اپلپوشیدنی هوشمند

5 دلیل برای خریدن و 3 دلیل برای نخریدن اپل ایرتگ

مدت‌ها بود که شایعات مربوط به رونمایی از محصولی جدید توسط اپل به نام ایرتگ (AirTag) به گوش می‌رسید تا اینکه بالاخره این محصول در جریان کنفرانس Spring Loaded معرفی شد.

ردیاب هوشمندی که راه را برای ورود رسمی‌اپل به بازار نوظهور این محصول باز کرد. این ردیاب می‌تواند برای ان‌هایی که مدام اشیا و وسایل خود را گم می‌کنند، گزینه خوبی برای خرید باشد و خیالشان را برای پید شدن سریع و بی‌دردسر انواع دستگاه‌ها و وسایل راحت کند.

با کمک این ایرتگ‌ها، کاربر می‌تواند موقعیت مکانی شی گم‌شده را شناسایی کند. حتی اگر سایر افراد نیز ایرتگی را پیدا کنند، می‌توانند با صاحب آن تماس بگیرند و ایرتگ را به او تحویل دهند. در مجموع، اپل با این ایرتگ، یک دریاب هوشمند همه‌چیز تمام را به بازار عرضه کرد.

جذابیت‌ها و قابلیت‌های این محصول، هر کاربری را به خرید وسوسه می‌کند. در ادامه قصد داریم به چند دلیل برای خرید و چند دلیل برای عدم خرید این محصول اشاره کنیم.

دلیل اول برای خرید: سازگاری خارق‌العاده ایرتگ با اکوسیستم اپل

همانطور که انتظار می‌رفت، محصولات جدید اپل با سازگاری کامل نسبت به اکوسیستم این شرکت وارد بازار می‌شوند. ایرتگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و با دیگر دستگاه‌های اپل به ویژه گوشی‌های آیفون، رابطه خوبی دارد.

اگر بخواهیم این محصول را با دیگر نمونه‌های مشابه چون تایل (Tile) مقایسه کنیم، خواهیم دید که استفاده از ایرتگ بسیار ساده‌تر است. تنها کاری که باید انجام دهید، باز کردن آن از درون جعبه و درآوردن پوشش پلاستیکی آن است. مابقی کار را گوشی آیفون انجام می‌دهد. گفتنی است اپلیکیشن Find My در گوشی‌های آیفون 11 و آیفون 12 قادر است در حین نزدیک شدن کاربر به ایرتگ، مسیریابی‌هایی را به منظور مسیریابی دقیق به سمت این ردیاب هوشمند ارائه دهد.

 ردیاب اپل ایرتگ

دلیل دوم برای خرید: قابلیت فیت شدن در هر جایی

اولین چیزی که با نگاه به ایرتگ، توجهتان را به خود جلب می‌کند، اندازه کوچک و جمع‌وجور آن است. به طوری که ابعاد تقریبا با اندازه یک سکه برابری می‌کند. بنابراین، می‌توان به راحتی آن را در هر جایی قرار داد.

به عبارتی دیگر، ایرتگ به راحتی در کیف، کوله پشتی، کیف پول و غیره جا می‌گیرد و حتی می‌توان به لطف برخی از تگ‌های نگه‌دارنده ایرتگ که توسط دیگر شرکت‌ها تولید شده، آن را به عینک وصل کرد.

 ردیاب اپل ایرتگ

دلیل سوم برای خرید: مقاومت در برابر آب

خوشبختانه اپل ایرتگ از مقاومت خوبی در برابر نفوذ آب برخوردار است که البته غیر از این بود، جای تعجب داشت. با این حال، طبق گفته اپل، این محصول از استاندارد IP67 برخوردار است که مقاومت آن در برابر آب و گردوغبار را تضمین می‌کند.

بدین معنی که اگر در آب بیفتد مشکلی برای آن پیش نمی‌آید. به بیانی دقیق‌تر، این محصول قادر است به مدت نیم ساعت در عمق یک متری آب بماند و جان سالم به در ببرد.

 ردیاب اپل ایرتگ

دلیل چهارم برای خرید: قابلیت شناسایی و پیدا کردن آسان اشیاء

اصلی‌ترین ویژگی این محصول، قابلیت پیدا شدن آسان و سریع آن است. البته این اتفاق در شرایطی رقم خواهد خورد که فاصله میان ایرتگ و کاربر، زیاد نباشد. اما اگر این فاصله زیاد باشد، اپل قابلیتی را به این ردیاب هوشمند اضافه کرده که به دیگر کاربران گوشی‌های هوشمند این امکان را می‌دهد تا ایرتگ شما را شناسایی و مشخص کنند که به چه کسی تعلق دارد.

نکته جالب اینجاست که علاوه بر گوشی‌های آیفون، دارندگان دستگاه‌های اندرویدی نیز می‌توانند ایرتگ‌ها را اسکن و شناسایی کنند. روش شناسایی ایرتگ توسط سایر کاربران نیز بدین صورت است که ابتدا صاحب ایرتگ، نام یا شماره تماس خود را برای ایرتگ خود ثبت می‌کند که این اطلاعات در گوشی شخص یابنده ایرتگ نمایش داده خواهد شد.

 ردیاب اپل ایرتگ

دلیل پنجم برای خرید: امنیت بسیار بالا

اپل همواره توجه ویژه‌ای را به امنیت محصولات خود دارد و ایرتگ نیز با قابلیت‌های امنیتی پیشرفته‌ای عرضه شده است. بدین معنی که اطلاعات ایرتگ هر فرد، مختص به خود اوست و هیچکس نمی‌تواند بفهمد که ایرتگ شخص دیگر، در چه موقعیت و مکانی است.

یکی دیگر از مواردی که باعث نگرانی کاربران شده بود، اقدامات جاسوسی برخی‌ها با کمک ایرتگ بود. اما خوشبختانه اپل، این نگرانی را نیز برطرف کرده است. بدین معنی که گوشی آیفون کاربر قادر است ایرتگ‌هایی را که متعلق به وی نباشد، تشخیص و از طریق نوتیفیکیشن به کاربر اطلاع دهد.

 ردیاب اپل ایرتگ

دلیل اول برای نخرید ایرتگ: وجود گزینه‌های ارزان‌تر در بازار

اگرچه تردیدی در کارایی ایرتگ وجود ندارد اما این محصول نیز به مانند دیگر محصولات اپل، کمی‌گران‌ است. قیمت هر ایرتگ برابر با 29 دلار و پک چهارتایی آن نیز برابر با 99 دلار تعیین شده است. اما ردیاب‌های هوشمند شرکت تایل که اصلی‌ترین رقیب ایرتگ محسوب می‌شوند، با قیمت کمتری عرضه می‌شوند.

برای مثال، قیمت پک چهارتایی تایل حدود 59 دلار تعیین شده و حتی برخی عرضه‌کنندگان نیز با قیمت کمتری آن را به فروش می‌رسانند. از طرفی دیگر، ایرتگ تنها در یک سایز و اندازه عرضه می‌شود اما ردیاب‌های تایل در چند نسخه و ابعاد قابل خرید هستند.

همچنین، ردیاب‌های تایل دارای یک سوراخ کوچگ روی بدنه خود هستند که می‌توان به راحتی آن را به دیگر اشیا همانند دسته کلید وصل کرد. این در حالی است که ایرتگ از این ویژگی بی‌بهره است و متکی به تگ‌های نگه‌دارنده است.

 ردیاب اپل ایرتگ

دلیل دوم برای نخریدن: پرداخت هزینه اضافی برای خرید تگ نگه‌دارنده

جدای از قیمت بالایی که برای ایرتگ تعیین شده، کاربران می‌بایست برای استفاده راحت‌تر از این محصول، هزینه جداگانه‌ای را نیز برای خرید تگ‌های نکه‌دارنده بپردازند تا بتوانند از این محصول در موقعیت‌های مختلف استفاده کنند.

به عبارتی دیگر، هیچ سوراخ یا قطعه‌ای روی ایرتگ برای چسباندن یا آویزان کردن آن وجود ندارد و همین مسئله می‌تواند استفاده از آن را برای کاربران سخت کند. این تگ‌‌های نگه‌دارنده نیز با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند که برای نمونه، تگ چرمی‌شرکت هرمس با قیمت 499 دلار عرضه می‌شود.

 ردیاب اپل ایرتگ

دلیل سوم برای نخریدن: طول عمر نه چندان بالای باتری

اگرچه اپل اعلام کرده که باتری این ردیاب هوشمند می‌تواند تا حتی بیش از یک سال دوام بیاورد، اما نمونه‌های دیگری از ردیاب‌های هوشمند در بازار عرضه می‌شوند که از طول عمر باتری سه ساله برخوردارند.

 ردیاب اپل ایرتگ

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا