هوش مصنوعی

چین، انتشار محتوای «دیپ‌فیک» را جرم اعلام کرد

دولت چین روز گذشته اساس‌نامه‌ای را منتشر کرده تا از طریق آن از انتشار اخبار دروغین و ویدیوهای گمراه کننده که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته‌ شده‌اند جلوگیری کند. طبق این قانون جدید، انتشار اطلاعات غلط یا ویدیوهای «دیپ‌فیک» آنلاین بدون اشاره دقیق به اینکه محتوا با استفاده از هوش مصنوعی یا واقعیت افزوده تولید شده است، غیرقانونی تلقی می‌شود. اعلام نکردن این مسئله توسط منتشر کننده محتوا، جرم به حساب می‌آید.

این قانون جدید قرار است با آغاز سال نو میلادی توسط سازمان فضای سایبری دولت چین اجرایی شود. ظاهرا این قانون دولت چین طیف عظیمی را شامل می‌شود چراکه دولت اعلام کرده این قانون، کاربران منتشر کننده و همچنین سرویس‌های میزبانی را که این دسته از محتوا روی آنها قرار گرفته، شامل می‌شود. لازم به ذکر است دولت آمریکا نیز اخیرا چنین قانون مشابهی را در رابطه با محتوای «دیپ‌فیک» تصویب کرده بود.

ماه گذشته کالیفرنیا به عنوان اولین ایالت در آمریکا، استفاده از دیپ فیک را در کمپین‌های و تبلیغات سیاسی ممنوع اعلام کرده بود. طبق این قانون که با نام «AB 720» شناخته شده، انتشار صوت، تصویر و ویدیوهایی که جنبه غلط و یا غیرواقعی از صحبت‌ها یا اقدامات سیاست‌مداران را جلوه دهد، جرم به‌حساب می‌آید.

از طرفی نیز پلتفرم‌هایی نظیر فیسبوک و توییتر در تلاش هستند ابزارهای جدیدی جهت تشخیص محتوای دیپ فیک و جلوگیری از گسترش این دسته از محتوا در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنند. توییتر هفته گذشته اعلام کرد که در حال پیش‌نویس سیاست‌نامه‌ای جدید در خصوص مبارزه با محتوای دیپ‌فیک است.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا