اپل

شش برتری آیپد ایر ۴ در برابر آیپد نسل هشتم

اپل به تازگی عرضه جدیدترین آیپدهای خود را آغاز کرده و اکنون دو تبلت به نام‌های آیپد ایر ۴ و آیپد جدید (یا به عبارتی آیپد نسل هشتم) پیش روی کاربرانی است که علاقه‌ای به مدل‌های پرو با نمایشگرهای ۱۰ اینچی ندارند.

این دو محصول از لحاظ ظاهری، شباهت چندانی به یکدیگر ندارند و هرچه از سطح به داخل بدنه می‌رویم، این تفاوت‌ها بیشتر آشکار می‌شود. در اینجا، کفه ترازو به نفع آیپد ایر ۴ سنگینی می‌کند که البته با قیمت بیشتری نیز به فروش می‌رود یعنی تقریبا ۲۷۰ دلار بیشتر از آیپد جدید. در ادمه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به برتری‌های آیپد ایر ۴ در مقایسه با آیپد نسل هشتم اپل.

نمایشگری به مراتب بهتر

آیپد ایر جدید به نمایشگری به اصلاح edge-to-edge یا همان لبه به لبه مجهز شده که اگرچه از لحاظ ابعاد، حدود ۰.۷ اینچی بزرگ‌تر است اما وجه تمایز آن، کیفیت نمایشگر به کار رفته در آیپد ایر ۴ است. اپل در آیپد نسل هشتم، از نمایشگرهای رتینای مرسوم استفاده کرده اما آیپد ایر ۴ به لیکویید رتینا به همراه قابلیت ترو ترون مجهز شده و لایه‌ای از پوشش ضدانعکاس این نمایشگر را دربرگرفته است.

این ویژگی‌ها سبب شده تا این نمایشگر از لحاظ بصری، عملکرد به مراتب بهتری را به نسبت آیپد نسل هشتم ارائه دهد. ناگفته نماند که میزان رزولوشن نمایشگر آیپد ایر ۴ نیز برابر با ۲۳۶۰ در ۱۶۴۰ عنوان شده، در حالی که آیپد کلاسیک به نمایشگری با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۶۲۰ پیکسل مجهز شده است که دقت رنگ بالاتری را برای آیپد ایر ۴ به ارمغان می‌آورد.

شش برتری آیپد ایر 4 جدید اپل در برابر آیپد نسل هشتم

درگاه USB-C

آیپد نسل هشتم، همانند مدل‌های قبل از خود به درگاه نسبتا قدیمی‌لایتنینگ برای شارژ دستگاه مجهز شده است. اما در آیپد ایر ۴، شاهد بکارگیری درگاه USB-C هستیم. قابلیتی که پیش از این در مدل‌های آیپد پرو نیز مشاهده شده بود.

این ویژگی می‌تواند برگ برنده دیگری برای آیپد ایر ۴ باشد چراکه USB-C، نه‌تنها فرآیند شارژ بهینه‌تری را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد، بلکه امکان استفاده از دیگر شارژرهای مجهز به این پورت را نیز برای تبلت فراهم می‌کند. از طرفی دیگر، سرعت انتقال اطلاعات از طریق این درگاه نسبت به لایتنینگ بیشتر شده است.

شش برتری آیپد ایر 4 جدید اپل در برابر آیپد نسل هشتم

لوازم جانبی بهتر

اگرچه شاید در نگاه اول، این تفاوت‌ها به چشم نیاید اما حقیقت ان است که این دو تبلت از لوازم جانبی و قابلیت‌های پشتیبانی متفاوتی بهره می‌برند. به عبارتی دیگر، آیپد کلاسیک تنها از اپل پنسل نسل اول پشتیبانی می‌کند و این ویژگی در خصوص نسل دوم اپل پنسل صدق نمی‌کند. اگرچه می‌توان از اسمارت کیبورد به همراه آیپد نسل هشتم استفاده کرد، اما این دستگاه از بسیاری از کیبوردهای جدید پشتیبانی نمی‌کند.

اما آیپد ایر ۴ به گونه‌ای طراحی شده که از مدل پیشرفته‌تر قلم هوشمند اپل موسوم به اپل پنسل ۲ پشتیبانی می‌کند. همچنین با اسمارت فولیو کیبورد که از تاچ‌پد بهره می‌برد، سازگاری دارد. این یعنی، دست کاربر برای استفاده از این تبلت به عنوان یک لپتاپ، بازترخواهد بود.

شش برتری آیپد ایر 4 جدید اپل در برابر آیپد نسل هشتم

حافظه ذخیره‌سازی بیشتر

آیپد نسل هشتم می‌تواند تا ۱۲۸ گیگابایت اطلاعات را در دل خود جای دهد، این در حالی است که آیپد ایر ۴ با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. اگرچه شاید برای آن‌هایی که اطلاعات زیادی را روی تبلت خود ذخیره نمی‌کنند، این ویژگی به چشم نیاید اما در این بین، کاربرانی هم هستند که حافظه ذخیره‌سازی برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌خواهند این دستگاه، نقش یک لپتاپ را نیز برایشان ایفا کند و بتوانند فایل‌های زیادی را ذخیره و در مواقع نیاز استفاده کنند.

شش برتری آیپد ایر 4 جدید اپل در برابر آیپد نسل هشتم

دوربین بهتر

اگر به عکاسی با تبلت علاقه‌مندید، بهترین انتخاب آیپد ایر ۴ خواهد بود. آیپد کلاسیک به دوربین واید ۸ مگاپیکسلی مجهز شده که می‌تواند عکس‌هایی نسبتا خوبی را ثبت کند اما اگر جزییات و کیفیت تصاویر برایتان حائز اهمیت است، راهی جز انتخاب آیپد ایر ۴ ندارید چراکه این تبلت به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده و می‌تواند نتایج متفاوتی را به ارمغان آورد.

شش برتری آیپد ایر 4 جدید اپل در برابر آیپد نسل هشتم

توان پردازشی بالاتر

آیپد نسل هشتم به پردازنده A۱۲ Bionic مجهز شده اما بار پردازش آیپد ایر ۴ را را چیپست جدید A۱۴ به دوش می‌کشد و این یعنی تفاوت بسیار در توان و قدرت پردازشی دو دستگاه. در چیپست A۱۴ از شش هسته پردازشی استفاده شده که می‌تواند تا ۴۰ درصد ارتقای عملکرد پردازشی و ۳۰ درصد افزایش توان گرافیکی دستگاه را به دنبال داشته باشد.

همچنین A۱۴ به موتور عصبی (Neural Engine) مجهز شده که می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی را در ارتقای قدرت دستگاه داشته باشد و تجربه بی‌دردسرتری را برای اجرای کارهای پیچیده همانند ویرایش ویدیوهای ۴K به دنبال داشته باشد.

شش برتری آیپد ایر 4 جدید اپل در برابر آیپد نسل هشتم

 

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا