شبکه‌های اجتماعیمتا

قابلیت بررسی صحت اطلاعات پیام ها به واتساپ اضافه شد

واتساپ در حال تست و ارزیابی قابلیت جدیدی است که امکان بررسی صحت و درستی پیام‌های ارسالی از سوی کاربران را در فضای وب فراهم می‌کند.

به گفته واتساپ، قابلیت مذکور به شکل ابزاری شبیه به یک ذره‌بین شیشه‌ای در کنار پیام‌های فروارد شده کاربران ظاهر خواهد شد که با ضربه زدن روی آن، پیامی‌ظاهر و از کاربر پرسیده می‌شود که آیا تمایل به بررسی صحت اطلاعات ارسالی از طریق جست‌وجو در گوگل را دارد، یا خیر.

با انتخاب گزینه «Search Web»، کاربر به صفحه سرچ گوگل هدایت خواهد شد و جدیدترین اطلاعات و اخبار مربوط به موضوع فروارد شده، نمایش داده خواهد شد. طبق آنچه واتساپ اعلام کرده، ویژگی مذکور به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیام‌ها را بدون آن‌ها شرکت واتساپ ببیند، از طریق مرورگر خود بارگذاری کنند.

با کمک این قابلیت، کاربران می‌توانند به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، صحت و سقم یک پیام را که بارها به اشتراک گذاشته شده، بررسی کنند. البته آیکون فلش دوتایی فروارد، برای پیام‌هایی که چندین بار ارسال می‌شوند، همچنان قابل مشاهده است و از این طریق نیز می‌توان به پیام‌هایی با دفعات ارسال زیاد پی برد.

گستردگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی، این بستر را به محیطی مناسب و پربیننده برای انتشار اخبار و اطلاعات جعلی در خصوص موضوعات مختلف تبدیل کرده است. قابلیت فروارد کردن پیام‌ها در واتساپ نیز به انتشار بیشتر این پیام‌ها کمک کرده و واتساپ برای مقابله با این مساله، محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال کرده است.

قابلیت بررسی صحت اطلاعات پیام ها به واتساپ اضافه شد

منبع
Gizmodo

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا