ایران

رونمایی یکتانت بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی «یکتاونچرز»

یکتانت، بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران، طی یک نشست خبری بازوی سرمایه‌گذاری خود را با نام «یکتاونچرز» معرفی کرد. یکتاونچرز که در واقع به صورت سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی یا Corporate Venture Capital (CVC) فعالیت می‌کند، از این پس کلیه امور مربوط به سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ یکتانت را برعهده خواهد داشت.

تا پیش از این، پورتفولیو هلدینگ یکتانت شامل ۱۵ کسب‌وکار بود و حالا قرار است مدیریت این پورتفولیو، ساختارمندتر و به شکل متمرکزی صورت گیرد. تعدادی از کسب‌وکارهای موجود در یکتاونچرز در هلدینگ یکتانت ایجاد شده‌اند و در عین حال تعداد دیگری نیز از نوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا ادغام و تملیک به این مجموعه پیوسته‌اند.

در این نشست که با حضور مهدی فروغی، مدیرعامل یکتانت و همچنین محمدرضا علمی‌فرد، مدیرعامل یکتاونچرز برگزار شد، فرآیندها و ساختار سرمایه‌گذاری یکتاونچرز بر روی کسب‌وکارهای به بحث گذاشته شد. در بخش‌هایی از این نشست، علمی‌فرد با اشاره به مدل‌های سرمایه‌گذاری یکتاونچرز خاطر نشان کرد: «ما به سه مدل بحث مشارکت و سرمایه‌گذاری را پیش می‌بریم؛ اولین مدل، سرمایه‌گذاری به شکل خطرپذیر است. در مدل دوم به دنبال ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید با مشارکت کارآفرینان و مدیران باتجربه کشور هستیم و آخرین مدل از سرمایه‌گذاری یکتاونچرز هم به بحث ادغام و تملیک اختصاص دارد.»

به‌طور کلی یکتاونچرز برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارها وارد حوزه‌هایی می‌شود که به نوعی در زنجیره ارزش هلدینگ یکتانت قرار می‌گیرند. سمت‌وسوی اصلی این حوزه‌ها شامل تبلیغات و بازاریابی، کسب‌وکارهای B2B و همچنین رسانه‌ و تولید محتوا می‌شود. ورود یکتاونچرز به هر کدام یک از کسب‌وکارها در قالب سرمایه‌گذار نیز می‌تواند به اشکال مختلف و بنا بر توافقات با کسب‌وکارها صورت گیرد.

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا