اپل

اپل از آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس رونمایی کرد

اپل رسما از پرچمداران سال ۲۰۲۰ خود به نام‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس پرده برداشت. این دو گوشی از فناوری ۵G بهره می‌برند و به لطف برخورداری از بدنه‌ای مربعی شکل، شباهت زیادی به گوشی آیفون ۴ دارند.

طبق شواهد، این گوشی اولین محصول بعد از تصمیم اپل به تولید گوشی‌های فول اسکرین در سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود که با تغییرات زیادی را در طراحی نسبت به مدل‌های پیشین به خود دیده است.

و اما در خصوص این دو مدل جدید باید گفت که آیفون ۱۲ پرو به نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس به نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز شده است. این در حالی است که اپل در سال گذشته، مدل‌های آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس خود را با نمایشگرهای ۵.۸ و ۶.۵ اینچی عرضه کرده بود.

اپل در این مدل‌های پرو، از طراحی بدنه استیل بهره برده و اعلام کرده که این گوشی‌ها را در چهار رنگ خاکستری، طلایی، استیل و آبی جدید عرضه خواهد شد. همچنین در این دو مدل به مانند مدل‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی، از پردازنده قدرتمند A۱۴ Bionic استفاده شده که به گفته اپل، قوی‌ترین پردازنده‌ای است که تاکنون توسط مهندسان اپل طراحی شده است.

این چیپست جدید از فناوری ساخت ۵ نانومتری بهره می‌برد و به شش هسته پردازشی و تراشه گرافیکی با سرعت بالا مجهز شده است. یکی از قابلیت‌های جذاب آیفون‌های امسال، پشتیبانی آن‌ها از فناوری ۵G است که البته از هر دو فرکانس sub-5GHz و mmWave ۵G پشتیبانی می‌کنند.

اپل اعلام کرد که این ویژگی در گوشی‌های جدید آیفون ۲۰۲۰، به این گوشی امکان م‌یدهد تا از طیف وسیعی از شبکه‌ها و شرکت‌های مخابراتی پشتیبانی کنند. بدنه آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس به محافظ سرامیکی مجهز شده که می‌تواند سرسختی بیشتری را در برابر آسیب‌ها و ضربات احتمالی به ارمغان آورد.

اگر خاطرتان باشد مدل‌های پرو آیفون ۱۱ به دوربینی سه گانه مجهز بودند و سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی واید، تله‌فوتو و اولترا واید را در دل خود داشتند. در آیفونن ۲۰۲۰ نیز اپل از همین ترکیب استفاده کرده است اما تغییراتی در کیفیت لنزها اعمال شده است.

به عبارتی دیگر، در آیفون ۱۲ پرو مکس، از یک لنز تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی جدید با فاصله کانونی ۶۵ میلیمتری استفاده شده که م‌یتواند زوم اپتیکالی تا ۲.۵ برابر را به ارمغان آورد. همچنین یک لنز اولتراواید جدید نیز با دیافراگم f/۱.۶ و مهز به لرزشگیر اپتیکال در این گوشی تعبیه شده است. سنسور اولترا واید نیز حدود ۴۷ درصد وایدتر شده و عملکرد آن در ثبت عکس از محیط‌های کم‌نور ارتفای محسوسی یافته است.

اپل از آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس رونمایی کرد

اپل در این مراسم، از قابلیتی جدید به نام Apple ProRaw سخن گفت که در آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس تعبیه شده است. این ویژگی میتواند قدرت محاسباتی دوربین در عکاسی را همانند قابلیت‌های دیپ فیوژن و اسمارت اچ‌دی‌آر ارتقا دهد و عکس‌های RAW بهتری را ثبت کند.

کاربر با کمک این ویژگی میتواند مواردی همچون میزان شارپ بودن، هایلات رنگ‌ها و غیره را در عکس‌ها تغییر دهد. به گفته اپل، مدل‌های پرو از امکان ضبط ویدیوهای HDR و پشتیابنی از ضبط مستقیم در حالت دالبی ویژن اچ‌دی‌آر نیز برخوردارند. همچنین دارندگان آیفون ۱۲ میتوانند ویدیوهای دالبی ویژن اچ‌دی‌آر را مستقیما از اپلیکیشن فوتوز ویرایش کنند.

قیمت پایه آیفون ۱۲ پرو از ۹۹۹دلار و قیمت پایه آیفون ۱۲ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار آغاز خواهد شد. این گوشی‌ها در سه مدل حافظه ۱۲۸.۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه میشوند. عرضه آیفون ۱۲ پرو از ۲۳ اکتبر و عرضه آیفون ۱۲ پرو مکس نیز از ۱۳ نوامبر آغاز خواهد شد.

اپل از آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس رونمایی کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا