خودروخودرو الکتریکی

همکاری ولوو با وایمو برای تولید خودرهای الکتریکی خودران

شرکت ولوو و وایمو اعلام کردند که همکاری تازه‌ای را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی خودران به منظور استفاده در سرویس حمل و نقل آغاز کردند.

اگرچه فعلا جزییات اندکی در خصوص این قراراداد همکاری منتشر شده، اما این دو شرکت قصد دارند تا با کمک دانش مهندسان خود، فناوری سطح 4 (Level-4) خودران را برای استفاده در موقعیت‌ها و شرایط مختلف جاده‌ای توسعه دهند.

وایمو در حال حاضر جزو زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ آلفابت به حساب می‌آید و چند سالی است که در زمینه فناوری‌های خودران و آزمایش خودرهای مجهز به این قابلیت فعالیت دارد. آدام فراست، از مدیران ارشد وایمو در این خصوص گفت: اهداف گروه خودروسازی ولوو با برنامه‌های ما در زمینه ایجاد خودروهایی خودران در آینده که از ایمنی بالا، آلایندگی پایین و دسترسی راحت‌تر برای حمل و نقل برخوردارند، همخوانی دارد.

هنریک کرین، مدیر ارشد فناوری ولوو نیز در این رابطه گفت که همکاری با وایمو فرصت‌های کسب‌وکاری جدید را نه تنها برای این شرکت بلکه برای سایر برندهای تحت نظر ولوو نیز فراهم می‌کند. از جمله این برندها می‌توان به Polestar اشاره کرد که تولید محصولات لوکس تمام الکتریکی را بر عهده دارد.

ولوو و Polestar پیشتر اعلام کردند که در سال جاری میلادی، خودروهای الکتریکی جدید خود را روانه بازار آمریکا و کشورهای اروپایی خواهند کرد. خودروی Polestar 2 که یک سدان الکتریکی است طی ماه‌های آتی عرضه خواهد شد. مدل ولوو XC40 Recharge نیز در ماه‌های پایانی به دست خریداران خواهد رسید.

هر دو خودروی الکتریکی نامبرده از باتری‌های 78 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برند که قادرند با یک با شارژ، انرژی مورد نیاز برای پیمودن مسافت 400 کیلومتری را تامین کنند. وایمو و ولوو اولین اولویت خود را تامین و تضمین امنیت فناوری خودران اعلام کرده‌اند.

اگر خاطرتان باشد ولوو در ماه مه میلادی امسال رسما اعلام کرد که نسل جدید خودروهای خود را به فناوری لیدار مجهز خواهد کرد. اگرچه استفاده از این فناوری، هزینه‌بر خواهد بود اما نقشی کلیدی را در خودروهای خودران ایفا می‌کند.

 

منبع
Electrek

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا