اپل

در کفرانس بهار اپل چه گذشت؟

اپل به‌تازگی با برگزاری رویدادی اختصاصی و البته به صورت مجازی، از نسل جدید محصولات هوشمند خود رونمایی کرد.

دستگاه‌هایی چون آیپد، آیمک و ایرتگ که هر کدام از مشخصات و قابلیت‌های جدیدی بهره می‌برند و به گفته اپل، تجریه متفاوتی را از کار با اکوسیستم این شرکت برای کاربران رقم خواهند زد. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به هشت محصول جدید اپل در رویداد بهار این شرکت.

آیپد پرو جدید مجهز به تراشه M1

همانطور که انتظار می‌رفت، اپل از نسل جدید تبلت‌های آیپد پرو خود پرده برداشت. تبلتی که به پردازنده قدرتمند M1 مجهز شده که پیشتر در مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی به کار رفته بود. مدل 12.9 اینچی این تبلت از یک نمایشگر پیشرفته مجهز به 10 هزار مینی LED بهره می‌برد.

اپل این نمایشگر را Liquid Retina XDR معرفی کرده است. در این تبلت از یک دروربین جدید 12 مگاپیکسلی فوق عریض استفاده شده که می‌تواند در حین برقراری تماس ویدیویی، به صورت خودکار چهره فرد را ردیابی کند.

در کفرانس بهار اپل چه گذشت؟

پیش فروش این تبلت از 30 آوریل آغاز می‌شود و قرار است از نیمه دوم ماه مه وارد بازار شود. مدل پایه 11 اینچی آیپد پرو جدید با قیمت 799 دلار و مدل 12.9 اینچی این تبلت نیز با قیمت پایه 1099 دلار به فروش خواهد رسید.

آیمک جدید با پردازنده M1

اپل در این مراسم، از آیمک جدید با طراحی کاملا متفاوت رونمایی کرد. این محصول همچنین از پردازنده M1 بهره می‌برد. بدنه آیمک جدید اپل بسیار باریک طراحی شده از یک نمایشگر 24 اینچی با رزولوشن 1080p و دوربین فیس تایم بهره می‌برد.

طبق گفته اپل، آیمک 2021 در هفت رنگ مختلف عرضه می‌شود و قرار است به همراه یک کیبورد وایرلس جدید به همراه قابلیت تاچ آیدی برای تایید هویت به فروش برسد. چهار نسخه از این آیمک در چهار رنگ مختلف با قیمت پایه 1299 دلار عرضه می‌شود.

در کفرانس بهار اپل چه گذشت؟

اما اگر کاربری به دنبال مشخصات فنی قوی‌تر باشد، می‌توان این محصول را با قیمت پایه 1499 دلار و البته از میان هفت رنگ قابل عرضه، انتخاب کند. همانند آیپد پرو، آیمک جدید اپل نیز از 30 آوریل قابل پیش خرید خواهد بود و در نیمه دوم ماه مه به دست خریداران خواهد رسید.

ردیاب ایرتگ

بالاخره پس از ماه‌ها انتظار و انتشار خبرهای متعدد، اپل رسما از ردیاب هوشمند خود تحت عنوان ایرتگ پرده برداشت. محصولی که به انواع دستگاه‌ها و اشیا قابل اتصال است و می‌توان به راحتی آن‌ها را از طریق اپلیکیشن Find My پیدا کرد.

در کفرانس بهار اپل چه گذشت؟

به گفته اپل، این امکان برای کاربران فراهم شده تا در صورت تمایل ایرتگ خود را با ایموجی شخصی‌سازی کنند. پیش فروش ایرتگ از امروز و با قیمت 29 دلار آغاز می‌شود و در 30 آوریل عرضه خواهد شد. البته کاربران می‌توانند با خرید چهار ایرتگ، از تخفیف اپل بهره‌مند شده و آن را با قیمت 99 دلار خریداری کنند.

اپل تی وی 4K مجهز به تراشه A12 Bionic

دیگر محصولاتی که در رویداد اخیر اپل از آن رونمایی شد، نسل جدید اپل تی وی 4K بود که اکنون به تراشه A12 Bionic مجهز شده است. این تراشه پیشتر در گوشی‌های آیفون 10اس، آیفون اس10 مکس و آیفون 10آر به کار رفته بود و از قابلیت پردازشی بالایی برخوردار است.

در کفرانس بهار اپل چه گذشت؟

همچنین به لطف این تراشه می‌توان محتوای HDR و ویدیوهایی با نرخ فریم بالارا پخش کرد. طبق آنچه اپل اعلام کرده، اپل تی وی 4K جدید با قیمت 179 دلار برای مدل 32 گیگابایتی به فروش خواهد رسید. زمان پیش فروش آن نیز از 30 آوریل و عرضه آن از نیمه دوم ماه مه آغاز خواهد شد.

ریموت جدید برای اپل تی وی

اپل در کنار رونمایی از نسل جدی اپل تی وی 4K، تغییراتی را نیز در ریموت این محصول اعمال و آن را در این رویداد معرفی کرد. این ریموت از بدنه‌ای آلومینیومی‌ساخته شده و به یک کلیک پد در قسمت بالایی مجهز شده است. همچنین در قسمت پایینه بدنه نیز دکمه‌ای برای فعال کردن دستیار صوتی Siri تعبیه شده است.

در کفرانس بهار اپل چه گذشت؟

اعلام تاریخ پخش فصل دوم سریال Ted Lasso

اپل در این مراسم، خبر خوبی را برای علاقه‌مندان به فصل دوم سریال کمدی Ted Lasso اعلام و عنوان کرد که پخش این سریال از 23 ژوئیه (1 مرداد) آغاز خواهد شد. در این مراسم، تریلر جالبی از این سریال برای علاقه‌مندان پخش شد.

در کفرانس بهار اپل چه گذشت؟

آیفون 12 با رنگ بنفش

اپل در این مراسم، رسما از عرضه آیفون 12 و آیفون 12 مینی در رنگ بنفش خبر داد. به گفته این شرکت، پیش فروش این محصول از امروز آغاز می‌شود و از 30 آوریل به دست خریداران خواهد رسید.

در کفرانس بهار اپل چه گذشت؟

قابلیت اشتراک درون برنامه‌ای برای اپل پادکست

اپل در این مراسم با معرفی قابلیتی جدید برای اپل پادکست اعلام کرد که از این پس، اشتراک درون‌ برنامه‌ای به این سرویس اضافه خواهد شد که به لطف این امکان، کاربران می‌توانند با پرداخت اشتراک، از شر تبلیغات در حین گوش دادن به موزیک‌ها خلاص شوند.

به گفته اپل، این قابلیت به زودی در 170 کشور جهان عرضه خواهد شد. این شرکت همچنین طراحی جدیدی را برای اپلیکیشن پادکست در نظر دارد که در آینده اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

در کفرانس بهار اپل چه گذشت؟

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا