اپل

مک بوک‌های مجهز به پردازنده قدرتمند M2 اپل اواخر سال عرضه می‌شوند

اپل در سال گذشته از پردازنده قدرتمند M1 در نسل جدید دستگاه‌های خود استفاده کرد. تراشه‌ای اختصاصی که توانست عملکرد قوی‌تر و قدرت پردازشی بالاتری را به نسبت تراشه‌های ابنتل، برای دستگاه‌های مک اپل به ارمغان آورد.

حال به نظر می‌رسد که نسل دوم این پردازنده آماده رونمایی و تولید است. طبق اطلاعات وب‌سایت Nikkei Asia، فرآیند تولید پردازنده M2 از ماه جاری میلادی آغاز شده و احتمالا در ماه ژوئیه به دست اپل خواهد رسید.

بدین ترتیب، می‌توان انتظار داشت که مک‌های جدید مجهز به این پردازنده در نیمه دوم سال 2021 میلادی وارد بازار شوند. طبق روال سال قبل، مدل‌های جدید مک بوک پر و مک بوک ایر جزو اولین کاندیداها برای دریافت این پردازنده هستند.

این وب‌سایت همچنین اعلام کرد که M2 در دستگاه‌های دیگر اپل همانند آیپد نیز استفاده خواهد شد. البته هنوز نام دقیق این تراشه از سوی اپل اعلام نشده، اما این وب‌سایت آن را M2 نامیده است. در این میان، برخی منابع خبری نیز از این تراشه تحت عنوان M1X یاد کرده‌اند.

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ نیز اخیرا مدعی شد که پردازنده جدید اپل به 6، 12 و یا 8 هسته پردازشی با کارایی بالا مجهز خواهد بود. این در حالی است که در M1 از 4 هسته با کارایی بالا استفاده شده بود. اگر ادعاهای گورمن درست باشد، می‌توان انتظار داشت که محصول جدید اپل، با توان پردازشی بسیار بالاتری نسبت به مدل قبلی خود عرضه خواهد شد.

اگر این اطلاعات درست باشد، شاید در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل در سال 2021 که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود، شاهد رونمایی از مک بوک‌های ارتقایافته و مجهز به این تراشه اپل باشیم. درحال حاضر، محتمل‌ترین گزینه برای جا دادن تراشه M2 در خود، مک بوک پرو 13 است که اخیرا شایعات و خبرهای زیادی در خصوص اعمال تغییراتی جدید در این محصول به گوش رسیده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا