ایلان ماسکتکنولوژیویروس کرونا

تست کرونای تعدادی از کارکنان تسلا مثبت اعلام شد

با شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و تعطیلی کسب‌وکارها، فعالیت کارخانه خودروسازی تسلا در کالیفرنیا نیز متوقف شد. اما ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا علی‌رغم هشدارها از سوی مقامات بهداشت و سلامت منطقه، تصمیم به بازگشایی مجدد این کارخانه گرفت.

حال گزارش‌ها حاکی از آن است که بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، کار دست ایلان ماسک داده و تست کرونای برخی از کارکنان این شرکت مثبت اعلام شده است.

نشریه واشنگتن پست با انتشار گزارشی نوشت که تعدادی از کارکنان کارخانه تسلا در فریمونت ایالت کالیفرنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و اجازه حضور در کارخانه این شرکت را ندارند. تسلا و مقامات شهرستان آلامدا (محلی که کارخانه فریمونت واقع شده)، چندی توافق کردند تا قبل از پایان یافتن رسمی‌حذف محدودیت‌ها، فعالیت کارخانه این شرکت را از سر بگیرند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز ایلان ماسک را نسبت به بازگشایی مجدد کارخانه خودروسازی خود ترغیب کرد. ماسک نیز زودتر از اعلام رسمی‌مقامات بهداشتی مبنی بر مهیا بودن شرایط برای شروع کسب‌وکارها و طبق آنچه خود در خصوص رعایت فاصله اجتماعی در این کارخانه تعیین کرده بود، فعالیت‌ها را آغاز کرد.

نگرانی که در این رابطه وجود دارد این است که احتمالا، افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است، این ویروس را به سایر کارکنان نیز منتقل کرده‌اند و از این رو، ممکن است این زنجیره انتقال علاوه بر کارکنان، به خانواده‌های آن‌ها نیز منتقل شود.

در طی یک ماه اخیر، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان آلامدا روندی صعودی داشته و گفته می‌شود که این عدد اکنون به چیزی حدود 4000 نفر رسیده است. ناگفته نماند زمانی که تسلا، فعالیت کارخانه خود را مجدد از سر گرفت، تعداد مبتلایان به این ویروس حدود 2200 نفر بودند.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا