایی نباشد؛ اما در کنار رم 4 گیگابایت به راحتی و سریع می‌تواند فعالیت‌های مهندسی را اجرا کند. نکته مثبت آن، پردازنده گرافیکی از نوع Radeon Vega 3 است. از آنجا که در فعالیت‌های عمرانی و معماری، کمی مقدار پردازنده گرافیک اهمیت دارد، این مدل می‌تواند نسبت به نوع معمولی هم جزئیات بیشتری را با کیفیت بالاتری نشان داده و هم سرعت 40% بیشتری در تجزیه و تحلیل اطلاعات گرافیکی داشته باشد.
  • این مدل از بیشتر پورت‌های اصلی پشتیبانی می‌کند. به هرحال در حوزه‌های مهندسی نیاز است که کاربران دستگاه‌های مختلفی را به لپ تاپ خود وصل کنند که خوشبختانه این مدل در این خصوص چیزی کم ندارد.
  • در خصوص صفحه نمایش، رزولوشن آن 768×1366 پیکسل و از نوع HD است. حداقل این انتظار را داشتیم که صفحه نمایش FHD به کار می‌برد؛ اما باز هم برای فعالیت مهندسی، این اندازه مناسب به نظر می‌رسد.

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل ProBook 455 G7-D

لپ تاپ‌های پروبوک اچ پی را اصلاً نمی‌توان وصف کرد. در حقیقت مدل‌هایی هستند که می‌توان گفت که مرگ ندارند. مدل ProBook 4530s هنوز که طرفداران خاص خود داشته و دارندگان این مدل اصلاً نمی‌خواهند آن را به هیچ مدل دیگری عوض کنند؛ حتی اگر جدیدترین و بهترین باشد. پروبوک ها مثل تینک پد لنوو است که جزو بهترین مدل‌ های لپ تاپ اچ پی قرار گرفته است.

 

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل ProBook 455 G7-D

  • در ظاهر که این مدل همان حالت اسپرتی و جوان‌پسند بودن خودش را حفظ کرده است. البته هنوز آن سنگینی مخصوص به خود را دارد. به هر حال 2 کیلوگرم وزن سبکی نیست؛ اما وقتی به مشخصات سخت افزاری آن نگاه کنید، دیگر این مسئله به چشم نخواهد آمد. چیزی که این مدل را نسبت به قبلی‌های خود کمی متمایز کرده، مقاومت بالای آن در برابر آب و گردوغبار است. به عبارتی دیگر گفت که ضد غبار و ضد آب است.
  • پروبوک ها بیشتر کاربری اداری دارند. برای همین از نظر صفحه نمایش ممکن است که هر کسی را جلب نکند. کیفیت HD و پایین بودن طیف رنگی این مدل را برای فعالیت‌های گرافیکی مناسب نکرده است.
  • پردازنده رایزن 5، 8 گیگابایت رم، حافظه 256 گیگابایت SSD و کارت گرافیک 2 گیگابایتی در عمل اجرای هر عملیات را ساده تا حتی محاسباتی سنگین را به خوبی تضمین می‌کند. همچنین پشتیبانی از پورت‌های USB از نوع C و 0، امکان اتصال هر دستگاه و آن هم با قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت بالا را به خریداران می‌دهد.

لپ تاپ 14 اینچی اچ پی مدل Pavilion X360 14-DW1000-B

آن‌هایی که جزو مشتریان و طرفداران قدیمی لپ تاپ اچ پی هستند، پاویلیون را جزو بهترین مدل‌ های لپ تاپ اچ پی معرفی می‌کنند. بدنه سبک و در عین حال مقاوم همراه با سخت افزاری مناسب، این مدل را به یک لپ تاپ با کاربری عمومی تا نیمه‌حرفه‌ای تبدیل کرده است.

 

لپ تاپ 14 اینچی اچ پی مدل Pavilion X360 14-DW1000-B

  • مهم‌ترین ویژگی مدل، قابلیت چرخش 360 درجه‌ای نمایشگر و تبدیل آن به یک تبلت است. در حقیقت شما دو دستگاه را در یک مدل خواهید داشت.
  • صفحه کلید بزرگ در کنار پردازنده Core i3، رم 8 گیگابایت و حافظه 512 گیگابایت SSD سه مشخصه اصلی هستند که امکان انجام هر فعالیت عادی و محاسباتی را با سرعت بسیار مناسب و راحت می‌دهند.
  • اما شاید بتوان مشخصه فوق‌العاده سخت افزار دیگر این مدل را در پورت USB-C با ریت انتقال 10 گیگابایت بر ثانیه است. برای فروشگاه یا شرکت‌هایی که باید داده‌ها را سرعت بالایی انتقال دهند، این گزینه بهترین انتخاب هستند.

مرتبط: نسل دوم لپتاپ «Elite Dragonfly» شرکت اچ‌پی با پشتیبانی از 5G معرفی شد

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل DA2189-C

در حال حاضر بیشتر لپ تاپ‌های که فروش بالایی را به خود اختصاص داده‌اند، نمونه‌هایی هستند که برای کاربری عمومی، مالتی مدیا و محاسباتی نسبتاً سنگین فروشگاهی استفاده می‌شوند. البته شاید فکر کنید که قیمت آن‌ها در این مسئله تأثیرگذار است؛ اما در واقعیت، کیفیت سخت افزار به کار رفته در لپ تاپ اچ پی مدل DA2189-C است که آن را جزو بهترین مدل‌های لپ تاپ اچ پی قرار داده است.

 

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل DA2189-C

  • پردازنده Core i5، رم 8 گیگابایت، حافظه 1 ترابایتی در 256 گیگابایت حافظه SSD در کنار پردازنده گرافیکی 4 گیگابایت، در واقعیت چیزی برای اجرای با سرعت بالا انواع فعالیت‌ها را ندارد.
  • برای چنین لپ تاپ‌هایی داشتن صفحه کلید بزرگ اهمیت زیادی دارد که خوشبختانه اچ پی در این مدل، چنین ویژگی مهمی را در نظر گرفته است.

این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه بهترین‌ها دارای قوی‌ترین سخت افزارها نیستند؛ بلکه متناسب بودن آن‌ها با یکدیگر است که باید مورد توجه اولیه قرار بگیرد.

مرتبط: نقد و بررسی لپتاپ میت‌ بوک D14

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY X360 15T ED000-A

گاهی باید برای خرید بهترین مدل‌ های لپ تاپ اچ پی هزینه بیشتری کنید. ENVY X360 جزو همین مدل‌ها است. با اینکه قیمت نسبتاً بالایی دارد؛ اما به دلیل سخت افزارهای قدرتمند می‌توان از آن در حوزه‌های بیشتری از جمله صنعت‌ها و فعالیت مالتی مدیاهای سنگین استفاده کرد.

 

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY X360 15T ED000-A

  • پردازنده Core i7، رم 16 گیگابایت، حافظه 1 ترابایت SSD و پردازنده گرافیکی 4 گیگابایت، خودش دیگر ثابت کننده خیلی چیزها است.
  • چرخش 360 درجه نمایشگر و تبدیل آن به تبلت این مدل ENVY را به یک نمونه 2 در یک حرفه‌ای تبدیل کرده است. البته پنل IPS WLED-backlit در کنار رزولوشن 1080×1920 با فناوری Full HD را اگر به آن اضافه کنید، نمایشگر این مدل را به یک نمونه فوق‌العاده با افزایش میزان زاویه دید همراه با کیفیت بالای رنگ تبدیل کرده است. برای آن‌هایی که فعالیت‌های گرافیکی انجام می‌دهند، این مدل جزو بهترین‌ها به حساب می‌آید.

همانطور که در بالا هم نوشتیم، بهترین لپ تاپ اچ پی را تناسب قطعات سخت افزاری آن با هم و همچنین کاربردش تعیین می‌کند؛ نه اینکه حتماً مشخصات بالایی داشته باشد. شاید مدلی که برای شما بهترین است، برای دیگری مناسب نباشد. به هر حال ما در بالا سعی کرده‌ایم تا 6 مورد از بهترین مدل‌ های لپ تاپ اچ پی را برای شما معرفی کنیم؛ مدل‌هایی که تا الآن فروش نسبتاً بالایی را نسبت بقیه داشته‌اند.

مرتبط: کاهش 15 درصدی قیمت لپ‌تاپ و تبلت

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا