تکنولوژیهوش مصنوعی

 هوش مصنوعی، بازار مسکن را پویا می­کند

فردوس، محله همیشه بیدار تهران

همه گیری ویروس کرونا در سراسر دنیا، انجام فعالیت های روزانه را مختل کرده و علاوه بر مشکلات بزرگی همچون بیماری، فعالیت های اقتصادینوع فعالیت تمام صنوف کوچک و بزرگ را نیز به چالش کشیده است. میزان آسیب وارد شده به هر صنف، به اهمیت محصول یا خدماتی که ارائه میدهد و نوع تولید و عرضه آنها بستگی دارد. گفتنی است در این بین، مشاغلی که عمده فعالیت آنها در فضای اینترنت صورت می گیرد دچار آسیب کمتری شده اند.

بحران کرونا در چندماه اخیر باعث تغییر نوع فعالیت بسیاری از اصناف و مشاغل شد و مردم بسیاری را در سراسر دنیا، با چالش جدی در خصوص تامین مالی برای گذران زندگی روبرو کرد. این مهم بسیاری از صاحبان کسب و کار را بر آن داشت تا با توسعه و تغییر نوع فعالیت خود، بتوانند محصول و خدمت خود را به دست مصرف کننده برسانند و به فعالیت خود ادامه دهند. به طوری که مشاهده میشود از خرید های جزئی سوپرمارکتی تا خرید لباس و سایر لوازم مورد نیاز زندگی، در فضای مجازی یا سایتها صورت گرفته و درب منزل تحویل داده میشود.

اجاره آپارتمان در فردوس

روش های ساخت مسکن نیاز به بروزرسانی دارد؛

به این صورت در بازار مسکن و صنف مشاورین املاک نیز کاهش تعداد معاملات ناشی از بحران کرونا به چشم میخورد که این مهم،  در نهایت به تشدید قیمت خانه و شرایط بحرانی بازار مسکن دامن می زند.اما این شرایط کنترل شدنی است و باید با بهره گیری از تجربه کشورهای دیگر که شرایط مشابهی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و بومی سازی نوع مدیریت و فن آوری آنها، اقتصاد مسکن را توسعه داده و به قولی این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

در این راستا لازم است از ابتدای تولید تا بهره وری مسکن را با تکنولوژی روز دنیا همسو کرده و از ارزش افزوده ای که استفاده از این فن آوری ها برایمان به همراه دارد استفاده کنیم. به این صورت در مرحله ساخت و ساز، با استفاده از دانش روز کشورهای توسعه یافته، در سرعت و کیفیت تاثیر مثبت گذاشته و قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهیم.

از سوی دیگر در بخش تامین مالی ساخت پروژه و کمک به افزایش توان مالی مردم، به مدلهای تایید شده کشورهای دیگر روی آورده و از امکانات قابل استفاده در اقتصاد، همچون ابزارهای موجود در بازار سرمایه و لیزینگ مسکن، بهترین بهره برداری را داشته باشیم. به این صورت دو مرحله از مهمترین بخشهای پروسه تولید و عرضه مسکن را بهبود بخشیده و تا حد زیادی به افزایش درصد خانه دار شدن مردم کشورمان کمک کرده ایم.

گفتنی است این پروسه بخش سومی هم دارد که میتوان گفت یکی از مهمترین مراحل تامین مسکن به شمار میرود و توسعه فن آوری در آن تاثیر بسزایی در افزایش تعداد معاملات و در نهایت کاهش چشمگیر قیمت ملک دارد. به این صورت بخش فروش املاک، اگر به صورت تخصصی دنبال شود و معاملات مسکن در فضایی شفاف صورت بگیرد، سوداگری را از بین برده و علاوه بر کمک به تامین نیاز مسکن مردم، مشاغل بسیاری که با صنعت ساختمان و بازار مسکن درگیر هستند را به رونق می رساند. از این رو توسعه این بخش را میتوان یکی از مهمترین اولویت های فعالان اقتصادی و متولیان تصمیم گیری در دولت دانست.

هوش مصنوعی اینپین، سبک معاملات مسکن را بروزکرد

نکته قابل توجه، فعالیتی است که طی سالهای اخیر شرکت های دانش بنیان در این راستا داشته اند و بخش فروش مسکن را با توسعه فعالیت مشاورین املاک بروزرسانی کرده اند. این مهم را مجموعه ای دانش بنیان، به نام اینپین در کشور نهادینه کرد و توانست با استفاده از هوش مصنوعی، بستری برای ارتباط بین متقاضی خرید یا اجاره، مشاوراملاک و مالک ایجاد کند. این مهم علاوه بر افزایش تعداد و کیفیت معاملات مسکن، صنف مشاورین املاک را به سمت فعالیت تخصصی هدایت کرد و این بخش را به صورت قابل توجهی توسعه داد.

به طوری که سامانه اینپین با ابزارهای مختلف جستجوی ملکی خود، همچون پیدا کردن خانه از روی نقشه، جستجو با اعمال فیلتر، سیستم واقعیت افزوده که واحدهای آماده عرضه در گستره دوربین گوشی همراه را نشان میدهد و جستجوی هوشمند با درج سلایق و نیازها، توانسته سرعت و کیفیت پیدا کردن خانه متناسب با نیاز و سلیقه کاربران را به همراه بی آورد. گفتنی است استفاده از خدمات این سامانه بسیار آسان است. برای این مهم کافی است www.inpinapp.comرا در نوار ابزار مرورگر خود وارد کرده و یا از بسترهای ارائه اپلیکیشن، برنامه اینپین را دریافت کنید.

محله فردوس

فردوس، میزبان همیشگی مرحوم ناصرحجازی شد

محله فردوس یکی از بهترین محله های غرب تهران که در منطقه 5 شهرداری تهران واقع شده، به تازگی مسئولیت میزبانی نام یکی از نامداران ورزش کشور، ناصر حجازی را بر دوش میکشد. به این صورت نام خیابان فردوس غرب که شریان اصلی این محله به شمار میرود، به خیابان ناصرحجازی تغییر پیدا کرد.

لازم به ذکر است در تهران محله ای به نام شهرک فردوس نیز وجود دارد که در جنوب غرب و منطقه 18 تهران واقع شده و بسیاری از مردم این دو محله را با هم اشتباه می گیرند. بلوار فردوس که اطراف آن به محله فردوس معروف است، به دوبخش غربی و شرقی تقسیم شده که در وسط این دو بلوار، بزرگراه شهید ستاری قرار گرفته است.

فردوس و نوسانات قیمت املاک این منطقه؛

خرید آپارتمان در فردوس از گذشته برای خانواده ها و به خصوص جوانان جذاب بوده که برخی از دلایل آن را مرور می کنیم:این محله به واسطه وجود مراکز متعدد تجاری و تفریحی، به عنوان محله ای همیشه بیدار شناخته شده و روزانه جوانان بسیاری برای خرید و گردش به این محله رفت و آمد میکنند. از طرفی رستوران و فست فودهای متعدد این محله و خیابان های اطرافش نیز می تواند دلیل موجهی برای این شهرت و جذابیت بین جوانان باشد.

همچنین در جنوب این محله، بزرگترین پارک تفریحی و باغ وحش کشور یعنی پارک ارم قرار گرفته است.از سوی دیگر نزدیکی یک سمت  این محله به آریاشهر و سمت دیگر آن به مجتمع کوروش نیز در این استقبال تاثیرگذار بوده است. از این رو قیمت خرید یا اجاره آپارتمان در فردوس تحت تاثیر افزایش متقاضی رشد کرد و طی 5 سال اخیر با شیب صعودی همراه بود. به طوری که در سال 94 هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 4 میلیون تومان بود و دوسال بعد، یعنی اسفند 96 به 6 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

گفتنی است نرخ های فوق مربوط به یک واحد مسکونی آپارتمانی با 10 سال ساخت، در یکی از کوچه های مرکزی فردوس غرب است. به این صورت از انتهای سال 96 تا پایان سال 97، قیمت خرید آپارتمان در فردوس با شیب تندی رشد کرد و طی یکسال دوبرابر شده و به 12 میلیون و500 هزار تومان رسید.

لازم به ذکر است این قیمت نیز طولی نکشید که بازهم با افزایش دوبرابری مواجه شد و ماههای نخست سال 99 خرید آپارتمان در فردوس با 22 میلیون تومان امکان پذیر بود. به این صورت افزایش ماهانه قیمت مسکن در تهران، این محله را هم تحت تاثیر قرار داده و تاکنون قیمت املاک این منطقه به 32 میلیون تومان رسیده است.

آینده روشن بازار مسکن، در گرو توسعه امروز آن است؛

گفتنی است یکی از دغدغه های مردم و متقاضیان خرید یا اجاره آپارتمان درفردوس، جستجوی فایل مناسب و همکاری با مشاوراملاک معتبر در بسترهای آنلاین است. مدنظر داشته باشید این مهم یکی از نخستین ابزارها و خدمات اینپین است. به طوری که این سامانه برای تسهیل بیشتر در امر جستجو، امکانی فراهم کرده تا نیاز نباشد کاربران به دنبال خانه بگردند؛ بلکه کافی است نیازهای خود را در سامانه اینپین وارد کنند تا هوش مصنوعی به جستجو بپردازد. از طرفی اینپین این نیازها را برای مشاورین املاک معتبر و متخصص منطقه ارسال می کند تا این فرآیند با نهایت سرعت و کیفیت به نتیجه برسد.

مدنظر داشته باشید این افزایش ناباورانه قیمت مسکن و کاهش تعداد معاملات ملکی، نیازمند همکاری تمام بخش های بازار مسکن و استارت آپ ها است تا همچون سامانه اینپین در صنف مشاورین املاک، تمام حوزه ها را با دانش و تکنولوژی روز دنیاهمسو کرد. به این صورت باید از تولید تا بهره وری یک خانه را، با استفاده از بروزترین دستاوردها و دانش متخصصان بین المللی توسعه داد تا در نهایت ازارزش افزوده های آن، تمام مردم بهره ببرند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا