تکنولوژی

احتمال افزایش قیمت نسل جدید آیپد پرو OLED

نسل جدید آیپد پرو OLED قرار است اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه شود. ظاهرا تغییر اساسی این دستگاه، صفحه نمایش آن است و بر اساس گزارش‌ها اپل به جای استفاده از miniLED  و LCD، بنا دارد از تکنولوژی OLED در آن استفاده کند. یک منبع مرتبط با خط تولید صفحه نمایش شرکت ال‌جی و سامسونگ، در بلاگ خود اطلاعات جالبی درباره نسل جدیدآیپد پروی اپل منتشر کرده است.

در این بلاگ اشاره شده با وجود اینکه شرکت ال‌جی، در ابتدای عرضه آیفون جدید به بازار توان تولید حجم عظیم از صفحات نمایش AMOLED  این گوشی را نداشته اما حالا بیشتر از شرکت رقیب خود-سامسونگ، پنل‌های جدید آیپد آینده را تولید کرده است. گفته می‌شود که ال‌جی قرار بوده ۶.۲ میلیون یونیت پنل جدید تولید کند اما این رقم را به ۶.۵ میلیون یونیت رسانده و عرضه انبوه آن، از ماه فوریه (بهمن) سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

این بلاگ کره‌ای ادعا کرده که ساختار پنل‌های OLED شرکت ال‌جی که قرار است در آیپد پروهای آینده ببینیم، به مراتب برتر از تکنولوژی شرکت سامسونگ است. به علاوه شرکت سامسونگ از ابتدای تولید این قطعه با مشکلاتی در رابطه با تولید گرما مواجه بوده که ال جی چنین چالشی را نداشته است.

ادعا شده اگر همه چیز بر اساس برنامه ریزی‌ها پیش رود، تکنولوژی OLED تغییر عظیمی در حوزه

تولید صفحات نمایش ایجاد خواهد کرد زیرا میزان نور، کیفیت تصویر و مصرف برق این تکنولوژی، قابل مقایسه با پنل موبایل‌های کنونی در دنیا نیست. البته در این وبلاگ اشاره شده که قیمت دستگاه‌های مجهز به این صفحات نمایش ممکن است مردم را شوکه کند.

پیش‌بینی می‌شد که اپل با نیت کاهش قیمت آیپد پرو، از پنل‌های OLED استفاده می‌کند اما ظاهرا استفاده از این تکنولوژی جدید باعث شده هم تولید این دستگاه گران تمام شده و هم قیمت نهایی اعلامی به مشتری بسیار بالاتر از حد انتظار شود.

بر اساس گزارش‌ها، قیمت آیپد پرو ۱۱ اینچی به مراتب بیشتر از مدل ۱۳ اینچی این محصول اعلام شود.

علاوه بر تغییر صفحه نمایش، آیپد پرو سال ۲۰۲۴ به تراشه M۳ ، دوربین‌های ارتقا یافته و لوازم جانبی (نسل جدید قلم Apple Pencil و Magic Keyboard) مجهز خواهد بود تا کاربر بیشترین استفاده را از قابلیت‌های این دستگاه جدید ببرد.

منبع: bgr

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا