تکنولوژی

اولین خودرو تمام الکتریکی ولوو معرفی شد

ولوو پیشتر از تصمیم خود برای رونمایی از اولین خودرو تمام الکتریکی ساخت مهندسان این شرکت تا سال 2019 خبر داده بود. اکنون این شرکت سوئدی به وعده خود عمل کرد و در شهر لس آنجلس از این خودرو که تحت عنوان XC40 Recharge شناخته می‌شود، پرده برداشت.

هاکان ساموئلسون، مرد شماره یک ولوو با اشاره به تهدیدی که تغییرات آب و هوایی آینده بشریت را تهدید می‌کنند، عنوان کرد خودروی XC40 Recharge اولین محصول تمام الکتریکی تحت برند Recharge محسوب می‌شود که می‌تواند آغازی بر پایان تولید خودروهای بنزینی این شرکت در آینده بسیار نزدیک باشد.

محصولات جزو یکی از ایمن‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شوند و این شرکت در تلاش است تا بتواند سازگاری با محیط زیست را نیز به جمع ویژگی‌های خودروهای خود اضافه کند. و اما در خصوص XC40 Recharge باید گفت که این خودروی تمام الکتریکی مبتنی بر استاندارد WLTP اروپا طراحی شده و قادر است با یک باتری پُر، تا 400 کیلومتر را بپیماید.

به گفته ولوو، توان این خودرو برابر با 408 اسب بخار عنوان شده است. اگر از فناوری شارژ سریع برای شارژ خودرو استفاده می‌شود، می‌توان در مدت زمان 40 دقیقه، میزان شارژ باتری را از صفر به 80 درصد رساند.

ولوو هنوز حرفی از قیمت XC40 Recharge نزده؛ با این حال، پیش‌سفارش این محصول با پرداخت هزار دلار به عنوان ودیعه آغاز شده است. آندرز گوستافون، از مدیران ارشد ولوو گفت که خودروی تمامی‌الکتریکی XC40 Recharge پیشتر گفته بود که این محصول با قیمتی بین 48 تا 50 هزار دلار عرضه خواهد شد.

ولوو علاوه بر معرفی این خودرو، وعده‌هایی را نیز در خصوص تلاش این شرکت برای مراقبت از محیط زیست داد و عنوان کرد که تلاش می‌کند تا پایان سال 2025، نیمی‌از خودروهای تولید خود را به صورت الکتریکی تولید و روانه خیابان‌ها کند. همچنین وعده داد که تولید گاز کربن در خودورهای خود را تا 40 درصد تقلیل خواهد داد.

از طرفی دیگر، ولوو از تصمیم خود برای استفاده از مواد بازیافتی و قابلیت استفاده مجدد در خودروهای این شرکت خبر داد. ولوو انتظار دارد تا سال 2025، چیزی حدود 25 درصد از موادی با قابلیت بازیافت، برای ساخت خودروهای این شرکت استفاده شود.

این روزها، شرکت‌های بزرگ دنیا به ابداع روش‌هایی برای به حداقل رساندن تولید کربن و همچنین استفاده از باتری‌های الکتریکی در خودروهای خود روی آورده‌اند. سال گذشته، طرحی برای شرکت‌های خودروساز معرفی شد تا بتوانند حدود 25 درصد از خودروهای خود را با میزان آلایندگی صفر تولید کنند.

در این میان، شرکت فورد اعلام کرد که سرمایه‌ای نزدیک به 11.5 میلیارد دلار را برای تولید خودروهای تمام الکتریکی خود تا سال 2022 در نظر گرفته است. تویوتا نیز وعده داد که تا سال 2023، تق

ریبا 25 درصد از خودروهای تولیدی خود را با آلایندگی صفر تولید خواهد کرد. البته مرسدس بنز نیز برنامه‌هایی را در سر دارد و اخیرا اعلام کرد که تا سال 2030، نیمی‌از محصولات خود را به صورت الکتریکی روانه بازار خواهد کرد.

ولوو که هم‌اکنون تحت مالکیت هلدینگ چینی Geely Holding قرار دارد، پیشتر قول داده بود که تا سال 2019 خودروهایی مجهز به سوخت صرفا بنزینی را به صفر خواهد رساند و محصولات تمامی‌الکتریکی و یا هیبریدی را برای طرفداران برند خود عرضه خواهد کرد.

هنریک گرین، از دیگر مدیران ارشد ولوو در این رابطه گفت مساله تغییرات آب و هوایی، چیزی نیست که بتوان آن را با قدم‌های آهسته و اقدامات نصفه و نیمه، حل کرد. تنها راه برای رفع این معضل، تولید خودروهای تمام الکتریکی و مجهز به سوخت‌های تجدیدپذیر است.

ولوو اعلام کرد که از این پس، تمامی‌مدل‌های الکتریکی این شرکت، برند Recharge را با خود یدک خواهند کشید. این شرکت در نیمه نخست سال 2019 میلادی، حدود 355 هزار خودرو را در سراسر جهان به فروش رسانده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، افزایش فروشی 2.5 درصدی را نشان می‌دهد.

منیع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا