اپلسامسونگهواوی

اپل، تنها شرکتی که در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ رشد فروش داشت

بازار گوشی‌های هوشمند جهان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی، افتی ۱۴ درصدی را تجربه کرد و اغلب شرکت‌ها، گوشی‌های کمتری را به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته به فروش رساندند.

اما مرکز تحقیقاتی Canalys درجدیدترین گزارش خود از وضعیت عملکرد شرکت‌ها نوشت که در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، اپل تنها شرکت بزرگی بوده که رشد فروش را در این بازه زمانی تجربه کرده است.

طبق این گزارش، فروش اپل در فصل دوم ۲۰۲۰ برابر با ۴۵.۱ میلیون گوشی آیفون برآورده شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، افزایشی ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. طبق بررسی‌های Canalys، شیوع ویروس کرونا در طی ماه‌های اخیر تاثیر سوئی را بر فروش اسمارت فون‌ها در جهان گذاشته به طوری که در مجموع حدود ۲۸۴.۷ میلیون دستگاه گوشی در سه ماهه دوم توسط تولیدکنندگان به فروش رفته است.

آمارهای سال قبل اما نشان می‌دهد که فعالان بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، بالغ بر ۳۳۱.۸ میلیون دستگاه گوشی را به بازار عرضه کردند. در این بین، هواوی برای اولین بار توانست در زمینه فروش گوشی، سامسونگ را پشت سر بگذارد و فروش ۵۵.۸ میلیون دستگاه را برای خود ثبت کند. هواوی اکنون در بازار گوشی‌های هوشمند حرف اول را می‌زند.

سامسونگ نیز با فروش ۵۳.۷ میلیون دستگاه گوشی، در رده دوم جای گرفته به دنبال آن، اپل را می‌بینیم که فروش ۴۵.۱ میلیون دستگاهی برای آن ثبت شده است. اگرچه فروش هواوی و سامسونگ از اپل بیشتر بوده اما هر دو شرکت به ترتیب افت فروشی ۵ و ۳۰ درصدی را به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کردند.

گفتنی است اگرچه فروش آیفون ۱۱ نیز در این بازه زمانی نسبتا خوب عنوان شده اما این شرکت بخش زیادی از موفقیت و رشد فروش خود را مدیون نسل جدید آیفون SE خود است که توانسته نگاه کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند.

 

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا