تکنولوژیمایکروسافت

ویندوز ۱۱ از اپلیکیشن های اندرویدی پشتیبانی می‌کند

بر اساس گفته یکی از مهندسین مایکروسافت، کاربران ویندوز ۱۱ این امکان را خواهند داشت تا اپلیکیشن های اندرویدی را به روی سیستم عامل‌های خود نصب کنند. چندی قبل شرکت مایکروسافت اعلام کرده بود که قرار است اپلیکیشن‌های اندروید را از صرفا از طریق Amazon Appstore در پلتفرم ویندوز ۱۱ عرضه کند. این خبر برای بسیاری ایجاد سوال کرد و حالا یکی از مهندسین مایکروسافت این مسئله را روشن‌تر کرد.

به عبارت دیگر، کاربران بعد از اینکه ویندوز ۱۱ عرضه شد، به اپلیکیشن‌هایی که شرکت آمازون تولید کرده، محدود نخواهند بود. البته هنوز هم برای بسیاری در این مورد سوال وجود دارد که اپلیکیشن‌های اندروید چطور قرار است به روی پلتفرم ویندوز کار کند. همچنین هنوز روشن نیست که پروسه اجرا شدن یا نصب اپلیکیشن‌ها به چه صورت خواهد. به صورت تکنیکال، پلتفرم Chrome OS این قابلیت را دارد که اپلیکیشن‌ها را اجرا کند اما این پروسه چندان ساده نیست.

وبسایت ورج برای روشن شدن مسئله درمورد نحوه اجرای اپلیکیشن‌های اندروید، خارج از پلتفرم Amazon Appstore از مایکروسافت استعلام کرده و این شرکت به شرح زیر پاسخ داده است:

«کاربران قادر خواهند بود اپلیکیشن‌های اندروید را از طریق  Microsoft Store جستجو کرده و از طریق Amazon Appstore آنها را دریافت کنند. به زودی اطلاعات بیشتری در این زمینه اعلام خواهیم کرد.»

شاید دلیل انتخاب پلتفرم Amazon’s Appstore به جای Google’s Play Store این باشد تقاضا برای اپلیکیشن‌های مربوطه، به اندازه کافی زیاد نیست. کاربران ویندوز از طریق Google’s Play Store، به طیف وسیعی از برنامه‌ها دسترسی دارند، این در حالی است که در پلتفرم آمازون، فقدان تعداد چشمگیری از اپلیکیشن‌های مهم و کاربردی، بسیار محسوس است. مثلا اگر یک کاربر ویندوز بخواهد نسخه اندرویدی اسنپ چت یا اپل موزیک را دانلود کند، دانلود این برنامه‌ها از طریق آمازون امکان ندارد.

دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی از طریق ویندوز، نگرانی‌هایی نیز ایجاد کرده مثلا دسترسی به برخی از برنامه‌های به خصوص مانند اسنپ چت. همچنین، مسئله امینت این اپلیکیشن‌ها مطرح است و اینکه مایکروسافت تا چه اندازه می‌تواند معضلات امنیتی را در داخل این اپلیکیشن‌ها تشخیص داده و رصد کند.

پر واضح است که در مورد اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی به روی ویندوز، این شرکت مسائل زیادی را مشخص و واضح توضیح نداده است. ولی در مورد خبر اخیر اعلام یکی از مهندسان مایکروسافت، حداقل مشخص شده که برنامه‌های اندروید محدود به پلت فرم Amazon’s Appstore نخواهند بود.

امید است که مایکروسافت به زودی اطلاعات جدید و تازه‌ای در مورد نحوه کار اپلیکیشن‌های اندرویدی به روی ویندوز اعلام کند.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا