تکنولوژی

اینستاگرام در حال تست قابلیت نمایش اختیاری تعداد لایک


اینستاگرام به تازگی از آغاز تست یک قابلیت جدید در پلتفرم خود خبر داد که سه گزینه را در خصوص نمایش تعداد لایک‌ پست‌ها در اختیار کاربران قرار ‌می‌دهد.

طبق گفته اینستاگرام، این سه گزینه شامل مشاهده نکردن تعداد لایک‌ پست‌های دیگران، خاموش کردن شمارشگر لایک برای پست‌های شخصی خود و یا حفظ روال قبلی و مشاهده تعداد لایک‌ در پست‌های دیگران و پست‌های شخصی خود ‌می‌شوند.

گفته ‌می‌شود که چنین قابلیتی برای فیسبوک نیز در حال آزمایش است اما هنوز جزییاتی در این رابطه منتشر نشده است. این اقدام اینستاگرام تازگی ندارد و این شرکت در سال در سال 2019 نیز قابلیت مخلفی کردن تعداد لایک‌ها را برای تعدادی از کاربران در سراسر جهان عرضه کرد.

این شرکت در آن زمان به کاربران اعلام کرد که با این ویژگی، قصد دارد تا تمرکز را از روی تعداد لایک به تصاویر و ویدیوهای منتشرشده از سوی کاربران در این پلتفرم منتقل کند. با این حال، قابلیت فوق در ابتدا نگرانی‌هایی را برای برخی اینفلوئنسترها به وجود آورد چرا که بدین طریق دیگر میزان مشارکت و درگیری کاربران با پست‌هایشان مشخص نبود و تنها ‌می‌توانستند تعداد لایک‌ها را به صورت خصوصی مشاهده کرده و یا با شرکای برند خود به اشتراک بگذارند.

از طرفی دیگر، چنین قابلیتی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت چرا که به زعم آن‌ها، قابل رویت نبودن شمارشگر لایک‌ها ‌می‌تواند به بهبود سلامت روانی کاربران این پلتفرم که همواره نگران تعداد لایک‌های پست‌های خود برای نمایش به دیگران هستند، کمک کند.

به هر روی، قابلیت مذکور هنوز در مرحله تست و ارزیابی قرار دارد و طبق گفته سخنگوی فیسبوک، بعد از بررسی  و ارزیابی دیدگاه‌های کاربران، جزییات بیشتری در خصوص عرضه یا عدم عرضه این قابلیت در آینده منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا