اپلسامسونگهواوی

اپل در رتبه چهارم فروش گوشی در سه ماهه سوم 2020

مرکز تحقیقاتی IDC با انتشار گزارشی نوشت که شرکت اپل از لحاظ تصاحب سهم بازار گوشی‌های هوشمند، در جایگاه چهارم قرار گرفت.

این موضوع در حالی اعلام شد که اپل اخیرا در گزارش عملکرد خود از کاهش درآمدهای سالیانه حاصل از فروش گوشی‌های آیفون خود خبر داد. طبق گزارش IDC، اپل در سه ماهه سوم سال 2020 میلادی، حدود 41.6 میلیون دستگاه گوشی آیفون را به فروش رساند.

این میزان فروش، افتی 10.6 درصدی را نسبت به فروش آیفون‌ها در مدت زمان مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد که با این حساب، سهم اپل از بازار گوشی‌های هوشمند را 11.6 درصد عنوان شد و از جایگاه سوم به جایگاه چهارم تنزل پیدا کرد.

در این گزارش آمده که این افت فروش، چندان هم دور از ذهن نبود چراکه برخلاف سال‌های قبل که مدل‌های جدید آیفون در سه ماهه سوم عرضه می‌شدند، امسال عرضه آیفون 12 با تاخیر همراه بود. با این حال، فروش آیفون 11 و همچنین آیفون SE جدید خوب بود و توانست تا حد زیادی این کمبود را جبران کنند.

همانند سابق، سامسونگ همچنان در این بازار حرف اول را می‌زند. این شرکت توانست با فروش 80.4 میلیون دستگاه، 22.7 درصد از فروش گوشی‌های هوشمند در این بازه زمانی را به خود اختصاص دهد. هواوی نیز با فروش 51.9 میلیون دستگاه و تصاحب سهم 14.7 درصدی، در جایگاه دوم ایستاد.

اما شرکتی که توانست جایگاه سومی‌اپل را تصاحب کند، شیائومی‌است. این شرکت چینی در سه ماهه سوم امسال، 46.5 میلیون گوشی را عرضه کرد که رشد قابل‌توجه 42 درصدی را به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

جایگاه پنجم نیز از آن شرکت ویوو شد که سهم 8.9 درصدی را با فروش 31.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به خود اختصاص داد. در مجموع، فروش 353.6 میلیون دستگاه گوشی در سه ماهه سوم سال 2020 برآورد شد که در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته، 1.3 درصد کاهش داشته است.

ناگفته نماند اطلاعاتی که توسط IDC ارائه می‌شود، مستقیما از شرکت‌ها ارائه نمی‌شود، بلکه بر اساس تحقیقات و بررسی‌هایی که در سطح بازار صورت می‌گیرد، این آمارها استخراج می‌شوند. بنابراین، این احتمال نیز وجود دارد که این اعداد و ارقام، با آنچه در واقعیت اتفاق افتاده، اختلاف داشته باشند.

در هر صورت، اپل در جریان ارائه گزارش عملکرد خود در سه ماهه اخیر اعلام کرد که فروش گوشی‌های آیفون این شرکت، با افتی 21 درصدی همراه بود. اما میزان درآمدهای کل این شرکت رکورد زد و عدد 64.7 میلیارد دلار را نشان داد.

درواقع، این عملکرد مدیون فروش بالای رایانه‌های مک و همچنین درآمدهای حاصل از بخش Services اپل است. جدای از آیفون، تمامی‌محصولات سخت‌افزاری اپل در سه ماهه سوم 2020، رشد فروش را تجربه کردند.

 

منبع
Appleinsider

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا