تکنولوژی

نسل سوم فناوری دوربین زیر نمایشگر شیائومی ‌سال آینده عرضه می‌شود

شیائومی ‌قصد دارد تا تولید انبوه گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری دوربین زیر نمایشگر را در سال آینده میلادی آغاز کند.

شیائومی‌ با اعلام این خبر، عنوان کرد که از لحاظ فنی، این سومین نسل از فناوری مذکور است که توسط مهندسان این شرکت توسعه یافته است. در واقع، نسل اول و دوم این فناوری نتوانستند راه خود را به بازار گوشی‌های هوشمند باز کنند.

با این حال، شیائومی ‌به تازگی با اتشار ویدیویی در کانال خود در یوتیوب از این فناوری پرده برداشت. به گفته این شرکت، نسل جدید فناوری مذکور به دوربین اجازه می‌دهد تا از طریق شکاف‌هایی که میان زیرپیکسل‌ها وجود دارد، ببیند. در واقع، زیرپیکسل‌ها نقطه‌های قرمز، سبز و آبی هستند که با یکدیگر ترکیب شده و پیکسل‌ها را شکل می‌دهند.

طبق آنچه شیائومی ‌اعلام کرده، قسمتی از نمایشگر در بالای دوربین از تراکم پیکسلی مشابه با دیگر قسمت‌های نمایشگر برخوردار است، بنابراین، می‌تواند به طور کامل دوربین سلفی را مخفی نگه دارد. این شرکت ادامه داد که تصاویر ثبت شده با این دوبین از لحاظ کیفیت، تفاوتی با تصاویر ثبت شده با دوربین‌های سلفی امروزی نخواهند داشت.

اگرچه شیائومی ‌در این ویدیو می‌گوید که میزان روشنایی، محدوده رنگ و دقت رنگ نمایشگر در بالای دوربین سلفی با دیگر بخش‌های نمایشگر تفاوتی ندارد اما این شرکت به طور دقیق مشخص نکرد که این پنل از کدامیک از پنل‌های LCD و OLED است و از چه میزان رزولوشنی برخوردار است.

علی‌رغم آنکه شیائومی‌ مدعی شده که این دوربین سلفی به طور کامل زیر نماشگر مخفی می‌شود اما تصاویری که منتشر شده، نشان می‌دهد که سایه‌های مربعی‌شکل کوچکی زیر نمایشگر مشاهده می‌شوند.

فناوری دوربین زیر نمایشگر شیائومی‌سال آینده عرضه می‌شود

چند سالی است که شرکت‌های فعال در تولید گوشی‌های هوشمند، توسعه فناوری‌هایی برای قرار دادن دوربین سلفی زیر نمایشگر را در دستور کار قرار داده‌اند اما تا به این لحظه، شرکت‌های شیائومی‌ و اوپو دستاوردهای خود را معرفی کرده‌اند و جزو پیشگامان این عرصه به شمار می‌روند.

در این میان، مهندسان شرکت ویوو نیز فناوری جدیدی را توسعه داده که قرار بود در جریان کنگره جهانی موبایل 2020 معرفی شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو این رویداد، همچنان این فناوری در پشت پرده باقی مانده است.

البته شاید قبل از شیائومی، شرکت ZTE اسمارت فونی مجهز به دوربین زیر نمایشگر را عرضه کند چراکه اخیرا ZTE از تصمیم خود برای عرضه این گوشی که تحت عنوان Axon 20 5G شناخته می‌شود، در تاریخ یکم سپتامبر خبر داد.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا