اپلتکنولوژی

نخریدن نتفلیکس ؛ بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک اپل

دنی آیوز از محققان مرکز تحقیقاتی Wedbush Securities، معتقد است که «بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک» اپل نخریدن نتفلیکس در سال‌های گذشته بود.

این تحلیلگر بر این باور است اپل در حال حاضر، سهم زیادی از صنعت استریم ویدیو را در اختیار ندارد و در این حوزه، پشت سر شرکت‌هایی همچون نتفلیکس، آمازون و دیزنی قرار دارد. آیوز می‌گوید که این اشتباه استراتژیک تنها منحصر به دوره مدیریت تیم کوک نیست و استیو جابز فقید نیز در این اشتباه سهیم است.

دنی آیوز در این مصاحبه که با وب‌سایت یاهو فاینانس صورت گرفت، اعلام کرد که اگر اپل می‌توانست در آن سال‌ها، نتفلیکس را خریداری و تصاحب کند، اکنون در جایگاه بسیار بهتری در صنعت استریم ویدیو قرار داشت.

هم‌اکنون نتفلیکس از ۲۰۳ میلیون کاربر در جهان بهره می‌برد و کاربران دیزنی پلاس نیز برابر با ۹۴.۹ میلیون نفر عنوان شده است. اپل اما هرگز اطلاعاتی را در خصوص مشترکان سرویس اپل تی‌وی پلاس خود ارائه نمی‌دهد. این شرکت همچنین با کمبود محتوا برای عرضه به کاربران خود مواجه است که هنوز نتوانسته در این زمینه، گام‌های موثری بردارد.

آیوز معتقد است که اپل حداقل باید یک استودیو داشته باشد. وی می‌گوید که سرویس اپل تی‌وی پلاس شبیه به خانه‌ای است که وسایل بسیار کمی‌داخل آن وجود دارد. چندی پیش، راندولف، از بنیانگذاران نتفلیکس نیز اعلام کرد که اپل تی‌وی پلاس عذری برای عقب ماندن از رقبای خود ندارد.

او معتقد است که اپل باید از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، کاربران را به استفاده از اپل تی‌وی پلاس ترغیب کند. راندولف در پایان گفت که در حال حاضر، ۶۲ درصد مشترکان اپل تی‌وی پلاس به صورت رایگان از این سرویس استفاده می‌کنند و ۲۹ درصد نیز هیچ تصمیمی‌برای سوییچ به حالت پولی بعد از اتمام دوره رایگان خود ندارند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا