لپ‌تاپهواوی

نقد و بررسی لپتاپ میت‌ بوک D14

هواوی در طی سال‌های اخیر و به لطف عرضه ‌لپ‌تاپ‌هایی در مدل‌های مختلف، توانسته نامی ‌برای خود در میان بزرگان این عرصه دست‌وپا کند. مشخصه‌هایی همچون طراحی چشم‌نواز، کیفیت بالا و قیمت مقرون به‌صرفه، ‌لپ‌تاپ‌های هواوی را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید تبدبل کرده است.

این شرکت چندی پیش، محصولی جدید به نام میت بوک D 14 مدل 2020 را رونمایی و وارد بازار کرد که توانست نگاه‌ها را به خود جلب کند. در این مطلب، قصد داریم تا میت بوک D 14 مدل 2020 را زیر ذره‌بین برده و با نگاهی دقیق‌تر، این دستاورد مهندسان این شرکت چینی را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی

در اینجا با ‌لپ‌تاپی خواهیم گفت که از وزن کم، بدنه باریک و قابلیت جابجایی آسان و بی‌دردسر بهره می‌برد. طبق گفته هواوی، وزن میت بوک D 14 برابر با 1.38 کیلوگرم و ضخامت بدنه آن نیز برابر با 15.9 میلیمتر عنوان شده است.

بدنه این محصول، ترکیبی از پلاستیک و فلز را در خود جای داده و در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود. کیفیت بدنه ‌لپ‌تاپ به گونه‌ای است که به ندرت، ردی از اثر انگشت کاربر روی آن باقی می‌ماند و در صورت مشاهده هرگونه جرم اضافی نیز، به آسانی پاک می‌شود.

بعد از باز کردن ‌لپ‌تاپ نیز اولین چیزی که نظرتان را به خود جلب خواهد کرد، حاشیه‌های بسیار باریک قسمت‌های کناری و بالایی نمایشگر است. دوربین این ‌لپ‌تاپ از قسمت بالایی بدنه، به روی کیبورد و در دل یک دکمه اختصاصی زیر F6 و F7 تعبیه شده و به محض کلیک روی آن، یک دوربین به اصطلاح Nose ظاهر می‌شود.

طراحی کلی کیبورد به گونه‌ای است که ظاهر کیبورد مک بوک اپل را در ذهن تداعی می‌کند. نتیجه تست‌های تایپ نیز نشان داده که تجربه تایپ خوبی را می‌توان با کیبورد این ‌لپ‌تاپ احساس کرد. تاچ‌پد میت بوک D 14 از شیشه بوده و از عملکد بسیار مطلوبی برخوردار است. همچنین حسگر اثر انگشت نیز در دل دکمه پاور دستگاه جای گرفته که یکی از سریع‌ترین و دقیق‌ترین حسگرهای به کار رفته در یک ‌لپ‌تاپ به شمار می‌رود.

برای آنهایی که به درگاه‌ها و قابلیت‌های ارتباطی ‌لپ‌تاپ اهمیت می‌دهند، نیز باید گفت که در سمت چپ بدنه میت بوک D 14، یک درگاه USB-C نسل اول، یک درگاه USB-A 3.2 نسل اول و یک کانکتور HDMI تعبیه شده است. در سمت راست بدنه نیز درگاه USB-A 2.0 و ورودی هدفون جای گرفته است.

نمایشگر

هواوی میت بوک D 14 مدل 2020 به نمایشگر 14 اینچی فول اچ‌دی IPS و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل مجهز شده است. این نمایشگر از نسبت ابعاد 16:9 و تراکم پیکسل 157ppi بهره می‌برد. کیفیت بالای ساخت این نمایشگر به نحوی است که محتوا از زوایای مختلف، به وضوح قابل رویت‌اند.

از دیگر مشخصات این نمایشگر می‌توان به حداکثر روشنایی 301 نیت اشاره کرد که می‌تواند اطلاعات را حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز با وضوح قابل قبولی نمایش دهد. تست عملکرد این نمایشگر در ارائه رنگ‌های مختلف نیز نشان داد که از دقت رنگ بالایی برخوردار است.

سخت افزار

هواوی این ‌لپ‌تاپ را در نسخه‌هایی مجهز به پردازنده‌های مختلف وارد بازار کرده است. برای نموه و طبق گفته این شرکت، میت بوک D 14 مدل 2020 به یکی از پردازنده‌های Ryzen 5 3500U، Ryzen 7 3700U، Ryzen 5 4500U یا Ryzen 7 4700U مجهز خواهد بود.

دو چیپست نخست از چهار هسته پردازشی و دو پردازنده دیگر نیز به ترتیب از شش و هشت هسته پردازشی بهره می‌برند. ناگفته نماند که هواوی نسخه‌هایی مجهز به پردازند‌های سری Lake-U را نیز برای عرضه تدارک دیده است.

در خصوص تراشه گرافیکی نیز باید گفت که با توجه به نوع پردازنده، این چیپ متفاوت خواهد بود. اگر از پردازنده‌های AMD در این ‌لپ‌تاپ استفاده کنید، گرافیک آن یکپارچه خواهد بود. اما اگر پردازنده‌های اینتل را برگزینید، مجهز به یکی از چیپ‌های UHD Graphics یا GeForce MX 250 عرضه خواهد شد.

حافظه رم و فضای ذخیره‌سای این ‌لپ‌تاپ نیز در نسخه‌های مختلف قابل انتخاب است که از رم 8 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی آغاز می‌شود. با توجه به قیمتی که هواوی برای نسخه‌های مختلف این ‌لپ‌تاپ در نظر گرفته، می‌توان میت بوک D 14 را یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه‌های بازار به حساب آورد.

در واقع، هواوی با این ‌لپ‌تاپ، رقیبی جدی و سرسخت را برای رقابت با نمونه‌هایی همچون لنوو یوگا C740 و ایسر سوییفت 5 وارد بازار کرده است. در مجموع، می‌توان گفت که میت بوک D 14، محصولی ایده‌آل برای انجام کارهای روزمره، اجرای بازی، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، ویرایش تصاویر و… محسوب می‌شود.

طول عمل باتری

مهندسان هواوی، میت بوک D 14 را به یک باتری 56 کیلووات ساعتی مجهز کرده‌اند که توانسته در تست‌های مختلف، نمایش خوبی را از خود نشان دهد. این باتری می‌تواند با یک بار شارژ، در یک استفاده معمولی تا یک روز دوام بیاورد و انرژی را به رگ‌های ‌لپ‌تاپ تزریق کند.

طبق آنچه هواوی اعلام کرده، این ‌لپ‌تاپ از طول عمر باتری 9.5 ساعته برخوردار است اما در تست‌هایی که روی این باتری انجام شد، توانست تا بیش از 10 ساعت دوام بیاورد. در خصوص فناوری شارژ نیز باید گفت که میت بوک D 14 از سرعت نسبتا خوبی نیز در شارژ باتری بهره می‌برد به طوری که باتری این ‌لپ‌تاپ از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود. همچنین در مدت زمان نیم ساعت، می‌توان شارژ باتری را از صفر به 43 درصد رساند.

کلام پایانی

اطلاعات فوق، بر این موضوع صحه می‌گذارند که میت بوک D 14 یکی از بهترین‌های کلاس خود است. محصولی که از سخت‌افزاری جدید و قوی، طراحی شیک و خاص و باتری بزرگ بهره می‌برد و می‌تواند برای آنهایی که به دنبال خرید لپتاپی با مشخصاتی قابل‌قبول اما قیمتی مناسب هستند، گزینه مناسبی برای خرید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا