اپلواقعیت مجازی

انتشار اطلاعات تازه از هدست واقعت افزوده اپل + زمان عرضه

با اینکه اخبار و شنیده‌ها از مجهز بودن هدست واقعیت افزوده (یا واقعیت مجازی) اپل به پردازنده قدرتمند اپل سیلیکون برای عملکردی مستقل حکایت داشتند اما اکنون اطلاعات تازه‌ای به دست آمده که خلاف این ادعا را نشان می‌دهد.

اخیرا وب‌سایت The Information اطلاعاتی را از منابع آشنا به فرآیند طراحی و توسعه هدست اپل به دست آورده و ادعا کرده که نسل نخست هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل، کارکردی مستقل نخواهد داشت و برای استفاده از قابلیت‌های پیشرفته خود نیازمند اتصال به گوشی‌های آیفون خواهد بود.

پیشتر در خبرها آمده بود که اپل در حال کار روی یک چیپست اختصاصی Apple AR برای هدست‌های خود است که فعلا وارد فاز تولید آزمایشی شده است. اما اطلاعات به دست آمده توسط این وب‌سایت حاکی از آن است که این چیپست، فاقد برخی از قابلیت‌ها برای پشتیبانی تمام و کمال از این هدست برای عملکردی مستقل خواهد بود.

گفته می‌شود که ویژگی‌های مرتبط با فناوری یادگیری ماشینی و موتور عصبی (Neural Engine) در این چیپست، توسعه نیافته است. درواقع، قدرت این پردازنده در قیاس با پردازنده‌های تولیدشده برای محصولاتی همچون آیفون، آیپد یا مک‌بوک نخواهد بود و ویژگی‌هایی همچون هوض مصنوعی و یادگیری ماشینی در آن وجود ندارد.

بنابراین، اپل قصد دارد تا برای مدیریت این قابلیت‌ها، از ظرفیت‌های پردازنده گوشی‌های آیفون استفاده کند و توان پردازشی مورد نیاز برای فرآیندهای واقعیت مجازی، افزوده یا ترکیبی را به این هدست اضافه کند.

از جمله ویژگی‌های چیپست اختصاصی اپل برای این هدست می‌توان به انتقال وایرلس اطلاعات، مصرف انرژی بهینه و پردازش ویدیوهایی با کیفیت به منظور فراهم کردن تجربه بصری نزدیک به آنچه در واقعیت می‌بینیم، اشاره کرد.

همچنین در خبرها آمده که تمامی‌عملکرد این هدست، وابسته به گوشی‌های آیفون نخواهد بود و این هدست می‌تواند با بهره‌گیری از توان هسته‌های پردازشی چیپست خود، برخی از قابلیت‌ها را به صورت مستقل ارائه دهد.

اگرچه شاید وابستگی این هدست به گوشی آیفون، خبر خوبی برای طرفداران برند اپل نباشد، اما تجربه نشان داده که این شرکت، همواره مسیری رو به‌رشد را در قبال محصولات و قابلیت‌های آنها در پیش می‌گیرد. برای نمونه، نسل نخست اپل واچ، به طور محسوسی به آیفون وابسته بود اما رفته رفته این روال تغییر کرد و بسیاری از ویژگی‌های این ساعت، بدون نیاز به گوشی عرضه می‌شود. با این حال، انتظار می‌رود که این پروسه زودتر طی شود و شاهد عرضه هدستی مستقل از سوی اهالی کوپرتینو باشیم.

طبق آخرین اطلاعات، اپل طراحی چیپ‌ها، سنسورهای تصویری و درایورهای صفحه نمایش را نهایی کرده و اگرچه برخی از این چیپ‌ها وارد مرحله تولید شده‌اند اما TSMC، شرکت تولیدکننده تراشه‌های اپل، اخیرا اعلام کرد که در تولید برخی قطعات از جمله سنسورهای تصویری که «معمولا بزرگ» هستند، دچار مشکل شده و تولید با تاخیر همراه خواهد بود.

به هر روی، منابع خبری مدعی شده‌اند که نسل نخست هدست واقعیت افزوده یا افزوده اپل در نیمه دوک سال 2022 وارد بازار خواهد شد.

 

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا