اپل

مقایسه طول عمر باتری آیفون ۱۲ در برابر آیفون ۱۱

طول عمر باتری به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و اپل نیز به عنوان شرکتی پیشگام در این عرصه، همواره توجه ویژه‌ای را روی ارتقای این قابلیت در نسل جدید گوشی‌های آیفون خود داشته است.

نمونه عینی تلاش‌های این شرکت را می‌توان در سال گذشته مشاهده کرد؛ جایی که مدل‌های آیفون ۱۱ مجهز به باتری‌های قوی و پیشرفته‌ای عرضه شدند و توانستند رضایت کاربران را نیز جلب کنند. حال شب گذشته، خانواده گوشی‌های هوشمند اپل، چهار عضو جدید به نام‌های آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را به خود دید و انتظار می‌رود که این مدل‌ها نیز به باتری‌های پیشرفته‌ای مجهز شده باشند.

در مراسم رونمایی از آیفون ۱۲، اپل اعلام کرد که تمامی‌مدل‌های آیفون ۱۲، از لحاظ ضخامت بدنه، باریک‌تر نسل قبل خود یعنی آیفون ۱۱ هستند. بدین معنی که ضخامت آن‌ها از ۸.۳ میلیمتر در آیفون ۱۱ به ۷.۴ میلیمتر در آیفون ۱۲ رسیده است.

اما از آنجایی که همواره رابطه‌ای میان ضخامت بدنه و میزان ظرفیت و طول عمر باتری وجود دارد، این سوال برای کاربران به بوجود آمده که آیا این کاهش ضخامت، به قیمت کم کردن طول عمر باتری تمام شده است؟ در پاسخ باید بگوییم که علی‌رغم برخورداری آیفون ۱۲ از بدنه‌ای باریک‌تر، مدل‌های پرو از طول و عرض بدنه بیشتری نسبت به آیفون سال قبل بهره می‌برند. در ادامه قصد داریم تا برای درک بهتر عملکرد باتری آیفون‌های جدید، نگاهی بیندازیم به عملکرد این دستگاه در موقعیت‌های مختلف:

طول عمر باتری آیفون ۱۲ در حین پخش ویدیو

آیفون ۱۲ مینی:   ۱۵ ساعت

این گوشی با ظاهری شبیه به آیفون ۷.۸ و SE جدید، می‌تواند تا ۱۵ ساعت فایل‌های ویدیویی را به طور مداوم پخش کند که این عملکرد در نوع خود قابل توجه است. این میزان با عملکرد آیفون ایکس اس برابری می‌کند و دو ساعت نیز بیشتر از آیفون SE است.

آیفون ۱۷:۱۲ ساعت

اپل توانست طول عمر باتری آیفون ۱۲ را هم‌تراز با طول عمر باتری آیفون ۱۱ نگه دارد.

باتری آیفون ۱۲ مینی می‌تواند در پخش ویدیو (آفلاین) می‌تواند تا ۱۵ ساعت، پخش ویدیو (به صورت استریم) تا ۱۰ ساعت و پخش موسیقی تا ۵۰ ساعت، شارژ را به رگ‌های این گوشی تزریق کند.

باتری آیفون ۱۲ نیز می‌تواند در پخش ویدیو (آفلاین) می‌تواند تا ۱۷ ساعت، پخش ویدیو (به صورت استریم) تا ۱۱ ساعت و پخش موسیقی تا ۶۵ ساعت، دستگاه را روشن نگه دارد.

آیفون ۱۲ پرو: ۱۷ ساعت

این عملکرد حدود یک ساعت کمتر از عملکرد باتری آیفون ۱۱ پرو است.

آیفون ۱۲ پرو مکس: ۲۰ ساعت

نتایج نشان می‌دهد که عملکرد باتری آیفون ۱۲ پرو مکس با آیفون ۱۱ پرو مکس برابری می‌کند.

باتری آیفون ۱۲ پرو می‌تواند در پخش ویدیو (آفلاین) تا ۱۷ ساعت، پخش ویدیو (به صورت استریم) تا ۱۱ ساعت و پخش موسیقی تا ۶۵ ساعت، شارژ را به رگ‌های این گوشی تزریق کند.

باتری آیفون ۱۲ پرو مکس می‌تواند در پخش ویدیو (آفلاین) تا ۲۰ ساعت، پخش ویدیو (به صورت استریم) تا ۱۲ ساعت و پخش موسیقی تا ۸۰ ساعت، شارژ دستگاه را تامین کند.

در تصویر زیر می‌توانید عملکرد و طول عمر باتری آیفون ۱۱ و مدل‌های قبل از آن را که توسط اپل منتشر شده، مشاهده کنید:

مقایسه طول عمر باتری آیفون 12 در برابر آیفون 11

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا