بازیتکنولوژی

تازه‌ترین اطلاعات از کنسول پلی استیشن 5

اخیرا یکی از کاربران فضای مجازی به نام IronManPS5، اطلاعات جدیدی را در خصوص نسل جدید کنسول ‌ها های سونی به نام پلی استیشن 5 منتشر کرده که در آن به زمان عرضه، قیمت و ویژگی های پنهان این کنسول اشاره شده است.

اگرچه تاکنون افشاگران متعددی، اطلاعاتی را در خصوص این کنسول و همینطور ایکس باکس سری ایکس منتشر کرده‌اند اما بخش زیادی از پیش‌بینی‌ها‌ی IronManPS5 به واقعیت تبدیل شده یا حداقل بسیار نزدیک بوده است.

برای نمونه، او پیش مدعی شده بود که ایکس باکس سری ایکس در تاریخ ششم نوامبر عرضه خواهد شد و طولی نکشید که مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کنسول در روزهای نخست نوامبر به دست خریداران خواهد رسید. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به افشاگری‌ها‌ی این کاربر در خصوص پلی استیشن 5.

قیمت

این کاربر مدعی شد که پلی استیشن 5 با قیمت 499 دلار روانه بازارخواهد شد. نسحه دیجیتال ادیشن این کنسول نیز با حدود 100 دلار ارزان‌تر یعنی 399 دلار به فروش خواهد رفت. او زمان عرضه پلی استیشن 5 در آمریکای شمالی را بیستم نوامبر پیش‌بینی کرد. همچنین قیمت دسته وایرلس دوآل سنس این کنسول برابر با 69 دلار و استیشنن شارژ این دسته نیز برابر با 29 دلار عنوان شده است.

این کاربر همچنین اعلام کرد که سونی به همراه این کنسول، یک دوربین اچ‌دی را نیز عرضه خواهد کرد با قیمت 69 دلار به فروش خواهد رفت. در کنار این محصول، شاهد عرضه یک هدست وایرلس به نام PULSE 3D خواهیم بود که بهای آن حدود 159 دلار تعیین خواهد شد.

از دیگر محصولاتی که به آن پرداخته شده می‌توان به ریموت Media برای پلی استیشن 5 و همچنین استند عمودی ویژه این کنسول اشاره کرد که به ترتیب با قیمت 29 و 24 دلار عرضه خواهند شد. علاوه بر این، هدست جدید واقعیت مجاری پلی استیشن VR نیز احتمالا برای این هدست تولید شده که گفته می‌شود در پاییز 2021 و با قیمت 399 دلار به دست خریداران خواهد رسید.

زمان عرضه

این کاربر در پیام‌ها‌ی توییتری خود، بیستم نوامبر را به عنوان زمان عرضه پلی استیشن 5 در اغلب کشورهای جهان پیش‌بینی کرد. به اعتقاد وی، بسیاری از محصولات جانبی این کنسول نیز در زمان یادشده روانه بازار خواهند شد.

با این حال، او مدعی شد که ژاپنی‌ها‌ حدود یک هفته زودتر از سایر کشورها می‌توانند لذت کار با این کنسول را تجربه کنند. IronManPS5 در توییتی نوشت که پیش‌فروش این کنسول بعد از کسب تاییدیه FCC آغاز خواهد شد.

قابلیت‌ها‌

اگرچه نمی‌توان با قاطعیت در خصوص درستی ادعاهای این کاربر درباره ویژگی‌ها‌ی پلی استیشن 5 سخن گفت، اما IronManPS5 به مواردی اشاره کرده که تاکنون کمتر کسی به آن‌ها‌ پرداخته که در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این موارد.

– دسته جدید‌ها‌ پلی استیشن 5 به یک بلندگوی داخلی مجهز خواهد بود که می‌تواند برخی از صداهای‌ها‌ را پخش کند. این ویژگی جدای از بلندگوی تلویزیون یا بلندگوهای اکسترنال عمل خواهد کرد

– ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات در پلی استیشن 5 برابر با 825 گیگابایت بوده و خبری از حافظه یک ترابایتی نیست. از این ظرفیت، 175 گیگابایت به نرم‌افزار سیستم اختصاص خواهد داشت و چیزی حدود 700 گیگابایت در اختیار گیمرها قرار خواهد گرفت

– در باکس پلی استیشن 5 و همچنین پلی استیشن 5 دیجیتال ادیشن، علاوه بر کنسول، یک دسته وایرلس دوآل سنس، یک کابل USB-C برای شارژ این دسته، یک کابل شارژ 1.5 متری و یک کابل HDMI 2.1 پریمیوم‌ها‌ی اسپید جای خواهند داشت

– پلی استیشن 5 به یک مرورگر وب قوی‌تر، سریع‌تر و با عملکرد بهتر مجهز خواهد بود

– نرم‌افزار کنسول پلی استیشن 5 مبتنی بر FreeB SD 12 خواهد بود

– بعد از خرید و راه‌اندازی کنسول و البته اتصال به اینترنت، یک بروزرسانی نرم‌‌افزاری برای این کنسول ارسال خواهد شد. البته می‌توان از طریق کابل USB، فایل‌ها‌ی دانلود شده را دریافت کرد

– دیسک ریدر بلو-ری پلی استیشن 5 از سرعت بالاتری نسبت به مدل بکاررفته در نسخه قبل این کنسول برخوردار خواهد بود. پلی استیشن 5 قادر به اجرای سی‌دی‌ها‌ی صوتی نخواهد بود و از دی‌وی‌دی، دیسک‌ها‌ی بلو-دی و دیسک‌ها‌ی بلو-دی اولترا اچ‌دی پشتیبانی خواهد  کرد

– کنسول پلی استیشن 5 از مصرف برق کمتری در مقایسه با کنسول قبل از خود بهره می‌برد

– اگرچه امکان استفاده از استانداردهای ویدیویی رزلووشن 4K از طریق HDMI 2 برای کاربران مهیاست، اما خروجی HMDI 2.1 می‌تواند امکان بهره‌گیری کامل از ویژگی‌ها‌یی همچون نرخ رفرش متغیر (VRR) و حالت تاخیر کم خودکار (ALLM) را برای کاربران فراهم می‌کند

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا