تکنولوژی

دستاورد دیزنی در فناوری دیپ فیک را در این ویدیو ببینید

دیپ فیک یا همان جعل عمیق، تکنیکی جدید مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است که در طی ماه‌ی اخیر با بحث و جدل‌ی زیادی از سوی موافقان و مخالفان استفاده از آن همراه بوده است.

حتی اخیرا از این فناوری به عنوان چالشی جدید در عرصه سیاست یاد شده و کارشناسان، نسبت به تاثیر سوء آن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده‌اند. در همین رابطه، شرکت‌یی همچون گوگل، توییتر و فیسبوک برای مقابله با انتشار محتواهای دیپ فیک وارد عمل شده‌اند.

اما دپپ فیک می‌تواند همانند بسیاری از فناوری‌، مزیت‌ی خاص به خود را داشته باشد که در این میان شرکت دیزنی سعی دارد تا از آن در صنعت فیلمسازی استفاد کند. این شرکت چند سالی است که تیمی‌را در Disney Research Studios جهت ارتقای فناوری دیپ فیک اختصاصی خود گرد هم آورده و توانسته به موفقیت‌یی نیز دست یابد.

اما اخیرا این شرکت با انتشار گزارشی، اطلاعاتی را در خصوص دستاوردهای مهندسان خود در زمینه تولید دیپ فیک‌یی واقعی‌تر ارائه داد. آنچه تلاش دیزنی را در این زمینه نسبت به سایر رقبا متمایز کرده، تمرکز آن روی ارتقای رزولوشن و مگاپیکسل ویدیوها بود.

تا پیش از این، شرکت DeepFake Lab، دیپ فیک‌یی با رزولوشن 156 در 256 پیکسل را ارائه می‌داد اما دیزنی توانسته این عدد را به 1024 در 1024 پیکسل ارتقا دهد که میزان قابل توجهی به حساب می‌آید. با این رزولوشن، نه تنها ویدیوهای دیپ فیک به واقعیت نزدیک‌تر خواهند شد، بلکه از وضوح بیشتری برای نمایش در نمایشگرهای بزرگ برخوردار خواهند بود.

اگرچه هنوز دیزنی اطلاعاتی را در خصوص نحوه استفاده و بکارگیری این فناوری ارائه نداده، اما حوزه فعالیت این شرکت بیانگر آن است که احتمالا از این فناوری در فیلم‌ و برنامه‌ی تلویزیونی آینده خود بهره خواهد برد. با این حال، پیشرفت در فناوری دیپ فیک می‌تواند زمینه‌ساز تحولی بزرگ در عرصه فیلمسازی باشد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا