ایرانتکنولوژی

«پیشگامان توسعه ارتباطات» از دیتاسنتر خود رونمایی کرد

  شرکت «پیشگامان توسعه ارتباطات» با هدف میزبانی از سرویس‌های محتوایی با ترافیک بالا دیتاسنتر خود را افتتاح کرد. در حال حاضر دیتاسنتر پیشگامان دارای پست اختصاصی با ظرفیت ۹۰۰ آمپر به صورت ۳ فاز است و مجموعه‌ای از خدمات از جمله ارتباطات وایرلس تا محل دیتاسنتر، ارائه تلفن NGN، کولوکیشن، خدمات ابری و خدمات امنیت و غیره را به همه کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.

مسعود بمانی‌پور، مدیرعامل شرکت پیشگامان در این مراسم گفت که این دیتاسنتر در حال حاضر به صورت فیبرنوری  اختصاصی تا هاب مرکزی اینترنت ایران بوده و امکان افزایش این ظرفیت تا چند برابر نیز وجود دارد.

او در این باره توضیح داد: «برای زمان‌های ضروری مسیر پشتیبان روی بسترهای شهرداری تهران به صورت اختصاصی و همچنین ارتباطات پر ظرفیت رادیویی در نظر گرفته شده است. به گفته او از مزیت‌های رقابتی این دیتاسنتر می‌توان به عدم محدودیت ظرفیت انتقال و تامین اینترنت و پایداری سرویس اینترنت و انتقال به دلیل ظرفیت‌های موجود اشاره کرد. بمانی‌پور بیان کرد: «ما می‌توانیم مجموعه کاملی از خدمات را به تمامی صاحبان کسب‌وکار و همچنین سایر سرویس دهندگان حوزه خدمات اینترنت ارائه دهیم. این خدمات شامل ارتباطات وایرلس تا محل دیتاسنتر، ارائه تلفن NGN، کولوکیشن، خدمات ابری و خدمات امنیت و غیره است.»

براساس گفته‌های بمانی‌پور سیستم کولینگ با بهره‌گیری از متدهای روز دنیا، تامین برق بدون وقفه با ظرفیت بالا و پشتیبانی دیزل ژنراتور، امکان ارائه سرویس فیبر تاریک به مشتریان تا هاب اصلی اینترنت کشور و خدمات پشتیبانی بی‌وقفه به صورت شبانه روزی از دیگر مزایای دیتاسنتر شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات است.

بمانی‌پور ادامه داد: «سیستم برق اضطراری سایت توسط  دو UPS با ظرفیت ۲۰۰kva  به صورت مستقل از هم و Backup در نظر گرفته شده و برق تمامی رک‌ها از دو مسیر جداگانه و با پشتوانه تامین شده است تا در زمان بروز قطعی وظیفه تامین برق را برعهده داشته باشند. دیزل ژنراتورها به صورت پشتیبان برق UPSها، وظیفه تامین برق در زمان قطعی برق را بر عهده داشته و شرایط تامین سوخت این دیزل‌ها تا چند هزار لیتر فراهم شده است. او همچنین بیان کرد: «سیستم تابلوهای برق دیتاسنتر براساس استانداردهای روز دنیا طراحی و تمامی ملاحظات حفاظتی و امنیتی در آنها رعایت شده است. همچنین این تابلوهای برق مجهز به سیستم (PLC) بوده است.»

مدیرعامل پیشگامان: این دیتاسنتر دارای پست اختصاصی با ظرفیت ۹۰۰ آمپر به صورت ۳ فاز است

بمانی‌پور در خصوص سیستم سرمایش این دیتاسنتر توضیح داد: «این سیستم براساس استانداردهای روز دنیا و با تجهیزات پیشرفته اشنایدر تامین شده است که توانایی بسیار بالایی در زمینه تامین سرمایش و رطوبت مناسب فضای دیتاسنتر به صورت پایدار را دارد. در این مورد از سه سیستم سرمایش جداگانه استفاده شده است که دو سیستم به صورت همزمان در حال فعالیت و یک سیستم به صورت Backup و استند بای جایگزین سیستم‌های فعال می‌شود. کلیه فضاهای سایت مجهز به سنسورهای کنترل دما و رطوبت محیطی بوده و توسط سیستم BMS  مرکزی کنترل می‌شوند.»

مدیرعامل شرکت پیشگامان در صحبت‌های پایانی خود اضافه کرد: «در زمینه سیستم اعلام و اطفا حریق هم پیشرفته‌ترین سیستم اعلام اطفا حریق یعنی  سنسورهایی با حساسیت بالا و قابل مدیریت در سیستم BMS در نظر گرفته شده است و اطفا حریق بر اساس سیستم گاز FM200 انجام خواهد شد. زون‌بندی‌های مختلف بر اساس شرایط هر زون و کپسول‌هایی با ظرفیت مناسب برای این سیستم  تعیین کردیم. سیستم تخلیه گاز بر اساس نصب تعداد زیادی سانتریفیوژهای پرقدرت دیده شده تا در زمان بروز مشکل و بعد از اطفاء حریق اقدام به تخلیه گاز کنند. کلیه این سیستم‌ها به صورت اتوماتیک فعال بوده و از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند.»

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا