اپل

ویژگی‌های پنهان در آی او اس 14 که احتمالا از آن بی خبر بودید

کنفرانس توسعه دهندگان اپل در سال 2020 چند روز قبل برگزار شد و علاقه‌مندان به برند اپل با پلتفرم جدید آی او اس 14 و ویژگی‌های آن آشنا شدند.

اما آنچه اپل در این رویداد از نسخه جدید سیستم عامل آی او اس سخن گفت، نوک قله کوهی یخی بود که بخش زیادی از آن در زیر آب قرار دارد. از این رو، در ادامه قصد داریم تا به نمونه‌هایی از این ویژگی‌های مخفی در آی او اس 14 که از نسخه بتای این پلتفرم استخراج شده، اشاره کنیم.

قابلیت Back Tap

به کمک این ویژگی می‌توان تنها از طریق دو یا سه بار ضربه زدن به بدنه پشتی دستگاه، دستورات مختلفی را اجرا کرد. از جمله کاربردهای این قابلیت می‌توان به بازگشت به هوم اسکرین، باز کردن اپ سوییچر یا فعال کردن دستیار صوتی سیری اشاره کرد.

سیستم تشخیص صدا

در آی او اس 14، گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد می‌توانند صداهای مشخصی را شناسایی کرده و بعد از شنیده شدن، به کاربر اطلاع دهند. این صداها شامل صدای آلارم دود یا آژیرخطر، گریه نوزاد، صدای گربه یا سگ، بوق خدرو، صدای زنگ خانه یا صدای آب می‌شوند.

پشتیبانی از رزولوشن 4K در یوتیوب

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، کاربران آیفون می‌توانند ویدیوهایی یوتیوب را با کیفیت بالای 4K در دستگاه‌های خود مشاهده کنند. این امکان هم از طریق اپلیکیشن رسمی‌یوتیوب و هم مرورگر سافاری برای کاربران عرضه شده است.

قابلیت تصویر در تصویر برای فیس تایم

یکی دیگر از قابلیت‌های آی او اس 14، حالت تصویر در تصویر (Picture-in-picure) است که حتی می‌توان در حین تماس صوتی یا تصویری فیس تایم نیز از آن استفاده کرد. برای مثال، زمانی که کاربر در حین برقراری تماس تصویری فیس تایم است و همزمان پیامی‌را در دستگاه خود دریافت می‌کند، می‌تواند بدون آنکه از صفحه تماس خارج شود، به سایر قسمت‌های پلتفرم رفته و نوتیفیکیشن‌ها را بررسی کند.

قابلیت جست‌وجو ایموجی

تا پیش از این، پیدا کردن ایموجی‌های کم کاربرد برای کاربران آیفون، امری سخت و وقت‌گیر بود. اما در آی او اس 14، این امکان برای کاربران فراهم شده تا بتوانند با تایپ کردن کلمه یا عباراتی خاص، ایموجی‌های مرتبط را پیدا یا استفاده کنند.

انتخاب اپلیکیشن‌های پیش‌فرض به سلیقه کاربر

آی او اس 14 برای اولین بار، به کاربران این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن مرورگر یا ایمیل پیش‌فرض دستگاه را به سلیقه خود انتخاب کنند. در اینجا، کاربر می‌تواند به جای سافاری از کروم به عنوان مرورگر پیش‌فرض استفاده کند.

تشخیص میزان نویز با ایرپاد

در آی او اس 14، ایرپاد اپل به قابلیت اندازه‌گیری میزان نویز مجهز خواهد بود. در حین پخش موسیقی، صفحه‌ای که نشان‌دهنده میزان دسیبل صوت در حال پخش است ظاهر می‌شود. در اینجا، کاربر می‌تواند میزان فرکانس‌ها را با توجه به نیاز خود کم یا زیاد کند. اگر کاربر قابلیت Live Listen را فعال کند، اطلاعاتی را در خصوص میزان نویز محیط دریافت خواهد کرد. این ویژگی می‌بایست از طریق مراحعه به کنترل سنتر دستگاه فعال شود.

نونیفیکیشن وضعیت باتری در آیپاد

بی‌تردید کاربران ایرپاد بارها با خالی شدن شارژ هدست وایرلس خود مواجه شده‌اند. اما در آی او اس 14، شاهد اضافه شدن ویژگی جدیدی هستیم که می‌تواند نوتیفیکیشن‌هایی را در خصوص خالی شدن شارژ باتری به نمایش درآورد. این قابلیت کمک می‌کند تا افراد بتوانند ایرپاد خود را شارژ کنند تا در مواقع حساس، مشکلی پیش نیاید.

تغییر سن مموجی‌ها

اپل در جریان کنفرانس خود اعلام کرد به لطف قابلیت جدیدی که به مموجی‌ها در آی او اس 14 اضافه شده، کاربران می‌توانند حتی سن مموجی‌ها را نیز تغییر دهند تا نتیجه نهایی، طبیعی‌تر به نظر برسد. به گفته اپل، شش گزینه سن در این قابلیت تعبیه شده است.

پنهان کردن هوم اسکرین‌های کم کاربرد

به لطف قابلیت App Library در آی او اس 14، کاربران آیفون می‌توانند صفحات هوم اسکرینی را که به ندرت از آن استفاده می‌کنند، پنهان کنند.

تماس چشمی‌در فیس تایم

حفظ تماس چشمی‌با مخاطب در حین تماس‌های ویدیویی فیس تایم، کار سختی است. اما در آی او اس 14، تغییراتی اعمال شده که به کاربر کمک می‌کند تا ارتباط چشمی‌خود را حتی در هنگامی‌که به نمایشگر دستگاه نگاه می‌کند، داشته باشد. این ویژگی قرار بود در آی او اس 13 عرضه شود، اما در نهایت با آی او اس 14 در اختیار کاربران قرار گرفت.

افزایش سرعت اپلیکیشن دوربین

بروزرسانی‌های قابل توجهی در اپلیکیشن دوربین آی او اس 14 اعمال شده به طوری که زمان مورد نیاز برای ثبت عکس، حدود 25 درصد کاهش یافته و سرعت ثبت عکس‌های پرتره نیز حدود 15 درصد ارتقا یافته است. اپل هنچنین قابلیت QuickTake را نیز به این دوربین اضافه کرده که در حال حاضر برای گوشی‌های جدید آیفون یعنی آیفون ایکس آر، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس قابل استفاده است.

نمایش دوربین‌های کنترل سرعت در اپل مپس

کاربران در آی او اس 14، از طریق نقشه اپل مپس می‌توانند از محل قرارگیری دوربین‌های کنترل سرعت و همچنین چراغ‌هار راهنمایی باخبر شوند. همچنین، مپس به کاربر اطلاع می‌دهد در حال نزدیک شدن به دوربین‌های کنترل سرعت است.

 

منبع
Cltofmac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا