بازیمایکروسافت

مشخصات ایکس‌باکس سری ایکس مایکروسافت اعلام شد

مایکروسافت ساعاتی پیش مشخصات کامل کنسول بازی جدید یعنی ایکس‌باکس سری ایکس را منتشر و اعلام کرد که این دستگاه از حافظه قابل ارتقا بهره می‌برد و می‌تواند بازی‌ها‌ را با سرعت بیشتری نسبت به مدل‌ها‌ی قبل اجرا کند.

در این کنسول از پردازنده مرکزی AMD Zen 2 مجهز به هشت هسته با سرعت کلاک 3.8 گیگاهرتز برای هر کدام از هسته‌ها‌، تراشه گرافیکی RDNA 2 با توان 12 ترافلاپسی  و 52 واحد محاسباتی با فرکانس 1.82 گیگاهرتزی استفاده شده است.

این تراشه‌ها‌ مبتنی بر فناوری ساخت 7 نانومتری تولید شده اند و یک رم  16 گیگابایتی GDDR6 و حافظه ذخیره‌سازی 1 ترابایتی NVME SSD را در کنار خود می‌بینند. مایکروسافت در ایکس‌باکس سری ایکس از دو مینبورد استفاده کرده که به صورت کامپکت کنار هم جای گرفته‌اند. این دستگاه از طریق یک فن 130 میلیمتری و جابجایی هوا از پایین بدنه به بالا خنک می‌شود.

این امکان فراهم شده تا از طریق کارت‌ها‌ی حافظه یک ترابایتی جانبی، حافظه دستگاه را ارتقا داد. این کارت‌ها‌ را می‌توان با درگاه USB 3.2 به کنسول متصل کرد. مایکروسافت اعلام کرده که به دنبال ارائه تجربه بازی با رزولوشن 4K و تا نرخی بین 60  و 120 فریم بر ثانیه است.

یکی از ویژگی‌ها‌ی جالب ایکس‌باکس سری ایکس که مایکروسافت از آن سخن گفت، زمان بارگذاری و یا همان لود شدن بازی‌ها‌ست. طبق ویدیویی که اخیرا در این رابطه منتشر شده، ایکس‌باکس سری ایکس توانست بازی State of Decay 2 را حدود 40 ثانیه سریع‌تر از کنسول ایکس‌باکس وان ایکس لود کند.

مایکروسافت در این کنسول از حافظه‌ها‌ی SSD استفاده و تمرکز خود را روی سرعت سرعت و زمان لود شدن معطوف کرده است. این شرکت از معماری جدیدی تحت عنوان Xbox Velocity Architecture در ایکس‌باکس سری ایکس استفاده کرده که منجر به هماهنگی بیشتر سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه در استریم بازی خواهد شد.

مشخصات ایکس‌باکس سری ایکس مایکروسافت اعلام شد

مایکروسافت همچنین اطلاعاتی را در خصوص قابلیت رهگیری پرتو ایکس‌باکس سری ایکس ارائه داد که با کمک آن، می‌توان تغییرات نوردهی واقعی‌تری را به بازی‌ها‌ اضافه کرد. همچنین، سایه‌ها‌ و افکت‌ها‌ سینمایی نیز به بازی‌ها‌ اضافه خواهند شد.

این کنسول جدید از رزولوشن 8K و نرخ 120 فریم بر ثانیه در اجرای بازی پشتیبانی می‌کند. همچنین مایکروسافت با تولیدکنندگان بزرگ تلویزیون‌ها‌ در جهان وارد همکاری شده تا بتواند تجربه بهتری از اجرای بازی‌ها‌ی این کنسول را روی این تلویزیون‌ها‌ برای کاربران رقم بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا