اپلپوشیدنی هوشمند

چگونه از اتصال خودکار ایرپاد به دیگر دستگاه‌ها جلوگیری کنیم؟

اپل در سال 2020، آپدیتی جدید را برای ایرپاد، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس خود منتشر کرد که امکان جابجایی یا همان سوییچ شدن خودکار این هدفون‌ها میان آیفون، آیپد و مک فراهم کرد.

در واقع، هنگام پخش موزیک یا هرگونه فایل صوتی روی آیفون، ایرپاد به صورت خودکار به آن متصل می‌شود. همچنین در حین برقراری تماس‌های دریافتی یا ارسالی نیز ایرپاد به صورت خودکار با آیفون جفت خواهد شد.

اگرچه این ویژگی مزیت‌هایی دارد، اما در برخی مواقع ممکن است دردسرهایی خاص به خود را داشته باشد. برای مثال، زمانی را تصور کنید که در حال گوشی دادن به موسیقی با ایرپاد از طریق گوشی آیفون خود هستید، اما در همان لحظه یکی از اعضای خانواده‌تان، آیپدی را که در نزدیکی شما برمی‌دارد و ویدیویی را پخش می‌کند. در اینجا، ایرپاد به صورت خودکار به آیپد متصل می‌شود و صدای ویدیو به گوشتان خواهد رسید.

اما اپل راه‌حلی را نیز برای جلوگیری از بروز این گونه مسائل و سوییچ شدن خودکار ایرپادها در نظر گرفته است. در واقع، تنها کاری که باید انجام داد، غیرفعال کردن قابلیت مذکور از طریق دنبال کردن مراحل زیر است.

  • ابتدا ایرپاد یا ایرپاد پرو خود را به آیفون وصل کنید
  • وارد اپلیکیشن Settings شوید
  • گزینه Bluetooth را انتخاب کنید

چگونه از اتصال خودکار ایرپاد به دیگر دستگاه‌ها جلوگیری کنیم؟

  • روی علامت دایره‌ مقابل ایرپاد که حرف انگلیسی «i» در آن جای گرفته، تپ کنید
  • گزینه Connect to This iPhone را انتخاب کنید
  • روی When Last Connected to This iPhone تپ کنید

چگونه از اتصال خودکار ایرپاد به دیگر دستگاه‌ها جلوگیری کنیم؟

در اینجا گزینه Automatically نشان داده خواهد شد که تیک خورده است. حال شما باید گزینه When Last Connected to This iPhones را انتخاب کنید تا از شر سوییچ کردن‌های بی‌مورد راحت شوید. در واقع، با انتخاب این گزینه، ایرپاد به صورت خودکار به آخرین دستگاهی که به آن متصل بوده، وصل می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا