تکنولوژی

خرید بزرگ هالیوودی آمازون، پرداخت ۸.۴۵ میلیارد دلار برای MGM

شرکتهای تکنولوژی هالیوود را بین خود تقسیم می‌کنند

شرکت آمازون برای بزرگترین خرید صنعت سرگرمی خود آماده می‌شود و بر این اساس شرکت تولید محصولات تلویزیونی و فیلم مترو گولدن مایر ( MGM ) را به قیمت ۸.۴۵ میلیارد دلار می‌خرد.

این یک خرید بزرگ برای غول تجارت الکترونیکی جهان است و با این خرید به حق انحصاری بیش از ۴ هزار فیلم و ۱۷ هزار سریال تلویزیونی دست می‌یابد.

این خرید به خصوص برای مشترکان تلویزیون اینترنتی آمازون که تحت عنوان PRIME VIDEO به کاربران ارایه می‌شود یک خبر خوب است و احتمالا یک خبرنگران کننده برای رقبای این شرکت یعنی نتفلیکس و دیزنی پلاس.

شرکت MGM تولید کننده تعدادی از مشهورترین آثار هالیوودی است از جیمزباند گرفته تا راکی و از ۱۲ مرد خشمگین گرفته تا سریال‌های جدیدی چون خاطرات ندیمه.

یک سخنگوی آمازون این خرید را باعث دسترسی گسترده‌تر کاربران سرویس آمازون پرایم به مجموعه‌های متنوعی از محتوای ویدیویی و سرگرمی دانسته است.

مرتبط:رشد 4100 درصدی سهام نتفلیکس طی یک دهه اخیر

کسب و کار رسانه‌ای و ویدیو روی اینترنت تنها بخش نسبتا کوچکی از امپراطوری آمازون است و همچنان شرکت میلیاردها دلار در سال روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند. مشترکان سرویس پرایم آمازون که در واقع سرویسی برای تحویل سریع و رایگان کالاهای آمازون است دسترسی رایگانی به سرویس ویدیو این شرکت دارند  و قادر به استریم ویدیو از طریق این سرویس هستند.

سرویس پرایم آمازون ۲۰۰ میلیون کاربر در دنیا دارد که ۱۷۵ میلیون آنها از سرویس ویدیو استفاده می‌کنند. اضافه شدن مجموعه گسترده‌ای از فیلم و ویدیو به آرشیو آمازون پرایم باعث افزایش تعداد کاربران این سرویس خواهد شد.

مرتبط: نخریدن نتفلیکس بزرگترین اشتباه استراتژیک اپل

خرید MGM توسط آمازون نخستین بار در اواسط ماه می ۲۰۲۲ توسط ورایتی گزارش شد . این مجله سینمایی نوشت که مذاکره بین دو شرکت شروع شده و قیمت‌گذاری بین ۵ تا ۹ میلیارد دلار برای این معامله تحت مذاکره قرار دارد. این مجله نوشت که شرکت MGM از اواخر سال گذشته میلادی به دنبال فروش آن بوده است.

خود MGM صاحب کلکیسیونی از شرکتهای سرمایه‌گذاری مانند Anchorage Capital Group ، Highland Capital Management و Solus Alternative Asset Management است.

حضور شرکتهای تکنولوژی مثل اپل در بازار صنعت سرگرمی طی سالهای اخیر هالیوود را چند پاره کرده است و به نوعی به نظر می‌رسد حالا شرکتهای تکنولوژی کم کم بر صنعت سرگرمی جهان مسلط می‌شوند. به دست آوردن آرشیوهای هالیوود بخشی از استراتژی شرکتهای تکنولوژي برای غنی کردن سرویسهای خود است.

برخی از بزرگترین معاملات مشابه در صنعت سرگرمی را در جدول زیر می‌بینید:

ادغام های بزرگ شرکتهای تکنولوژی و سرگمی هالیوود
برخی از بزرگترین معاملات مشابه در صنعت سرگرمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا