اپلسامسونگ

سامسونگ عقب‌نشینی کرد؛ حذف پست طعنه‌آمیز به حذف شارژر آیفون ۱۲

سامسونگ اخیرا پستی را که در آن، تبلیغی طعنه‌آمیز را نسبت به تصمیم اپل مبنی بر حذف شارژر از گوشی‌های آیفون ۱۲ منتشر کرده بود، حذف کرد.

این پست در حالی حذف شد که اخیرا شنیده شده که سامسونگ به تبعیت از اپل، قصد دارد شارژر گلکسی اس۲۱ را از جعبه این گوشی پرچمدار حذف کند. اگر خاطرتان باشد این پست فیسبوکی که در ادامه مشاهده می‌کنید، در ماه اکتبر منتشر شد و در آن تصویری از یک شارژر با عبارت «همراه با گلکسی شما» درج شده بود.

این اولین باری نیست که سامسونگ تصمیم به حذف پستی طعنه‌آمیز که خطاب به اپل منتشر کرده، می‌گیرد. این شرکت کره‌ای در زمانی که گلکسی نوت ۱۰ خود را بدون ورودی هدفون عرضه کرد، ویدیوی مربوط به تمسخر اپل در عرضه آیفون ۱۰ بدون این قابلیت را از صفحه خود پاک کرد.

البته این‌ها بدین معنی نیست که هر آنچه اپل انجام می‌دهد، سایر شرکت‌ها نیز باید از آن تبعیت کنند. در همین رابطه، سامسونگ توضیحاتی را در خصوص چرایی تصمیم خود برای حذف ورودی هدفون ارائه داد و اعلام کرد که این اقدام در راستای حافظت از محیط‌زیست صورت گرفته است.

البته به زعم بسیاری از کارشناسان، اپل نتوانسته در حذف آداپتور شارژر، حرفه‌ای عمل کند چراکه این شرکت، در جعبه گوشی‌های آیفون، کابل USB-C به لایتنینگ را جای داد؛ این در حالی است که آداپتور شارژر گوشی‌های قبلی اپل از این کابل پشتیبانی نمی‌کند و در نهایت، این شرکت می‌تواند این آداپتور را با قیمت ۲۰ دلار به کاربران بفروشد.

اما گوشی‌های سامسونگ از کابل‌های استاندارد USB-C برای شارژ بهره می‌برند، بدین معنی که اگر گوشی‌های جدید گلکسی اس، بدون آداپتور عرضه می‌شوند، می‌توان از کابل موجود در گوشی برای اتصال به آداپتور گوشی‌های قبلی و شارژ دستگاه استفاده کرد.

سامسونگ عقب‌نشینی کرد؛ حذف پست طعنه‌آمیز به حذف شارژر آیفون 12

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا