پهپادتکنولوژی

شرکت تولیدکننده پهپاد DJI در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا به‌تازگی از قرار گرفتن شرکت چینی DJI که در زمینه تولید پهپاد فعالیت دارد، در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

هنوز هیچ توضیحی در خصوص اضافه شدن DJI به جمع این شرکت‌ها ارائه نشده است. چندی پیش نیز رویترز با انتشار گزارشی نوشت که شرکت بزرگ SMIC نیز که از تولیدکنندگان بزرگ تراشه در چین به شمار می‌رود، در این لیست سیاه قرار گرفته است.

با این حال، DJI اکنون به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده پهپاد در جهان شناخته می‌شود ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا علاوه بر این شرکت، شرکت‌های دیگری همچون AGCU Scientech، China National Scientific Instruments and Materials و Kuang-Chi Group را نیز در این فهرست جای داده است.

به گفته ویلبر راس، وزیرر بازرگانی آمریکا، این شرکت‌ها، به طور گسترده ناقض حقوق بشر در چین هستند و این  کار را از طریق جمع‌آوری اطلاعات ژنتیکی و تحلیل آن و همچنین فعالیت‌های جاسوسی و نظارتی از طریق فناوری‌های پیشرفته انجام می‌دهند.

هنوز هیچ کدام از این چهار شرکت بزرگ چینی، واکنشی را در قبال این تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا نشان نداده‌اند. در بیانیه این وزارتخانه آمده است که چهار شرکت مذکور به رژیم سرکوب‌گر چین در صادرات محصولات چینی به سراسر  جهان کمک می‌کردند.

پیش از اتخاذ این تصمیم، دولت آمریکا در خصوص فعالیت‌های DJI و سایر تولیدکنندگان پهپاد در این چین ابراز نگرانی کرده بود. در ماه ژانویه، دولت آمریکا استفاده از بیش از 800 پهپاد چینی را متوقف و اعلام کرد که دیگر پهپادی را از چین خریداری نخواهد کرد.

در ماه مه 2019 نیز وزارت امنیت داخلی آمریکا به شرکت‌های داخلی این کشور هشدار داد که پهپادهای چینی، اطلاعاتی را به چین ارسال می‌کنند.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا