متا

آخرین اطلاعات از پرونده شکایت واتساپ علیه شرکت اسرائیلی NSO Group

یکی از قضات دادگاه فدرال آمریکا اعلام کرد که روند بررسی به پرونده شکایت فیسبوک و واتساپ علیه شرکت نرم افزاری اسرائیلی NSO Group به جریان خواهد افتاد.

فیلیپ همیلتون، قاضی دادگاه منطقه شمالی کالیفرنیا، بخش زیادی از استدلال‌های شرکت NSO Group در خصوص پرنده مذکور را که در ماه آوریل امسال و به منظور رد اتهامات وارده، ارائه شد، نپذیرفت و اعلام کرد که روند بررسی این شکایت، می‌تواند ادامه یابد.

در اکتبر سال گذشته بود که واتساپ و شرک مادر آن یعنی فیسبوک، شکایتی را علیه شرکت اسرائیلی NSO Group تنظیم و اعلام کردند که این مجموعه از آسیب‌پذیری موجود در تماس‌های صوتی اپلیکیشن واتساپ سوءاستفاده کرده و بدافزارهایی را به بیش از 1400 نفر از کاربران این اپلیکیشن پیام‌رسان ارسال کردند.

بخش زیادی از این افراد از روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر، مخالفان سیاسی، دیپلمات‌ها و مقامات ارشد دولتی بودند که بدافزاری این شرکت اسرائیلی برای آن‌ها ارسال شد. همچنین واتساپ و فیسبوک ادعا کردند این شرکت، نرم‌افزاری جاسوسی را تحت عنوان پگاسوس (Pegasus) طراحی کردند که قادر به استخراج اطلاعات مهمی‌از قبیل پیام‌ها، تاریخچه جست‌وجو و مخاطبان از گوشی‌های هدف بود.

سپس این شرکت، اطلاعات گردآوری شده را به مشتریانی از کشورهای بحرین، امارات و مکزیک می‌فروخت. در بخشی از موارد مطرح شده از سوی شرکت اسرائیلی NSO Group در رفع اتهامات از خود، آمده بود که این شرکت، با دولت‌های خارجی در تعامل است و با کمک فناوری‌های خود، به مبارزه علیه تروریسم و دیگر جرائم مهم اقدام می‌کند. اما قاضی همیلتون، در پاسخ به NSO Group نوشت که این اطلاعات و دفاعیه پذیرفتنی نیستند.

سخنگوی واتساپ در ایمیلی به وب‌سایت TchCrunch نوشت: از تصمیم دادگاه فدرال و از اینکه به ما اجازه داده شد تا ادعای خود در خصوص اقدام غیرقانونی شرکت NSO Group را اثبات کنیم، بسیار خوشحال هستیم. بر اساس این تصمیم، ما می‌توانیم به اسناد و اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه فعالیت شرکت مذکوردسترسی داشته باشیم.

وب‌سایت نامبرده با شرکت اسرائیلی NSO Group نیز ارتباط برقرار کرد تا نظر آن‌ها در این خصوص جویا شود که این پاسخ را دریافت کرد: ما قویا ادعای با اتهامات مطرح شده مخالفیم و با جدیت با آن مبارزه خواهیم کرد.

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا