سونی

پهپاد 9000 دلاری ایرپیک اس1 سونی رونمایی شد

سونی ساعاتی پیش رسما از پهپاد پیشرفته و حرفه‌ای خود به نام ایرپیک اس1 -Airpeak S1- پرده برداشت. محصولی که پیشتر و در جریان کنفرانس CES 2021، اطلاعاتی از آن منتشر شده بود.

حال با رونمایی رسمی‌این محصول، طرفداران برند سونی و علاقه‌مندان به این پرنده‌های آهنین، با جزییات و قابلیت‌های بیشتری از این محصول آشنا شدند. سونی اعلام کرد که ایرپیک اس1 با قیمت 9000 دلار به فروش خواهد رفت که این قیمت نوید کار با پهپادی پیشرفته را به خریداران می‌دهد.

به گفته سونی، این پهپاد به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان از انواع دوربین‌های بدون آینه سونی همانند مدل‌های A7S Mark II، FX3 و حتی Alpha 1 که به قابلیت فیلمبرداری 8K مجهز است، برای فیلمبرداری با این پهپاد استفاده کرد.

این دوربین‌ها روی گیمبال ویژه‌ای تحت عنوان Gresmy T3 که به صورت اختصاصی برای این پهپاد طراحی شده، قرار خواهند گرفت. به گفته سونی، پهپاد ایرپیک اس1 قادر است در صورت حمل دوربین، تا 12 دقیقه در آسمان پرواز کند که البته این مدت زمان بدون حمل دوربین به 22 دقیقه افزایش خواهد یافت.

سونی همچنین اعلام کرد که انرژی دوربین از طریق پهپاد تامین نمی‌شود و دوربین‌ها باید از باتری‌ها خودشان استفاده کنند. یکی از نقاط قوت و برتری‌های ایرپیک اس1 شرکت سونی، قابلیت پایداری بالا و مقاومت در برابر باد است که به گفته سونی، این پهپاد قادر است در برابر بادهایی با سرعت 44.7 مایل بر ساعت (تقریبا 72 کیلومت بر ساعت) مقاومت و تعادل و پایداری خود را حفظ کند.

در این پهپاد، از پنج دوربین استریو و یک مسافت‌یاب مادون قرمز استفاده شده که به پهپاد کمک می‌کند تا با موانع برخورد نکند و در خلال حرکت، بدون نیاز به اطلاعات ماهواره‌ای ثابت بماند. سونی همچنین از سازمان فضایی ژاپن (JAXA) نیز برای تست این پهپاد کمک گرفته است.

از دیگر قابلیت‌های این پهپاد می‌توان به سرعت بالای آن اشاره کرد به طوری که قادر است ظرف مدت زمان 3.5 ثانیه، سرعت خود را از صفر به 90 کیلومتر بر ساعت برساند. البته این عملکرد در حالت بدون دوربین ثبت شده و مشخص نیست که در هنگامی‌که پهپاد یک دوربین را با خود حمل می‌کند، با چه سرعتی قادر به حرکت خواهد بود.

 ایرپیک اس1 سونی

جهت مقایسه و درک بهتر این میزان سرعت بد نیست بدانید که سرعت پهپاد Matrice 600 Pro شرکت DJI که با قیمت 7000 دلار بدون گیمبال یا دوربین به فروش می‌رسد، برابر با 65 کیلومتبر بر ساعت است.

این پهپاد از طریق کنترلر قابل کنترل است اما سونی یک اپلیکیشن را نیز تحت عنوان Airpeak Flight طراحی کرده که می‌تواند به کاربران در هدایت راحت‌تر این پهپاد کمک کند. این اپلیکیشن تنها روی پلتفرم‌های آی او اس و آیپد او اس قابل اجراست و می‌توان با آن، کنترل دوربین و گیمبال را در دست گرفت.

اگرچه این پهپاد توسط یک شخص هدایت خواهد شد، اما قابلیت دوآل اپراتو را نیز برای آن طراحی شده به طوری  که یک شخص، کنترل پرواز را برعهده خواهد داشت و دیگری، کنترل دوربین را.

 ایرپیک اس1 سونی

طبق گفته سونی، قیمت 9000 دلاری تنها برای پهپاد در نظر گرفته شده و کاربران برای خرید گیمبال یا دوربین، می‌بایست هزینه جداگانه‌ای را بپردازند. با این حال، با پرداخت این 9000 دلار تجهیزاتی همچون دو جفت ملخ (Propeller) پهپاد، یک کنترلر، دو باتری و یک شارژر ارائه خواهد شد.

سونی انتظار دارد که این محصول در فصل پاییز پیش رو آماده عرضه به بازار شود. این شرکت همچنین طرحی را در نظر گرفته که می‌تواند خسارت‌های ناشی از سقوط و تصادف پهپاد را به کاربران پرداخت کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا